מחול

מחול – הוכרזו הזוכים בפרס שר המדע התרבות והספורט לשנת 2008

0
0

חבר השופטים של פרס מפעל חיים בשטח המחול החליט להעניק השנה את הפרס לגב’ נאוה צוקרמן על פועלה רב השנים בתחום היצירה, החינוך למחול, מימוש יוזמתה בהקמת בית ליוצרים ובניית קהל.
מחול - הוכרזו הזוכים בפרס שר המדע התרבות והספורט לשנת 2008
הוכרזו הזוכים בפרס שר המדע התרבות והספורט למחול לשנת 2008

פרס מפעל חיים בתחום מחול לשנת 2008, יוענק לגב’ נאוה צוקרמן, פרס הביצוע מוענק ללהקת ורטיגו ולרקדן רן בן-דרור פרס ליוצרים צעירים מוענק לאודליה קופרברג, ארקדי זיידס ועידן כהן, סך כל הפרסים 250,000 שקלים מטעם משרד שר המדע התרבות והספורט.

פרס מפעל חיים

מטרת הפרס לבטא את ההוקרה וההערכה של החברה הישראלית לתרומה אשר קידמה והעשירה את המחול הישראלי. הפרס ניתן עבור פעילות של 25 שנה לפחות בתחום המחול בישראל, אשר השאירה חותמה על התחום ולאנשי מחול שתרמו וסייעו להתפתחות המחול לדורותיו.

השנה’ המליצה ועדת השופטים להעניק את הפרס לגב’ נאוה צוקרמן, מנהלת אמנותית של תיאטרון תמונע – tmu-na.

חבר השופטים: אשרה אלקיים – יו”ר, גילי שנית, תקוה חוטר-ישי, בהשתתפות נילי כהן, סגנית מנהל מינהל התרבות ומנהלת המחלקה למחול. הפרס בגובה 70,000 שקלים.

פרס ביצוע ללהקות, הרכבים קאמריים ו/או יחידים מטרתו של הפרס לבטא את הערכתה של החברה הישראלית לאמן המבצע-הרקדן. הפרס, ניתן על ביצוע יצירה בתחום המחול שבוצעה בארץ בהופעה פומבית בנוכחות קהל וזכתה להכרה ציבורית.

ועדת השופטים, המליצה להעניק את פרס הביצוע להרכב קאמרי בינוני ל-“להקת ורטיגו”. גובה הפרס:80,000 שקלים. הפרס מתחלק בין הלהקה לבין הרקדנים, כדלהלן: 40% ללהקה ו- 60% לרקדנים המבצעים של הלהקה.

פרס הביצוע ליחידים מוענק לרקדן רן בן-דרור. גובה הפרס: 10,000 שקלים. (סה”כ לפרס הביצוע 90,000 שקלים).

חבר השופטים: נירה טריפון – יו”ר, מאטה מוראי, חיים און, בהשתתפות נילי כהן, סגנית מנהל מינהל התרבות ומנהלת המחלקה למחול.

פרס יוצרים צעירים

מטרת הפרס היא עידוד האמן הצעיר להמשיך וליצור ולהעשיר עצמו בתחום המחול בכל דרך שיבחר. הפרס מהווה ציון לשבח והוא נועד לעודד את האמן הצעיר.

ועדת השופטים החליטה השנה להעניק את הפרס ליוצרים הבאים: אודליה קופרברג, ארקדי זיידס, עידן כהן. גובה כל פרס – 30,000 שקלים. (סה”כ 90,000 שקלים)

חבר השופטים: ענת דניאלי – יו”ר, כרמית יעקובסון, שלי גונן, בהשתתפות נילי כהן, סגנית מנהל מינהל התרבות ומנהלת המחלקה למחול. חלוקת הפרס תיעשה במעמד פומבי.

להלן נימוקי ועדות הפרס

נימוקי חבר השופטים – פרס מפעל חיים 2008

חבר השופטים של פרס מפעל חיים בשטח המחול החליט להעניק השנה את הפרס לגב’ נאוה צוקרמן על פועלה רב השנים בתחום היצירה, החינוך למחול, מימוש יוזמתה בהקמת בית ליוצרים ובנית קהל. בית זה שהנו רב תחומי משמש באופן משמעותי מסגרת תומכת לכוריאוגרפים ורקדנים והוא תורם רבות לעידוד היצירה הישראלית והיצירה המחולית.

למעלה מ-30 שנה מלמדת נאוה צוקרמן מחול ומנחה סדנאות במסגרות מקצועיות רבות כולל אוניברסיטאות בארץ ובחו”ל. ב- 1981 ייסדה את תיאטרון תמו-ונע שבמסגרתו יצרה ברציפות עבודות שעסקו בתנועה כמוטיב מרכזי. יצירותיה הרבות הועלו בארץ ובחו”ל וייצגו את ז’אנר תיאטרון התנועה שהיה בארץ עדיין בחיתוליו.

ברקע עבודתה האמנותית היה לנאוה חזון להקים בית ליוצרים בתחום המחול התיאטרון, התנועה, המוסיקה, הציור והכתיבה וכמובן של “אנסמבל תמונע” אבן הפינה משנת 1981. בסיועם של מיקי צוקרמן ואילן רוזנטל שתרמו מכספם וכישוריהם היא הגשימה את חזונה להקים בית ליצירה ישראלית רב-תחומית בניהולה האמנותי.

צוקרמן, כיהנה 6 עונות בשנים 2000-2005, כמנהלת אמנותית של במת “הרמת מסך” הבמה המרכזית בארץ לעידוד כוריאוגרפים צעירים ועצמאיים. במסגרת זו, תרמה מניסיונה הרב לדור הצעיר אשר זכה לתמיכה חמה ומאירת פנים בליווי וסיוע אמנותי וכן בטיפוח כוריאוגרפים צעירים שהלכו וצמחו מול עינינו.

טיפוח זה לא פסק כאשר אמנים אלו פרשו כנפיים אל מחוץ לבמת “הרמת מסך”. היא פתחה בפניהם את תיאטרון “תמונע”, המשיכה להעניק להם ליווי אמנותי ולסייע בכל דרך אפשרית באופן שהפך להיות עבורם בית שני.

במסגרת המרכז יזמה וייסדה נאוה מסגרות חשובות חדשות וקבועות למחול: את במת “אינטימדאנס”, במת א-ז’אנר ו-“במת מחול”, כשהיא משמשת מנהלת אמנותית, חונכת ותומכת.

פסטיבל אינטימדנס (משנת 2000) – שהינו מעבדת מחול הנותנת אפשרות לכוריאוגרפים צעירים שנמצאים בצעדיהם הראשונים ליצור עבודות קצרות ואינטימיות במסגרת מקצועית, לקראת חשיפתם לפעילות בבמות ובמסגרות גדולות יותר.

היוצרים פועלים בסביבה מעבדתית אינטימית בו הם פועלים בחופש אמנותי בחקירה אחר שפה וגבולות אמנותיים. כל זאת בליווי והדרכה אמנותית של נאוה. את פרי יצירתם וחקירתם מעלים היוצרים בפסטיבל המתקיים “בתמונע ” לאורך סוף שבוע ארוך.

בימת מחול (משנת 2001) – מאפשרת חיי במה מתמשכים ליצירות נבחרות (קצרות וארוכות) שנוצרו במסגרות מחול אחרות, כמו; “הרמת מסך”, “גוונים במחול”, “אינטימדנס” ואחרות. המופעים מתקיימים לאורך כל השנה כשהם מקבלים את כל הסיוע הנדרש.

פרוייקט א-ז’אנר (משנת 2005) – מעודד יוצרים צעירים וותיקים, בליווי אמנותי של נאוה לחפש שפה חדשה, לפרוץ איתה את גבולות הז’אנר תוך שימת דגש על גישה בין-תחומית. דרך החוויה הבימתית זוכה הקהל לפיתוח מודעות רב-תחומית שהוא בנפשה של נאוה צוקרמן.

הבית, ברח’ שונצינו (בלב אזור המוסכים בתל אביב) הפך להיות מרכז הפרינג’ הבין-תחומי החשוב ביותר בישראל. מרכז המשמש אכסניה וחממה ליוצרים בתחומים השונים ובמה למופעי מחול, תיאטרון, מוסיקה ואמנות חזותית בצד ערבי שירה, תערוכות ציור, צילום ואירועי תרבות מיוחדים.

בבית שורה אוירה פרינג’ית אוטנטית, אוירה של “תיאטרון אחר” ומקום שנעים ומסקרן לבוא אליו ואכן הבית מתפקד מאז הקמתו באופן שוטף ומלא כשהוא שוקק חיים ופתוח לקהל בכל ערבי השבוע.

בנוסף לפעילותה האמנותית נרתמה נאוה בהתנדבות לפעילות ציבורית – שימשה יועצת אמנותית במוסדות שונים, יו”ר בועדות שיפוט למיניהן כמו; פסטיבל עכו ו-פרס ישראל וחברת המדור למחול של המועצה הציבורית לתרבות ולאמנות.

על כל אלה, מוענק לנאוה צוקרמן פרס מפעל חיים בתחום המחול.

על החתום: אשרה אלקיים-רונן – יו”ר, תקוה חוטר-ישי, גילי שנית

נימוקי חבר השופטים – פרס הביצוע 2008

רקדנית להקת המחול ורטיגו

פרס להרכב קאמרי בינוני:

הועדה, החליטה פה אחד, כי “להקת המחול ורטיגו” ראויה לקבלת פרס הביצוע להרכב קאמרי לשנת 2008.

בעבודות שנצפו, הצטיינו הרקדנים ביכולת ביצוע גבוהה, בדייקנות ומהימנות תנועתית. קיים תאום מוזיקלי מלא בין הרקדנים. המעברים בין מבנה תנועתי אחד למשנהו מסונכרנים היטב, רכים וברורים מבלי שניכר מאמץ מיותר בביצועם ומעניקים הנאה צרופה לצופה.

ניכר, כי ישנה הבנה מלאה של מהות התנועה הנדרשת ע”י הכוריאוגרפית נועה ורטהיים ששפתה המחולית המיוחדת לה מועברת לקהל על ידי הרקדנים באופן מדויק ונאמן. רמת הביצוע הגבוהה נשמרת בכל העבודות שהועלו במהלך השנה האחרונה ולא הורגשה נסיגה ביכולתם של הרקדנים.

על כל אלה ראויה להקת ורטיגו לקבלת פרס הביצוע.

פרס למבצע יחיד:

הועדה החליטה פה אחד להעניק את פרס הביצוע לשנת 2008 לרקדן

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן