כללי לשיבוץ באתר | בהמתנה רהט

עמותת “ידיד” בעיר רהט: לאחר שנתיים מאבק – נפתח בנק הפועלים

0
0

רן מלמד, סמנכ”ל עמותת “ידיד”, אמר בדברי ברכתו, כי, הכבוד האמיתי שייך לתושבי רהט, אשר במשך תקופה ארוכה, נאבקו כדי לשכנע את הבנקים, כי כדאי להם להשקיע ולהקים סניף בנק נוסף בעיר רהט.
רהט: הישג לעמותת
רהט: הישג לעמותת “ידיד” בעיר לאחר מאבק של שנתיים – נפתח סניף בנק הפועלים

לפני כשנתיים שנים החלה קבוצת פעילים המתנדבים ב”מרכז הזכויות” בעיר רהט במאבק להקמתו של סניף בנק שני במרכז המסחרי של העיר הבדואית הגדולה בארץ. עד אז, או יותר נכון עד שלשום (ראשון), היה בעיר המונה למעלה מ-50 אלף תושבים, רק סניף בנק אחד.

לאחר מאבק שנמשך זמן רב, ללא ויתורים ותוך שימוש באמצעים שונים, כגון: הצעות חקיקה, פעילות תקשורתית והסברתית ועוד, התקיימה בחודש מאי 2008, במשרדי “ידיד” בעיר רהט, פגישה בה נטלו חלק המתנדבים וסמנכ”ל “ידיד” עו”ד יובל אלבשן, מנהלת המרכז ראידה אלבדור ומר אוריאל פז מנהל החטיבה הקמעונאית של בנק הפועלים.

בפגישה, שהתקיימה לאחר סדרה ארוכה של דיונים ומפגשים “מאחורי הקלעים”, קיבל פז, סקירה מקיפה על רצונותיהם של תושבי רהט בבנק נוסף ביישוב ועל הצורך הרב שיש להם בתחרות וביכולת בחירה.

התוצאה: שלשום, בנוכחות ראש העיר, חברי כנסת, אוריאל פז ונציגים בכירים של בנק הפועלים, נחנך הסניף הראשון (בערבית: إكسبرس راهط) של הבנק ברהט, ולא רק זאת.

הסניף ממוקם במשרדים ששימשו את עמותת “ידיד” בעיר, אשר הסכימה לוותר עליהם בשמחה על מנת שהסניף יוכל לפעול בהם. השרותים הניתנים בסניף נגישים לבעלי מוגבלויות.

אוריאל פז

כל הדוברים בטקס שיבחו את מתנדבי עמותת “ידיד”, תושבי רהט ואת העבודה המסורה שהם עשו שהביאה בסופו של דבר את הבנק ליישוב.

בעמותת “ידיד” החליטו, כי המשך הפעילות המשותפת תהייה בהכשרתם של בני נוער לניהול נכון של כספם והמטרה לשכנע את אנשי בנק, לקיים במשותף, קורסים של תכנון תקציב לנוער, כאשר כחלק מהקורס יפתחו בני הנוער חשבונות חסכון בסניף החדש.

אוריאל פז, ראש החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים, אמר, כי; “ההחלטה להקים את “פועלים אקספרס” התקבלה בעקבות מחקרים מעמיקים שביצע הבנק, שבהם נותחו הצרכים של קבוצה רחבה באוכלוסייה של לקוחות, צעירים ומבוגרים, שאינם זקוקים לפתרונות בנקאיים מורכבים וכל רצונם לקבל שירותי בנקאות פשוטים, זמינים ונגישים – בנקאות שתהיה חלק משגרת חיי היום-יום שלהם ולא תצריך תכנון מראש.

עמותת ידיד

רן מלמד, סמנכ”ל עמותת “ידיד”, אמר בדברי ברכתו, כי; “הכבוד האמיתי שייך לתושבי רהט, אשר במשך תקופה ארוכה, נאבקו כדי לשכנע את הבנקים, כי כדאי להם להשקיע ולהקים סניף בנק נוסף בעיר רהט”.

“היום הוכח, כי בנק זה לא רק עסק, בנק הוא חלק מהקהילה ובמקרה הזה הקהילה אמרה את דברה” – סיכם את ברכתו מלמד.

ההצלחה במאבק זה, מצטרפת להצלחת קבוצת הפעילים אשר הביאה לכך שבחודשים הקרובים תתחיל לפעול מערכת של תחבורה ציבורית ברהט, אליה וממנה.

_________

ָ* רהט – היא עיר במחוז הדרום בישראל, 12 ק”מ צפונית לעיר באר שבע בסמוך לישוב להבים ולקיבוץ משמר הנגב.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן