עובדים | תעסוקה | כוח אדם

איגוד לשכות המסחר: פדיון ענפי המסחר והשירותים ביום הבחירות גבוה בכ- 200%

0
0

ויעמוד על כ- 1.2 מיליארד ₪ ◄ נשיא האיגוד לין, מציע למנף את יום הבחירות בכדי לעודד את הפעילות העסקית בישראל ◄ על המעסיקים שיפעלו ביום הבחירות, מוטלת החובה לאפשר לעובדים להיעדר זמנית מהעבודה כדי לממש את זכות ההצבעה, בתאום עם הממונים עליהם.
איגוד לשכות המסחר: פדיון ענפי המסחר והשירותים ביום הבחירות גבוה בכ- 200%
איגוד לשכות המסחר: פדיון ענפי המסחר והשירותים ביום הבחירות גבוה בכ- 200% ויעמוד על כ- 1.2 מיליארד שקל

“יום הבחירות יתאפיין בפעילות עסקית ערה מהרגיל במיוחד בענפי המסחר והשירותים, ובפדיון גבוה בכ- 200% מהממוצע היומי. זאת מאחר ואזרחים רבים ינצלו את השבתון לקניות ולפעילויות תרבות ובידור. סה”כ הפדיון של יום זה יעמוד על כ- 1.2 מיליארד שקלים ומספר העובדים צפוי לעלות בכ- 5%” – כך מסר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.

לין, מציע למנף את יום הבחירות בכדי לעודד את הפעילות העסקית בישראל. “ביום הבחירות הקרוב מרבית העסקים בענפי המסחר והשירותים צפויים לפעול יותר מהרגיל, ובכלל זה מרכזי קניות, רשתות השיווק, קניונים, מסעדות ואחרים, הצפויים להציע מבצעים והנחות מיוחדים”.

בתוך כך, איגוד לשכות המסחר, הודיע לחבריו, כי על-פי חוק הבחירות לכנסת אין כל איסור על העסקת עובדים ביום הבחירות.

עו”ד סיגל סודאי, מנהלת המחלקה ליחסי עבודה באיגוד, מסרה, כי אין כל איסור על העסקת עובדים ביום הבחירות בכפוף להסכמתם.

סודאי, מציינת, כי חוק יסוד הכנסת, אינו אוסר על עבודה ביום הבחירות וכן לא נקבעה בו סנקציה עונשית. מהשוואה עם חוקים אחרים האוסרים על עבודה, כגון; חוק שעות עבודה ומנוחה, וחוק יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, עולה, כי כאשר המחוקק רצה למנוע פעילות ביום מסוים, נקט בלשון איסור היוצרת עבירה וקבע סנקציה עונשית.

סודאי, מציינת, עוד, כי בחוק לא נקבעה תמורה מיוחדת בגין העסקת עובדים ביום הבחירות, לפיכך הנוהג המקובל הוא תשלום שכר בשיעור של 200% או לחילופין שכר רגיל ומתן יום חופשה נוסף בתשלום.

כמו כן, על המעסיקים שיפעלו ביום הבחירות, מוטלת החובה לאפשר לעובדים להיעדר זמנית מהעבודה כדי לממש את זכות ההצבעה, בתאום עם הממונים עליהם.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן