אינטרנט חדשות

העלייה בשימוש באינטרנט בעולם השלישי הובילה לעליית 400% בנוזקות וידאו בפברואר

0
0

הנוזקה Video-Play מופצת באמצעות תגובות של טוקבקיסטים באתר Digg המפנות לקטעי ודיאו מסקרנים באתר יוטיוב. התגובות שנכתבות ע”י המשתמשים הפיקטיביים טוענות שע”י לחיצה על הלינק המצורף יוכלו הגולשים לראות תכנים פורנוגראפיים וקטעי וידאו של סלבז אמריקאיים
העלייה בשימוש באינטרנט בעולם השלישי הובילה לעליית 400% בנוזקות וידאו בפברואר
העלייה בשימוש באינטרנט בעולם השלישי הובילה לעליית 400% בנוזקות וידאו בפברואר

מדו”ח האבטחה החודשי של חברת פנדה אבטחת מידע, עולה, כי במהלך חודש פברואר נרשמה עלייה של 400 אחוז במספר הנוזקות מבוססות הוידיאו שנתפסו ע”י תוכנת האנטי וירוס של החברה. העלייה מיוחסת לשימוש הגובר של תושבי מדינות העולם השלישי באינטרנט וכניסתם לאתרים בינלאומיים, כגון; יוטיוב שם הפושעים הקיברנטיים מערימים בקלות על מי שאינו רגיל לשימוש בנוזקות.

מהשוואה שנערכה בין חודש ינואר לפברואר השנה בדו”ח האבטחה החודשי של חברת האנטי וירוס “פנדה אבטחת מידע”, עולה, כי יותר ויותר משתמשים נופלים קורבן לתוכנה הזדונית החדשה שהפכה ל”להיט” של פושעי המחשב, VideoPlay. הסיבה העיקרית לגידול הדרמטי במספר ההדבקות טמונה בשימוש הגובר של גולשים מכל רחבי העולם, ובייחוד ממדינות העולם השלישי, באתרים מתקדמים, כגון; Digg.com, ואתר יוטיוב שבאמצעותם מפיצים הפושעים את הנוזקות שלהם.

הנוזקה VideoPlay מופצת באמצעות תגובות של טוקבקיסטים באתר Digg המפנות לקטעי ודיאו מסקרנים באתר יוטיוב. התגובות שנכתבות ע”י המשתמשים הפיקטיביים טוענות שע”י לחיצה על הלינק המצורף, יוכלו הגולשים לראות תכנים פורנוגראפיים וקטעי וידאו של סלבז אמריקאיים. אך במידה והמשתמש יתפתה ללחוץ על הקישור הוא יועבר לעמוד חדש – שם הוא יתבקשו להוריד “מקודד” מתאים כדי לצפות בסרטון. ע”י אישור ההורדה תתאפשר חדירת הקוד למחשבם.

Video Play מתוכנת להוריד למחשב הנגוע תולעת שמכוונת לגנוב חשבונות אימייל וסיסמאות שנועדו לכניסה לאתרי אינטרנט שונים, בעיקר אתרי בנקים וחברות אשראי. לאחר שהשתלטה גם על סיסמאות של משתמשים לאתרים, כמו; Digg ו-יוטיוב, התולעת תמשיך להפיץ את ההודעות השקריות תחת שמות אמינים של משתמשים מוכרים וכך תגיע לקורבנות נוספים.

“גולשים, צריכים לזכור, כי אפילו אם מדובר באתר אמין הם עדיין חייבים להיות על המשמר ובמיוחד להיזהר מכותרות מרעישות שבד”כ נועדו להערים על משתמשים תמימים” – אומר יהודה פיינזילבר, מנכ”ל פנדה ישראל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן