מדינה ירוקה

עצות לחיסכון במים מטעם רשות המים

0
0

רשות המים קוראת לציבור לתרום למאמץ הלאומי להקטנת הביקוש למים, העומדת כיום על 160 ליטרים לנפש ליום. באמצעות מספר פעולות פשוטות ◄ הרשות קוראת לציבור לדווח על השקיה בניגוד לתקנות לכתובת הדואר האלקטרוני: pniyot@water.gov.il
עצות לחיסכון במים מטעם רשות המים
עצות לחיסכון במים מטעם רשות המים

על-פי ההנחיות החדשות, של רשות המים, שפרסמו היום (חמישי), השקיית הגינות הפרטיות באמצעות ממטרות ומתזים תוגבל מעתה להשקיה פעמיים בשבוע, זאת למשך חצי שעה בכל פעם. ההשקיה תותר מעתה רק בחודשים אפריל-נובמבר וזאת למן השעה 17:00 ועד השעה 10:00 בבוקר שלמחרת.

רשות המים, מפרסמת נתונים חדשים על הכינרת בשל ההחרפה ב”משבר המים”. באתר הרשות מתפרסמים טיפים לחיסכון במים, צעדים להתמודדות עם המשבר, וסקירה של משבר המים העולמי.

במסע הפרסום החדש בסימן חייבים להציל את הכינרת של רשות המים, קוראים אמנים לציבור לחסוך במים. הקמפיין הוא צעד נוסף של הרשות בניסיון להביא למודעות הציבורית את מצבו החמור של משק המים בישראל.

מ-הנתונים שמפרסמת הרשות , עולה, כי “משבר המים” צפוי להימשך עוד שנים אחדות, עד למועד כניסתם לפעולה של מתקני התפלת מים נוספים, וקיים חשש, כי המשך שאיבת המים מהכינרת וממקורות המים האחרים במדינה יגרמו להשחתה בלתי הפיכה שלהם.

טיפים שימושיים לחיסכון במים

רשות המים קוראת לציבור לתרום למאמץ הלאומי להקטנת הביקוש למים, העומדת כיום על 160 ליטרים לנפש ליום. באמצעות מספר מספר פעולות פשוטות אפשר לחסוך בקלות ליטרים רבים מן המים היקרים;

▼ קצרו את זמן המקלחת בשתי דקות, וסגרו את הברז בזמן הסיבון והחפיפה.
▼ הפעילו מכונות כביסה ומדיחי כלים רק כשהם מתמלאים.
▼ התקינו מיכלי הדחה דו-כמותיים בשירותים.
▼ שטפו את הרכב באמצעות דליים או בתחנות רחיצה הממחזרות מים.
▼ סגרו ברזים בזמן הגילוח, צחצוח השיניים וסיבון הכלים.
▼ גלו ערנות לברזים מטפטפים וצינורות דולפים, ובמקרה הצורך הודיעו למוקד העירוני בטלפון 106.

פעולות חירום להצלת משק המים בישראל

רשות המים, ממשיכה בתוכנית החירום להצלת משק המים בישראל באמצעות הגדלת היצע המים, והקטנת הביקוש. כדי להגדיל את ההיצע מורחב בימים אלה היקף התפלת המים במתקנים הקיימים, נערכים קידוחי מים חדשים ומשוקמים מקורות מים תת-קרקעיים שניזוקו וסובלים מזיהום.

כדי להקטין את הביקוש מגבירה הרשות את האכיפה והפיקוח על השקיית גינות ציבוריות ושטחים חקלאיים, וכן על צריכת מים ציבורית. מלבד ההקצאות המקוצצות למגזרים אלה קוראת רשות המים לציבור להעביר אליה דיווחים על השקיה בניגוד לתקנות לכתובת הדואר האלקטרוני: pniyot@water.gov.il.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן