הכנס יתקיים ב-03/05/09 במרכז הכנסים AVENUE באיירפורט סיטי, בכנס ייטלו חלק בעלי שם עולמי בענף התמרוקים ◄ בישראל, מגלגל שוק התמרוקים כ-2.5 מיליארד בישראל והיצוא מוערך במיליארד שקל נוספים.
הכנס הבינ”ל השנתי של ענף התמרוקים בהתאחדות התעשיינים
כנס התמרוקים לשנת 2009, יתקיים ב- 3 במאי, במרכז הכנסים Avenue באיירפורט סיטי, הכנס השלישי במספר יעמוד השנה בסימן “כשיופי פוגש מדע”. הכנס יערך בחסות ענף התמרוקים בהתאחדות התעשיינים, מכון היצוא ואיגוד לשכות המסחר.
הגב’ נאוה רביד, מנכ”ל לוריאל ישראל ויו”ר ענף התמרוקים ב-התאחדות התעשיינים, הינה יו”ר הכנס והעומדת בראש הועדה המארגנת, לצידה מר זאבי מאור, סמנכ”ל מו”פ מפעלי “אהבה” ים המלח אשר נבחר להיות היו”ר המדעי של הכנס ומר רון אנטונובסקי, המנהל המקצועי ומנכ”ל קבוצת “נתיב יועצים” המפיקה את הכנס.
לדברי יוזמי הכנס, מטרתו היא להוות במה מקצועית לדיון בסוגיות ונושאים אקטואליים של ענף התמרוקים. בכנס ייטלו חלק בכירים מתחומי התעשייה, המסחר, הקמעונאות והאקדמיה ובעלי תפקידים בכירים מהענף בארץ ובעולם, ביניהם;
• מישל ורשאור מחברת “לוריאל”.
• חביאר רומיאו, הנשיא העולמי של אגודת הביוכימאים לקוסמטיקה.
• פרופ’ יורם מילנר מנהל מעבדת העור באוניברסיטה העברית ירושלים.
• פרופ’ שמעון בניטה ממחלקת הרוקחות באוניברסיטה העברית ירושלים.
• גיל אונגר יו”ר ניו- פארם.
• איריס בק, מנכ”ל קבוצת מקאן-אריקסון ומרצים נוספים בעלי שם מכובד בתעשייה.
לדברי רון אנטונובסקי, המנהל המקצועי של הכנס; “כנס התמרוקים, מתקיים זו השנה השלישית ברציפות, בכדי לאפשר לעוסקים בתחום הטיפוח והאסתטיקה להתעדכן במחקרים, תגליות, מגמות וטרנדים בתחום הקוסמטיקה. הכנס, יקיים שני מושבים שתכליתם להציג בפני באי הכנס את המידע המעודכן ביותר אשר יסייע להם בעבודתם השוטפת תוך מתן דגש להתמודדות הענף בזמן משבר גלובלי.
עוד הוסיף אנטונובסקי, ואמר; “השנה יעמוד הכנס בסימן מדעי וישתתפו בו מומחים בעלי שם עולמי, שיסבירו על הקשר ההדוק בין ענף התמרוקים ותעשיית הקוסמטיקה לתחום המדע. בשנים האחרונות משקיעה תעשיית הקוסמטיקה ומוצרי הטיפוח משאבים רבים במחקר ופיתוח במטרה להעמיד מוצרים בעלי אפקטיביות טיפולית על העור”.
הכנס, יערך במתכונת של יום אחד ויכלול 2 מושבים מקצועיים הכוללים הרצאות בשני תחומים;
• מושב מדעי – בניהולו של פרופ’ שמעון בניטה, המושב, יסקור את השפעות החשיפה לשמש ודרכים למניעתם, קוסמטיקה על בסיס מינרלים מ-ים המלח ועוד.
• מושב שיווקי – בניהולו של חיים רגב מנכ”ל ברברה וולף, שיסקור מגמות וחידושים בענף, כלים מתקדמים בתחום שיווק הקוסמטיקה בתקופת מיתון, צריכת קוסמטיקה ומוצרי טיפוח בעת מיתון ועוד.
בין הנושאים שידונו בכנס; חדשנות בשיווק קוסמטיקה, מגמות בקוסמטיקה, התנהגות צרכנים – קוסמטיקה והצרכן, סימני חיים מים המלח – בדיקות יעילות תכשירים עם מינרלים, יש חדש תחת השמש – הגנת העור מנזקי קרינה.
“כשיופי פוגש מדע” – לוגו הכנס
במסגרת הכנס תשיק התאחדות התעשיינים את תו התקן היחיד בעולם אשר מעיד, כי מוצרי הטיפוח הזכאים לתו אכן מכילים מינראלים מים המלח. לטענת נורית פייביש-יוסף, ממונה על ענף התמרוקים בהתאחדות התעשיינים; “מדובר בתו תקן וולונטרי שהוחלט להשיקו, לאחר שיצרנים רבים בארץ ובעולם החלו להשתמש בכיתוב Dead sea product על מוצרי הקוסמטיקה והטיפוח שלהם גם שלא הכילו רכיבים מ-ים המלח”.
עוד הוסיפה פייביש-יוסף, וציינה; “מוצרי ים המלח נחשבים לאיכותיים בשל הסגולות המיוחסות למלח. יצרנים שונים מנסים “לרכב” על סגולות הים ומציינים, כי הם מיוצרים או/ו מכילים רכיבים מים המלח. תו התקן החדש, נועד להגן על קטגוריית מוצרי ים המלח נגד זייפני מוצרי הקוסמטיקה שמעידים, כי הינם חלק ממנה. הבידול, יתבצע ע”י סימון מיוחד שיוטבע על גב המוצרים שימצאו זכאים לתו.
כמו כן, יוענק “פרס מפעל חיים” לגב’ סופיה בראון בת זוגו של ארנסט בראון, אשר היה הראשון שזיהה את הפוטנציאל הגלום במימיו של ים המלח ופיתח מוצרי טיפוח המכילים מינראלים ממנו.
שוק הקוסמטיקה העולמי, מגלגל בשנה כ-50 מיליארד דולר וגדל בקצב שנתי של 9% בממוצע לשנה, מדי שנה מושקים 65 אלף מוצרי קוסמטיקה. בישראל, מגלגל השוק כ-2.5 מיליארד בישראל והיצוא מוערך במיליארד שקל נוספים. הענף מאגד בתוכו 20 יצרני תמרוקים, בהם חברים גם מפעלים מהמגזר הקיבוצי והממשלתי.
Add Comment