מושבים

תנועת המושבים מקימה פורום משפטנים מהמגזר ההתיישבותי למלחמה בפשיעה החקלאית

0
0

חברי הפורום יעניקו יעוץ משפטי לחברי מושבים וקיבוצים שנופלים קרבן לגניבות חקלאיות ◄ היוזמים: הכוונה לייצר כתובת מרכזית בנושא קריטי לחקלאי ישראל. ליצור הד תקשורתי ולהעביר את החקלאי מעמדה של קורבן לעמדה אסרטיבית של מי שעומד על שלו ונאבק על כך
תנועת המושבים מקימה פורום משפטנים מהמגזר ההתיישבותי למלחמה בפשיעה החקלאית
תנועת המושבים מקימה פורום משפטנים מהמגזר ההתיישבותי למלחמה בפשיעה החקלאית

תנועת המושבים מקימה פורום משפטנים למלחמה בפשיעה החקלאית. מאחורי היוזמה עומדים עו”ד עמית יפרח יו”ר אגף קרקעות בתנועת המושבים ועו”ד עידן אבוהב, היועץ האסטרטגי של התאחדות חקלאי ישראל בתחום המלחמה בגניבות החקלאיות. השניים כותבים; “אנו פונים אל משפטנים בני מושבים וקיבוצים שנושא הפשיעה החקלאית קרוב לליבם וקוראים להם להצטרף לפורום שייעודו ייעול המלחמה בפשיעה החקלאית”.

השניים עו”ד יפרח ועו”ד אבוהב, מוסיפים, בפנייתם; “אנו נדרשים להקמת הפורום כיוון שהחקלאים זקוקים לגוף משפטי, בלתי תלוי, אשר יוכל להשפיע, לקדם ואף לבקר – את התנהלות גורמי האכיפה והשיטור בתחום הפשיעה החקלאית”.

הרעיון להקמת הפורום, מתבסס על הצלחת מגזרים אחרים, שעושים שימוש בהליכים משפטיים ובביקורת משפטית ככלי לקידום המגזר שהם מייצגים, כדוגמת ארגוני הנשים במלחמתם בנושא אלימות והטרדה מינית שהובילו שינויים מרחיקי לכת על ידי הקמת פורום משפטי דומה.

עו”ד עמית יפרח

פעילות הפורום תהווה המשך ישיר לתפיסתו של יוסטה בלייר מזכ”ל התאחדות חקלאי ישראל , שהלך לעולמו בטרם עת, שטען תמיד כי ללא אכיפה ראויה והחמרת הענישה לא נראה שינוי.

התחומים בהם יעסוק הפורום יהיו מגוונים; בתחום הפרלמנטארי יוכל הפורום לסייע בקידום הצעות חוק רלוונטיות, בתחום האכיפה המשטרתית יוכלו הפעילים לסייע במקרים בהם ישנה הזנחה ורשלנות ביחס לתלונת חקלאים, ניהול ביקורת כלפי תיקים משטרתיים המנוהלים בצורה לקויה ובדיקת הסיבות לכך שמעט מדי תיקים מגיעים בכלל לכדי הגשת כתבי אישום.

בעוד מבחינה פרלמנטארית דברים מתנהלים בקצב משביע רצון מבחינת המאבק ב”פשיעה החקלאית”, דווקא בתחום ניהול התביעות, החמרת הענישה בבתי המשפט ותשלום הפיצוי לחקלאי אין התקדמות נאותה.

איתן בן דוד

איתן בן דוד מזכ”ל תנועת המושבים, מדגיש, כי; “נושא חשוב מאוד שיש לקדמו הוא תיקון בחוק שיהפוך “עבירות חקלאיות” לכאלו שניתן להגיש בגינן קובלנות פרטיות – ככה נרדוף בעצמנו את העבריינים החקלאים על אף מצוקת כוח אדם של גופי התביעה. קב”ט שקיבל טיפול לקוי ידע שיש לו לאן לפנות! חקלאי שנעצר, לאחר שהתלונן על חמולה שתקפה אותו בשל מאבק על שטחי מרעה, ידע שיש לו למי לפנות”.

עו”ד עמית יפרח ועו”ד עידן אבוהב, מסכמים, כי; “הכוונה לייצר כתובת מרכזית בנושא קריטי לחקלאי ישראל . ליצור הד תקשורתי שאנחנו זקוקים לו – אנו נחושים להעביר את החקלאי מעמדה של קורבן לעמדה אסרטיבית של מי שעומד על שלו ונאבק על כך”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן