דת | יהדות

רבני ארץ ישראל: מותר לירות לתוך אוכלוסיה אזרחית משם יורים לעבר יישוב יהודי

0
0

הרבנים; “לתת התראה של כמה שעות לאזרחים לפנות את השכונות שעומדים להפגיז ולהחריבם. לאחר נתינת ההתראה האחריות לחייהם היא על האנשים הגרים שם או על אלו המונעים מהם לברוח משם”.
רבני ארץ ישראל: מותר לירות לתוך אוכלוסיה אזרחית משם יורים לעבר יישוב יהודי
רבני ארץ ישראל: מותר לירות לתוך אוכלוסיה אזרחית משם יורים לעבר יישוב יהודי

פסק רבני ארץ ישראל בראשות הרב שלום דב וולפא יו”ר תנועת ’ארץ ישראל שלנו’ והרב יעקב יוסף בנו בכורו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף, קובעים בפסק הלכה תקדימי שיש לירות לעבר אוכלוסיה אזרחית משם יורים לעבר יישובים יהודיים.

פסק ההלכה, הוצא, בעקבות הלחימה בעזה.

ב-פסק ההלכה נאמר; “כאשר אוכלוסיה הגרה בערים הגובלות בישוב יהודי שולחת פצצות לתוך הישוב היהודי במטרה להרוג ולהרוס את הקיום היהודי, מותר על פי הלכה לירות פגזים ופצצות אל מקומות הירי הגם שהוא מקום ישוב של אזרחים”.

הרבנים, מוסיפים, כי יש; “לתת התראה של כמה שעות לאזרחים לפנות את השכונות שעומדים להפגיז ולהחריבם. לאחר נתינת ההתראה, האחריות לחייהם היא על האנשים הגרים שם או על אלו המונעים מהם לברוח משם”.

במקרים מסוימים, טוענים, הרבנים; “צריך להגיב מיד אחרי הירי, אלא צריך להודיע מראש שמכל מקום שיורים ממנו הם עלולים להיות מופגזים או מופצצים כדי שהאוכלוסייה המקומית תמנע מראש כל ירי ממקום מיושב”.

על פסק ההלכה חתומים; מרן הרב דב ליאור, הרב יעקב יוסף הרב מאיר מאזוז, הרב גדליה אקסלרוד והרב שלום דב וולפא.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן