לב וכלי דם

FDA אישר חומר שפותח ע”י חוקר ישראלי המונע הידבקות רקמות אחרי ניתוח

0
0

אישור ה-FDA ניתן לאחר שהמוצר אושר באירופה ובקנדה. קבלת אישורן של סוכנויות רגולטוריות שונות הייתה פרי עבודתו של צוות גדול.
FDA אישר חומר שפותח ע
FDA אישר חומר שפותח ע”י חוקר ישראלי המונע הידבקות רקמות אחרי ניתוח

חומר שפותח באוניברסיטה העברית ירושלים, למניעת הידבקות רקמות אחרי ניתוח אושר לשימוש בידי מִנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) בעבור מנותחי לב עד גיל 21. פרופ’ דניאל כהן מהמכון לכימיה באוניברסיטה העברית פיתח סוג ייחודי של פולימר (חומר שנוצר מחיבור של מולקולות קטנות יותר) היוצר חַיִץ בין שכבות של רקמות שנותחו ומונע הידבקות של משטחי רקמה הבאים במגע זה עם זה.

חברת SyntheMed Inc. Of Iselin מהעיר ניו-ג’רזי, שרכשה זיכיון לשימוש בחומר מיישום – החברה לפיתוח המחקר של האוניברסיטה העברית, קיבלה אישור של ה-FDA למוצר הראשון REPEL – CV®. מוצר זה, עליו דיווח בעבר אתר כאן נעים, נועד לשימוש במנותחי לב עד גיל 21 שקיימת סבירות שיזדקקו לניתוח לב פתוח נוסף.

היווצרות הידבקויות עקב ניתוח לב מצריכה תשומת לב מיוחדת בשל יכולתן להשפיע על תפקוד הלב. לעתים תכופות, כשנדרש ניתוח לב חוזר, ההידבקויות מסתירות אזורים חשובים בלב ועלולות לגרום לפגיעה בכלי דם או בלב ולסכן בתוך כך את חיי המנותח.

בארה”ב, יש 350 אלף עד 400 אלף ילדים עם פגם מולד בלב. חולים רבים, יילודים וילדים קטנים, נאלצים לעבור ניתוחים רבים לתיקון הפגם, בעוד ילדים אחרים נזקקים לניתוחים נוספים כשהם גדלים. REPEL-CV®, נותן לרופאים עוד כלי עזר להפחתת הסיבוכים שעלולים לקרות במהלך הניתוחים האלה.

“אני נרגש מאוד על שתהליך ארוך – שהחל לפני שנים אחדות במעבדה שלנו במכון לכימיה באוניברסיטה העברית בתכנון ובסינתזה של משפחת הפולימרים המתכלים – אושר באחרונה בידי ה-FDA” – אמר היום פרופ’ כהן.

“המוצר הביו-רפואי, הזה רותם את התכונות המיוחדות של משפחת הפולימרים המתכלים לטיפול במגוון נרחב של בעיות רפואיות המתרחשות בכל סוגי הניתוחים ומקורן בהידבקות רקמות אחרי ניתוח. כל ניתוח מלווה בתוצאות בלתי נמנעות של הידבקות לאחר ניתוח. החומר שפיתחנו ב-אוניברסיטה העברית מאפשר לנו להפחית את ההידבקויות האלה”.

אישור ה-FDA ניתן לאחר שהמוצר אושר באירופה ובקנדה. קבלת אישורן של סוכנויות רגולטוריות שונות הייתה פרי עבודתו של צוות גדול. היא החלה במחקר שערכו פרופ’ כהן וקבוצתו והמשיכה במחקר שנעשה ב-SyntheMed Inc. שפיתחה את המוצר עד לשלב הקליני.

“אני מבקש להודות לכל מי שתרם את תרומתו להצלחת המיזם הזה לכל אורך הדרך” – אמר פרופ’ כהן.

על מחקרו בתחום הפולימרים קיבל אשתקד פרופ’ כהן, פרס ראשון לפיתוחים חדשניים ע”ש קיי, פרס, המוענק בכל שנה לעידוד אנשי סגל וסטודנטים באוניברסיטה העברית לפתח שיטוח חדשניות בעלות פוטנציאל מסחרי שייטיבו עם המדע ועם החברה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן