אנרגיה ירוקה

נחתם הסכם לפיו חברת החשמל תקנה חשמל ממכון טיהור שפכים

0
0

החותמים: חברת הגיחון ומחוז ירושלים של חברת החשמל, המיזם: ייצור חשמל מבוצה ע”י המכון לטיהור שפכים בנחל שורק ◄ יו”ר אגוד חברות אנרגיה מתחדשת בישראל: מדובר במיזם בעל חשיבות לאומית, יהיו יצרני ביו-גז נוספים ושלא נסתפק רק באנרגיית שמש ורוח
נחתם הסכם לפיו חברת החשמל תקנה חשמל ממכון טיהור שפכים
נחתם הסכם לפיו חברת החשמל תקנה חשמל ממכון טיהור שפכים

לראשונה בארץ, חברת חשמל, קונה חשמל ממכון לטיהור שפכים ולראשונה במחוז ירושלים מדובר על ייצור חשמל ע”י אנרגיה חלופית סביבתית. היום (יום ראשון, 1.3.09, ה’ אדר תשס”ט) חתמו משה קלצ’ין, יו”ר דירקטוריון הגיחון, ישראל בר-גיל מנכ”ל חברת הבת מבט”י (מפעלי ביוב וטיהור ירושלים) ואיקא יכין, מנהל מחוז ירושלים של חברת החשמל, על הסכם למכירת חשמל מחברת “הגיחון” לחברת החשמל.

איקא יכין, ציין, כי חברת החשמל מברכת ומעודדת “חשמל ירוק” ובמחוז ירושלים, יש כבר חמישה לקוחות שהתקינו מתקנים לייצור חשמל בטכנולוגיה סולארית (4 בתים פרטיים ותחנת דלק במעלה אדומים).

בעבודתו, משקיע מחוז ירושלים מאמצים גם “בתכנון ירוק” של מתקניו והוא אף הוסמך ל-תקן 14,001 ISO, הוא תקן איכות הסביבה. “מבחינתנו” – הדגיש יכין; “כניסת היצרן, חייבה טרמינולוגיה שונה לחלוטין עבורנו – מעתה, חברת החשמל קונה חשמל!”.

משה קלצ’ין, יו”ר חברת “הגיחון” (בעלת השליטה בחברת מפעלי ביוב וטיהור ירושלים) סיפר, כי מכון טיהור השפכים מייצר חשמל ב”טכנולוגיית ביו-גז”, שהיא טכנולוגיה ידידותית לסביבה.

איקא יכין, מנהל מחוז ירושלים ומשה קלצ’ין, יו”ר הגיחון – חותמים על ההסכם

מבוצה – תוצר נלווה של תהליך טיהור שפכים, משתחרר גז מתאן, המסוגל לייצר חשמל. למפעל, יש רישיון ל- 20 שנה וניתן לחדשו ל- 10 שנים נוספות.

ל”מפעלי ביוב וטיהור ירושלים”, כושר ייצור של 1.8 מגווט ורישיון ייצור ל- 2.5 מגווט. המפעל מייצר לשימוש עצמי כ- 1.2 מגווט ואת היתרה (0.6 מגווט) ימכור לחברת החשמל.

מדובר בייצור עצמי של כ- 6.4 מיליון קוט”ש (קילווואט שעה) המהווים חיסכון בתשלום לחברת החשמל של כ- 3.25 מיליון שקלים (לא כולל הוצאות תפעול של היצרן). על פי ההסכם, חברת החשמל רוכשת כ- 3.1 מיליון קוט”ש שהם כ-1.1 מיליון שקלים. התעריפים מאושרים ע”י הרשות לשירותיים ציבוריים חשמל.

עו”ד איתן פרנס, יו”ר אגוד חברות אנרגיה מתחדשת בישראל, הדגיש, שמדובר במיזם בעל חשיבות לאומית כשהוא מקווה שבעקבותיו יהיו יצרני ביו-גז נוספים ושלא נסתפק רק ב-אנרגיית שמש ו-רוח.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן