אודיו | וידיאו

אייר פראנס מציגה: נתח עסיסי של נוסטלגיה על ארץ ישראל הישנה והטובה

0
0

סרט נדיר ומיוחד שצולם כפרסומת של חב’ התעופה ’אייר פראנס’ עלה באתר YouTube ◄ המבוגרים שביניכם, ישמחו לזהות הרבה נופים ובנינים שאינם עוד. אם אתם צעירים לא נורא אם תציצו רגע קט לפני גמר “האח הגדול” איך נראתה ארץ (ישראל) קטנה ויפה בראשית עצמאותה
אייר פראנס מציגה: נתח עסיסי של נוסטלגיה על ארץ ישראל הישנה והטובה
אייר פראנס מציגה: נתח עסיסי של נוסטלגיה על ארץ ישראל הישנה והטובה

חברת התעופה הצרפתית ’אייר פראנס’, ממריאה קדימה בכל הקשור להטסת נוסעים בצי המטוסים שלה, אלא שמתוך דחף נוסטלגי, היא החליטה לטוס אחורה בזמן והיא מעלה ומציגה סרט נדיר ומיוחד שצולם כפרסומת שלה, אותו העלתה באתר YouTube בעזרת אתר ארכיון הסרטים של Travelfilmarchive.com, יעדים פופולאריים תיירותיים ברחבי העולם וביניהם גם של ארץ ישראל בשנת 1951, ממנו עולה, נתח עסיסי של נוסטלגיה ארץ ישראל הישנה והטובה.

למעשה, מעט מאוד תמונות וסרטים בצבע, אם בכלל, אפשר למצוא על התקופה הזו, שנות ה-50’ של מדינת ישראל.

הסרט, מביא לנו מבט כולל (קריינות: אנגלית) על ארץ ישראל של שנת 1951, החל ממטוס חברת התעופה ’אייר פראנס’ הנוחת בטרמינל החדש שבעיר לוד (נמל התעופה ע”ש ’בן גוריון’ דהיום) ומשם, במסע מקיף לעיר תל אביב, רחובות, הנגב, הכינרת, טבריה, ירושלים החצויה, הגליל, הקיבוצים, ההתיישבות החדשה, בנייה, הכשרה ומפעלים חדשים כמו; ’נהריים’ ועוד.

המבוגרים שביניכם, ישמחו לזהות הרבה נופים ובנינים שנעלמו ואינם עוד. ואם אתם צעירים לא נורא אם תציצו רגע קט לפני גמר “האח הגדול” איך נראתה ארץ (ישראל) קטנה ויפה בראשית עצמאותה. 32 דקות של נוסטלגיה ארץ ישראלית משובחת במיטבה.

אגב: ארכיון הסרטים של אתר “Travelfilmarchiv”, שופע ב”חתיכות היסטוריה” כשרבים מהם בצבע – כדי להראות לעולם איך היה בין שנת 1900 לשנת 1970.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן