אינטרנט חדשות

איגוד האינטרנט לבעלי אתרי אינטרנט: שימו דגש על אבטחה ועל ניטור שוטף

0
0

זאת בעקבות התגברות ניסיונות פריצה לאתרים ישראלים ◄ אחת מתופעות הלוואי הבעייתיות להתקפות על אתרי אינטרנט ישראלים, היא ניסיונות של תוקפים מהצד הישראלי לתת “תגובה ציונית הולמת” על ידי ניסיונות השחתה, או השבתה של אתרים ערביים ומוסלמים
איגוד האינטרנט לבעלי אתרי אינטרנט: שימו דגש על אבטחה ועל ניטור שוטף
איגוד האינטרנט לבעלי אתרי אינטרנט: שימו דגש על אבטחה ועל ניטור שוטף

בעקבות דיווחים רבים שהגיעו לאיגוד האינטרנט הישראלי בימים האחרונים, על נסיונות פריצה והשחתה של אתרי אינטרנט ישראלים ע”י פורצים מרחבי העולם, ממליץ האיגוד לבעלי אתרים ישראלים לנקוט במשנה זהירות ולשים דגש על האבטחה באתרי האינטרנט שלהם ועל ניטורם.

כמו במקרים קודמים של מתח או התלקחות ביטחונית, אומר האיגוד, גדל גם הפעם היקף אירועי פריצה והשחתת אתרי אינטרנט. חמומי מח משני צידי המתרס “משחררים קיטור” בדרך של ניסיונות פגיעה באתרי האינטרנט שמייצגים בעיניהם את הצד השני.

הגורמים הללו מנסים בדרך כלל לכוון לאתרים בעלי נראות גבוהה, או אתרים שמייצגים בעיניהם את הרשויות, אבל בסופו של דבר נפרצים אתרים מכל הבא ליד, כאשר המכנה המשותף להם הוא קלות הפריצה אליהם. לעיתים קרובות מתלווים לכך ניסיונות השבתה / הצפה של שרתים שונים.

איגוד האינטרנט הישראלי, ממליץ לבעלי אתרים, במיוחד בתקופה הנוכחית, לשים דגש על האבטחה באתרי האינטרנט שלהם ועל ניטורם. בין היתר מומלץ:

◄ לוודא שמערכות ההפעלה ותוכנות היישום בשרת מעודכנות (בעיקר מבחינת תיקוני אבטחה).
◄ לוודא שלאתר קיימת הגנה היקפית (למשל: Firewall) מתאימה.
◄ לוודא שממשק עדכון התוכן בשרת מוגן היטב.
◄ לנטר באופן קבוע את תוכנו של האתר, כך שהשחתה תתגלה ותתוקן במהירות.

בכל מקרה, ממליץ האיגוד להיעזר לצורך כך באנשי מקצוע, או בחברת האירוח של האתר.

עוד מדגישים באיגוד, כי אחת מתופעות הלוואי הבעייתיות להתקפות על אתרי אינטרנט ישראלים, היא ניסיונות של תוקפים מהצד הישראלי לתת “תגובה ציונית הולמת” על ידי ניסיונות השחתה, או השבתה של אתרים ערביים ומוסלמים. ניסיונות מסוג זה הינם חסרי כל תועלת וגוררים תגובות נגד שמביאות לעיתים קרובות לנזק משמעותי לרשת האינטרנט הישראלית (בעיקר מתקפות מניעת שירות מבוזרות, DDoS). בשני המקרים, אומר האיגוד, הכלל הבדוק הוא: לשמור על קור רוח ולתת למומחים לטפל בנושא.

איגוד האינטרנט הישראלי

איגוד האינטרנט הישראלי הוא עמותה ללא מטרת רווח והוא משמש כגוף התנדבותי שמטרתו קידום האינטרנט בישראל, וככזה פועל לקידום מטרות ציבוריות החשובות לכלל האוכלוסייה.

החברות באיגוד האינטרנט הישראלי פתוחה לכל אדם וחברים בו מאות חברים הבאים מתחומי עיסוק שונים ומגוונים – אקדמיה, תעשיה, עסקים, רפואה, חינוך וכד’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן