Site icon כאן ישראל | kanisrael | כאן נעים | kan-naim

כלות פרס החינוך היישובי: תל אביב, נתיבות, מועצה אזורית מגידו, מועצה אזורית חבל מודיעין ומועצה אזורית חוף הכרמל

0
0

פרס החינוך היישובי תשס”ח לישובים שהצטיינו בפעילויות ייחודיות: שימור אתרי טבע וסביבות מחיה של בעלי חיים ועופות ייחודים, קליטה מיטבית של ילדי עובדים זרים, אימוץ של אוכלוסיית תלמידים מיוחדת והעצמתה במסגרת פעילויות חינוכיות לאחר שעות בית הספר

כלות פרס החינוך היישובי: תל אביב, נתיבות, מועצה אזורית מגידו, מועצה אזורית חבל מודיעין ומועצה אזורית חוף הכרמל

וועדת הפרס היישובי שבמשרד החינוך החליטה להעניק את פרס החינוך היישובי לשנת הלימודים תשס”ח לערים – תל אביב ונתיבות ולמועצות האזוריות מגידו, מודיעין וחוף הכרמל. ההחלטה התקבלה על רקע פעילותן המיוחדת של כל אחת מן הערים בתחומה היא. שרת החינוך, הפרופ’ יולי תמיר ומנכ”לית המשרד, הגב’ שלומית עמיחי, מסרו לראשי היישובים את ההודעה בדבר זכייתן בפרס.

ראש הוועדה, מר גד אביקסיס, אמר, כי; “במהלך השנים האחרונות אנו עדים לפעילות ולמעורבות בלתי רגילה מצד הרשויות המקומיות. ראשי היישובים, אשר זכו בפרס מקיימים שיח יוצא דופן עם אנשי המחוזות של המשרד, ובכך יוצרים מעטפת חינוכית משותפת שתרומתה לאוכלוסיה המקומית לא תסולא בפז”.

במסגרת סיוריה של הוועדה, נחשפו חבריה לפעילויות ייחודיות ומרגשות שתרומתן אינן רק לחברה ולקהילה אלא גם לסביבה, למשאבי הטבע, שרבים מהערים האחרות, חולקים אותם.

בין הפעילויות של היישובים: שימור אתרי טבע וסביבות מחיה של בעלי חיים ועופות מיוחדים, קליטה ראויה ומיטבית של ילדי העובדים הזרים, אימוץ של אוכלוסיות תלמידים אשר נפלטו ממסגרות רגילות, והעצמתם באמצעות פרויקטים המופעלים לאחר שעות הלימוד.

יצויין, כי מעבר לפעילותן הייחודית של היישובים אלה גם עמדו בקריטריונים אשר נקבעו על ידי הוועדה היישובית.

להלן הקריטריונים:

1. מידת המעורבות והתמיכה האישית של ראש הרשות ושל מינהל החינוך היישובי בנושאי חינוך ותרבות ובביצוע של תוכניות העבודה המוסדיות.
2. השקעה בתשתיות של מוסדות החינוך הפורמאליים והלא פורמאליים לרבות נושא הבטיחות (ובכלל זה בטיחות בדרכים).
3. הפעלת מסגרות ופעילויות תרבות כמו: חינוך בלתי פורמאלי, פעילות פנאי וספורט, תמיכה בהפעלת תנועות נוער, הפעלת ספריות השאלה וספריות עיון, טקסים יישוביים ועוד.
4. עידוד מעורבותם של ועדי הורים, גיוס של כלל התושבים לפעילות ביישוב והפעלת מתנדבים בקהילה.
5. ביצוע תכניות עבור אוכלוסיות בעלות צרכים ייחודיים, כולל עולים, חינוך מיוחד, מצטיינים ואוכלוסיות שאינן נכללות בחוק חינוך חובה.
6. התגייסות אד – הוק של כל הגורמים ברשות לטיפול נקודתי בסוגיות חינוכיות בלתי שגרתיות ביישוב.
7. טיפוח צוותי הוראה והפעלת מרכזים מיוחדים עבורם.
8. הפעלת בקרה והערכה על הנעשה בתחום החינוך ברשות.
9. ביצוע תכניות לצמצום פערים, מניעת נשירה, שיקום נוער בסיכון, טיפול במוקדי אלימות.
10. ביצוע תוכניות לקידומה ופיתוחה של מנהיגות חינוכית, כולל מנהיגות צעירה.
11. ביצוע תכניות בנושאי תקשוב, מדע וטכנולוגיה בכל שכבות הגיל.

תגובות
0
0



Exit mobile version