קיבוץ

קיבוץ סעד: חברי וילדי הקיבוץ התפללו לירידת גשמים

0
0

מזכ”ל הקיבוץ הדתי, נחמיה רפל: פסוקים מפורשים בתורה קושרים את עצירת הגשמים להתנהגותנו ◄ אנו משתדלים לשפר את ההתנהגות ומקווים שתפילותינו תענינה ◄ משרד החקלאות ורשות המים, הודיעו לפני ימים אחדים על קיצוץ נוסף של 22%
קיבוץ סעד: חברי וילדי הקיבוץ התפללו לירידת גשמים
קיבוץ סעד: חברי וילדי הקיבוץ התפללו לירידת גשמים

מאות מחברי וילדי קיבוץ סעד שבאזור “עוטף עזה” ערכו תפילה מיוחדת לירידת הגשמים בסמוך לשדות החיטה של הקיבוץ. חברי הקיבוץ, שעד לפני שבוע היה מופגז בטילים, חזרו לבעיות הקיום והחליטו לפנות לבורא עולם שיביא את הגשם בעיתו.

נחמיה רפל מזכ”ל תנועת הקיבוץ הדתי, אמר שפסוקים מפורשים בתורה קושרים את ירידת הגשמים להתנהגות שלנו, ואנחנו משתדלים לשפר את מעשינו, ומקווים שתפילותינו תתקבלנה ברצון.

על פי ההלכה, במקרה של עצירת הגשמים בשלב זה של החורף, יש להכריז על צום ותפילה.

המחסור בגשמים, מביא את הקצאת המים השפירים ל-חקלאות לרמה הנמוכה ביותר מאז קום המדינה.

יביא הגשם בעיתו

משרד החקלאות ו-רשות המים, הודיעו לפני ימים אחדים על קיצוץ נוסף של 22%, מאחר ואין מים. כנראה לא יהיה מנוס מקיצוץ נוסף אם לא ייפתחו ארובות השמים.

רפל, אמר שעכשיו זה לא הזמן להאשים ממשלות קודמות במחדלים.

כידוע, יש במדינת ישראל את כל הידע כיצד להתפיל מים, ובראייה נכונה לא היינו צריכים להגיע למצב הנוכחי, אבל לא הוקצו בעבר הסכומים הדרושים לתפיסת מי שיטפונות, להתפלת מים, להשבת מי קולחין וכד’ – וכעת אין מים.

נחמיה רפל

המצב בצפון חמור, עוד יותר מן המצב בדרום הארץ, מכיוון שמאזור המרכז יש העברת מי קולחין מטוהרים לדרום, באמצעות השפד”ן, אבל לצפון אין מפעל דומה, והם תלויים לחלוטין במי גשמים.

בנוסף, בצפון ישנם מטעים שהפסקת ההשקיה לגביהם פרושה נזק בלתי הפיך, בעוד שלתבואות חורף ולשדות בהם מגדלים ירקות, המחסור במים יגרום איבוד עונה אחת וניתן יהיה לחדש את הפעילות אם השנה הבאה תהיה טובה יותר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן