סביבה | אקולוגיה

גרינפיס לממשלה החדשה: עוד לא מאוחר לבטל את התחנה הפחמית

0
0

בעקבות הצעת השר הטרי לאיכות הסביבה גלעד ארדן לדיון ממשלתי על התחנה הפחמית אומרים אנשי גרינפיס, כי המילה האחרונה בנושא תחנת הפחם הנוספת באשקלון טרם נאמרה
גרינפיס לממשלה החדשה: עוד לא מאוחר לבטל את התחנה הפחמית
גרינפיס לממשלה החדשה: עוד לא מאוחר לבטל את התחנה הפחמית

ארגון גרינפיס מחזק את ידיו של השר הטרי לאיכות הסביבה גלעד ארדן בעקבות קריאתו לכנס את הממשלה לדון מחדש בהקמת תחנת הכוח הפחמית. “התחנה הפחמית כבר הוכחה כמסכנת את בריאות הציבור ובכל זאת חברת החשמל מתעקשת לקדם תחנה שורפת פחם על אף חלופות נקיות מוכנות לשימוש. חובתה המוסרית של הממשלה היא לספק חשמל באופן הנקי והבטוח ביותר וללא סיכון הציבור. הוספת תחנת פחם בעיר אשקלון, היא בבחינת הוספת חטא על פשע” – אמרה עו”ד נילי גרוסמן, מנהלת מאבק האנרגיה ושינויי האקלים בארגון גרינפיס.

“אנו קוראים לממשלה החדשה להיעתר לבקשת השר ארדן, להתעשת ולבטל את התחנה המסוכנת”. כבר עם מציאת מצבור הגז מול חופי חיפה קראה עו”ד גרוסמן, לבחון מחדש את הצורך בתוכנית להקמת התחנה. “המשוואה השתנתה. התלות במצרים תפחת ויהיה לנו מקור מבית של גז טבעי. לאור הגילויים החדשים מן הראוי לפתוח מחדש את הדיון לבחון מחדש את הצורך בתכנית המיושנת” – אמרה עו”ד גרוסמן.

יצויין, כי בנוסף לתחנה שורפת גז ישנן חלופות נקיות לחלוטין כ”אנרגיה סולארית” מתוצרת הארץ, אשר ראוי, כי תיושם במהירות המירבית והיא אף עשויה להחליף תחנת פחם כאשר היא נתמכת באגירת חום בשעות הלילה.

גרינפיס מברך את השר ארדן על יוזמתו להקפאת התחנה הפחמית הנוספת. התחנה המיועדת עתידה להוסיף זיהום רב לאויר ולפגוע קשות בבריאותם של תושבי אשקלון והסביבה.

דווקא בתקופה שבה הסימנים לשינויי האקלים הולכים וגדלים, ומתבטאים בין היתר במשבר במשק המים הישראלי, צריכה ישראל לקחת יוזמה כדי לצמצם את חלקה בצמצום הפליטות הגורמות לכך”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן