סביבה | אקולוגיה

אשדוד: “מקורות פיתוח וייזום” מכרז לתכנון והקמת מתקן להתפלת מי ים בעיר

0
0

לראשונה חברת ממשלתית מבצעת פרויקט בשיטה זו, הנהוגה במגזר הפרטי וזאת על מנת לבצע פרויקט במחיר הזול ביותר ◄ הפרויקט צפוי להתחיל להפיק מים מותפלים בתחילת שנת 2012
אשדוד:
אשדוד: “מקורות פיתוח וייזום” מכרז לתכנון והקמת מתקן להתפלת מי ים בעיר

“מקורות פיתוח וייזום”, חברת בת של מקורות מים, עומדת לפרסם במהלך השבועות הקרובים מכרז בינלאומי להקמה של מתקן להתפלת מים ים בעיר אשדוד בהיקף של כ- 400 מיליון דולר. “מקורות פיתוח וייזום” קיימה ביום חמישי ה-22 בינואר, כנס מקדים לפרסום המכרז בו הוסבר על הפרויקט, המכרז, תנאי הסף, הדרישות מהקבלן וכדומה. מטרת הכנס הייתה לאפשר לחברות להתארגן לקראת הגשת ההצעות למכרז ובכך לקצר את לוחות הזמנים המכרזיים. במצגת הכנס ניתן היה לעיין באתר האינטרנט של קבוצת “מקורות”.

המתקן המדובר, יפיק 100 מיליון מ”ק לשנה ויהווה גורם משמעותי לפתרון בעיות המים בישראל. הפרויקט הינו המתקדם ביותר ביחס לפרויקטי ההתפלה האחרים המתוכננים לשנים הבאות.

הפרויקט, יבוצע במתכונת המקובלת בפרויקטי BOT אחרים בארץ ובפרט פרויקטי ההתפלה. “מקורות פיתוח וייזום” תקים חברת בת ייעודית (SPC) שתחתום על הסכם BOT מול המדינה לתקופה של 25 שנה, ותתקשר עם חברת הקמה (EPC) שתיבחר במסגרת המכרז, וחברת הפעלה בשליטת “מקורות פיתוח וייזום”.

לראשונה חברת ממשלתית מבצעת פרויקט בשיטה זו, הנהוגה במגזר הפרטי וזאת על מנת לבצע פרויקט במחיר הזול ביותר ותוך חלוקת סיכונים אופטימאלית בין היזם, המדינה, והגורמים המממנים.

המכרז כולל אופציה להכנסת הזוכה גם כשותף לחברת ה—SPC ולחברת ההפעלה בשיעור של עד 40%.

הילה יצחק, דוברת “מקורות” מסרה, ל-Kan-Naim, כי במקביל פרסמה “מקורות פיתוח וייזום” פניה לקבלת הצעות מגורמים מממנים בארץ ובחו”ל למימון הפרויקט בתוך מטרה להביא את הפרויקט לסגירה פיננסית עד סוף השנה.

“מקורות פיתוח וייזום” השלימה לאחרונה את מרב ההליכים הסטטוטוריים שנדרשו להקמת הפרויקט כך שהפרויקט נמצא ברמת זמינות גבוהה לביצוע.

הפרויקט צפוי להתחיל להפיק מים מותפלים בתחילת שנת 2012.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן