אינטרנט חדשות

קרן ויקימדיה, גייסה תרומות מהגולשים של למעלה 6.2 מיליון $ עבור ויקיפדיה

0
0

דונל ויילס, מייסד ויקיפדיה: אנחנו מעריכים את עמוק נדיבות של תומכי שלנו ◄ ויקיפדיה נוסדה ב-2003 ומנוהלת ע”י קרן ללא מטרות רווח ◄ ויקיפדיה מונעת ע”י קהילה עולמית עם יותר מ-150,000 מתנדבים ◄ יותר מ-275 מיליון אנשים מבקרים באתר כל חודש
קרן ויקימדיה, גייסה תרומות מהגולשים של למעלה 6.2 מיליון $ עבור ויקיפדיה
קרן ויקימדיה, גייסה תרומות מהגולשים של למעלה 6.2 מיליון $ עבור ויקיפדיה

קרן ויקימדיה, מפעילת מיזם האינטרנט “ויקיפדיה”, הודיעה, כי הצליחה אמש (שישי 02 ינואר 2009), להשלים גיוס של למעלה מ- 6.2 מיליון $ באמצעות תרומות, בעזרת מעל 125,000 תורמים – גולשי אינטרנט ברחבי העולם. הכסף, ישמש כדי לשמור ולהרחיב את התשתית הטכנית של מיזם ויקיפדיה.

ג’ימי (ג’ימבו) דונל ויילס, מייסד ויקיפדיה והיו”ר בדימוס של חבר הנאמנים של קרן ויקימדיה, מיזם של קרן ויקימדיה, הודה נרגשות באיגרת מיוחדת באתר ויקימדיה, לכל הגולשים וציין, כי; “קמפיין התרומות הוכיח, כי “ויקימדיה” חשובה לגולשים התומכים במשימת ויקיפדיה להביא ידע לכדור הארץ חופשי וחינמי. ללא תלות בפרסומות”.

כזכור, בשבוע שעבר, התגייס המייסד ג’ימי ויילס, לעידוד התרומות תוך שהוא פונה נרגשות אל כל גולשי האינטרנט ברחבי העולם לתמוך במיזם האינטרנט “ויקיפדיה” באמצעות תרומה, ויילס, כתב בין היתר; “זה עלול להישמע מוזר: מדוע אחד מחמשת אתרי האינטרנט הפופולאריים בעולם, מבקש סיוע ממשתמשיו? הוא השיב באותה נשימה; “ויקיפדיה, שונה.

מדובר באנציקלופדיה הגדולה בהיסטוריה, אשר נכתבה ע”י מתנדבים. כמו בגנים לאומיים או בבתי ספר, אנחנו לא מאמינים שלפרסום יש מקום ב”ויקיפדיה”. אנחנו רוצים להשאיר אותה חופשייה ואיתנה, אבל אנחנו זקוקים לתמיכתם של אלפי אנשים כמוך…”.

אמש מאושר מן ההיענות המרשימה, כתב ג’ימי (ג’ימבו) דונל ויילס, מייסד ויקיפדיה והיו”ר בדימוס של חבר הנאמנים של קרן ויקימדיה, איגרת מיוחדת; “מאז 1 ביולי, יותר מ-125,000 גולשים של תרמו 4 מיליון $. בנוסף, קיבלנו תרומות מ”קרן התמיכה” בהיקף של 2 מיליון דולר. הכנסה זו בשילוב ההפעלה של נוף תכסה את ההוצאות הפיסקליות עבור השנה הנוכחית, שתסתיים ביוני, 2009.

“תרומתכם הגולשים, גורמת לכם להיות אנשי מפתח של התנועה שוחרת תרבות חופשית, ואתם משלמים עבור:

◄ פעולות יומיומית, בהן: שרתים, אירוח, רוחב פס, צוות של 23 אנשים בלבד.

◄ המשך פיתוח ושיפורים של תוכנות “קוד פתוח”, התומכים בכל הפרויקטים של Wikimedia.

◄ להשיג יותר מיזמים כמו ויקיפדיה Academies: אדם ב-סדנאות, שם תוכל ללמוד יותר על אופן השימוש ולערוך ויקיפדיה.

◄ תמיכה התנדבות: להתנדב לסייע לקהילה הבינלאומית שלנו לגדול, כדי להמשיך לעשות עבודה מדהימה.

כיצד אתה המשמש/גולש עדיין יכול מעורב:

כל התרומות שלנו מעבר 6 מיליון הדולר שהם העלות הפיסקלית לשנה הנוכחית, אשר יסייעו לנו לאזן עלויות ההפעלה. התמיכה שלך, תמשיך לשמש גם כגיבוי פיננסי להבטחת ההפעלה של ויקיפדיה גם אם התנאים הכלכליים ימשיכו להתדרדר באופן גלובלי.

אתם הגולשים, הוכחתם, כי ויקיפדיה חשובה לכם, וכי אתם תומכים במשימתנו, להביא ידע בחינם לכדור הארץ, זאת ללא תשלום או תלות בפרסומות ובכך תסייעו להפוך ולשמור את “ויקיפדיה” כאתר נגיש וזמין עבור כל גולש בעולם”.

“אני מעריך עמוקות את התמיכה”. חתם ג’ימי ויילס מייסד ויקיפדיה, את איגרתו.

מי זה ג’ימי ויילס?

ג’ימי (ג’ימבו) דונל ויילס (Jimmy Donal “Jimbo” Wales) מייסד ויקיפדיה והיו”ר בדימוס של חבר הנאמנים של קרן ויקימדיה.

ויילס, נולד בשנת 1966 בהנטסוויל אלבמה שבארצות הברית. הוא בוגר אוניברסיטאות אובורן והאוניברסיטה של אלבמה. בצעירותו הוא שימש כסוחר של אופציות ומניות בשיקגו. באמצע שנות ה-90 הוא הקים את פורטל האינטרנט “בוֹמיס”. רווחי הפורטל באו בין השאר ממכירת פרסומות ותמונות אירוטיות.

בתחילת שנת 2000 החליט ויילס לייסד אנציקלופדיית “קוד פתוח”, שתיכתב בידי מומחים, נופדיה. הוא מינה לעורך דוקטורנט לפילוסופיה, לארי סאנג’ר. כל מאמר שנכתב ל-נופדיה היה אמור להיסקר ולהיערך בידי מומחים לתחום. האנציקלופדיה התקדמה בעצלתיים והושלמו בה רק כמה עשרות בודדות של ערכים.

בדעתו של סאנג’ר עלה הרעיון לייסד אנציקלופדיה משלימה, פורמאלית פחות, ובעקבות פנייתו נאות ויילס להקצות את השרתים לוויקיפדיה, וזו החלה לפעול ב-10 בינואר 2001. מאז מהווה ויילס את הרוח החיה והבסיס הארגוני מאחורי ויקיפדיה. הוא עמד בראש חבר הנאמנים של קרן ויקימדיה עד ספטמבר 2006 וגם כיום הוא אחד מחברי חבר הנאמנים של הקרן. הוא השקיע משאבים רבים, מכיסו, מחברת בומיס ומתרומות בהפעלת ויקיפדיה וחוות השרתים שלה.

בשנים האחרונות פעיל ויילס בקידום רעיונותיו בזכות התוכן החופשי. הוא מרצה ברחבי העולם ומשתתף בכינוסים מקומיים של ויקיפדיה. בינואר 2005 הגיע ויילס להרצאות באוניברסיטה העברית בירושלים ובאוניברסיטת תל אביב.

לאחר פרישתו מראשות חבר הנאמנים של קרן ויקימדיה הקים ויילס את חברת “ויקיה”, המאפשרת לכל דורש הקמה של אתרי ויקי על תשתית מדיה-ויקי. בדצמבר 2006 פורסם על כוונת החברה לפתח מנוע חיפוש מבוסס קוד פתוח, אשר הושק בגרסה ראשונית בינואר 2008.

כיום מתגורר ויילס עם אשתו ובתו בעיר פלורידה שבארצות הברית.

תרמו עכשיו

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן