הריון | לידה | תינוקות

המרכז הרפואי לפוריות: גידול במספר הנשים המעוניינות לתרום ביציות לישראליות

0
0

זאת בעקבות המשבר הכלכלי הכבד במזרח אירופה ◄ ד”ר איליה בר, יו”ר המרכז הרפואי לפוריות: מציאת תורמות ביציות לישראליות הפכה להיות פשוטה מאי פעם. התגמול הכספי מפתה מאוד בעת מיתון.
המרכז הרפואי לפוריות: גידול במספר הנשים המעוניינות לתרום ביציות לישראליות
המרכז הרפואי לפוריות: גידול במספר הנשים המעוניינות לתרום ביציות לישראליות

בעקבות המשבר הכלכלי הכבד במזרח אירופה חל גידול חד במספר הנשים המציעות לתרום ביציות לישראליות. ד”ר איליה בר, יו”ר המרכז הרפואי לפוריות ומראשוני העוסקים בארץ בתרומות ביצית בחו”ל, אומר שהתגמול הכספי שמקבלת התורמת ואשר מסתכם בכ-1000 אירו למחזור טיפול, מפתה מאוד בתקופה שבה השגת עבודה הפכה למשימה קשה במדינות מזרח אירופה כמו גם בשאר העולם. זהו פתרון מהיר לגיוס כסף מזומן, שמותיר לתורמת זמן פנוי בשפע. רוב תורמות הביציות הן נשים שכבר הרו בעצמן וזקוקות לכסף כדי לפרנס את משפחתן. מתחילת המשבר גדל המאגר של הנשים התורמות, כך שניתן לבצע ביתר קלות את ההתאמה בין התורמות לנתרמות.

ד”ר בר, אמר שביצוע הטיפולים במזרח אירופה או קפריסין הפך להליך פשוט יחסית, אבל הוא בכל זאת פשרה מיותרת שנובעת ממגבלות החוק הישראלי.

יש להצטער על כך שממשלת ישראל, אינה מאפשרת לנשים בישראל לתת תרומות ביצית עם או בלי תגמול כספי. אנו נתקלים באינסוף מקרים של נשים שרוצות לתרום ביצית לאחיות או ידידות ומקרים אנושיים אחרים.

ד”ר איליה בר, מציין, כי; “איננו יכולים למלא משאלות אלו והנשים שזקוקות לתרומות נאלצות לטוס באמצע טיפולי הפוריות, להוציא כספים רבים ללא סיבה ולהעביר את ימי המתח הרחק מביתן.

החוק הקיים מתיר רק למי שנמצאת בעצמה בטיפולי פוריות לתרום ביציות לאחרות, אולם מטבע הדברים, נשים אלו מעוניינות לשמור את הביציות לצרכיהן שלהן כעת או בעתיד ואינן ששות לתרום אותן לאחרות”.

“יש לקוות שהמדינה תסיר מגבלות אלו ותאפשר לזוגות שעוברים טיפולים לעשות זאת בארץ בצורה נעימה ונוחה ללא טרטורים ועלויות כספיות מיותרות.

המסלול שעוברים הזוגות קשה גם כך מבחינה פיסית ונפשית ואין שום סיבה להכביד אליהם לשווא – אומר ד”ר בר. נשים רבות מוצאות ערך מוסף בקבלת תרומה מבת משפחה או חברה קרובה וחבל שמונעים זאת מהן”.

אתר המרכז הרפואי לפוריות: www.global-ivf.com, טלפון: 1-800-200-002

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן