גינה

לאן נעלמו מראות מרבדי הפריחה של סוף החורף?

0
0

פריחת צמחי הבר דלה בגלל עצירת הגשמים ומראות הפריחה באביב לא יגיעו לעוצמות של השנים הקודמות. בעוד שהטבע יודע להתמודד עם שנים שחונות, הגינון שטיפחנו במשך עשרות שנים עלול לרדת לטמיון אם השנה הקרובה לא תנוהל בחוכמה מבחינת חלוקת משאבי המים המצומצמים
לאן נעלמו מראות מרבדי הפריחה של סוף החורף?
לאן נעלמו מראות מרבדי הפריחה של סוף החורף?

פריחת צמחי הבר שמבשרת את האביב דלה השנה וקצרה במיוחד בשל עצירת הגשמים. הגשמים המשמעותיים שהיו בתחילת החורף גרמו להנבטה של הזרעים כמדי חורף, אולם כמות הגשם המועטה לאחר מכן גרמה לצמחי הבר להפעיל את מנגנון ההישרדות שלהם במגמה להבטיח את הדור הבא, אומר יועץ הגינון אגרונום עודד יפה ומנהל מעבדת ש.ל.פ. למחקר ויעוץ חקלאי.

צמחי הבר, דילגו במהירות על שלבי הפריחה, הבשלה, יצירת זרעים חדשים והתייבשות וכך פספסנו את הפריחה. למעשה, צמחי הבר “ויתרו” על החורף הנוכחי ומבחינתם אנחנו כבר נמצאים בתחילת הקיץ. במקומות המוכרים כאזורי פריחה ניתן לראות את צמחי הבר פורחים, אולם מדובר בגושי פריחה ולא מרבדים מאופק לאופק כפי שקורה בשנה רגילה.

עודד יפה, מוסיף שעצירת הגשמים לא שיבשה את הפעילות הרב שנתית של הצמחים כי הם ערוכים למצבים האלו. יש בקרקע בנק זרעים עצום לעשרות שנים, הצמח יודע לתכנן את המשך קיומו ולא מנביט את כל הזרעים בכל שנה. הפעם נוצר מצב שלא נקבל את מופעי הפריחה אבל יש בקרקע מספיק זרעים למופע של שנה הבאה.

לדברי אגרונום יפה, בעוד שהטבע יודע להתמודד עם שנים שחונות, הגינון שטיפחנו במשך עשרות שנים עלול לרדת לטמיון אם השנה הקרובה לא תנוהל בחוכמה מבחינת חלוקת משאבי המים המצומצמים.

ניתן לשמור על צמחי הנוי והמדשאות בעזרת כמות מים קטנה יותר מהרגיל על ידי חינוך והדרכה לשימוש חסכני במים. אסור להוציא על הגינון גזירות שמד שיחזירו אותנו דור או שניים אחורה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן