טיפים

מוח על האש – טיפים לאימון המוח שלך ולשיפור הזיכרון שלך

הדרך הראשונה לזכור דברים היא לחבר את החוויה למשהו רגשי ואישי. זה מצריך קצת דמיון, אבל זה עובד ◄ חשוב לזכור, כי מחקרים רבים הוכיחו חד משמעית, כי אימון המוח מקטין את הסיכוי לחלות בדמנציה ובאלצהיימר בגיל מבוגר ◄ חשוב לזכור, כי מחקרים רבים הוכיחו חד משמעית, כי אימון המוח מקטין את הסיכוי לחלות בדמנציה ובאלצהיימר בגיל מבוגר.
0
0
מוח על האש - טיפים לאימון המוח ולשיפור הזיכרון | עיבוד צילום: שולי סונגו
אימון המוח ולשיפור הזיכרון

אנחנו מטפחים ומטפלים בכל איבר בגוף; שיער, פנים, רגליים , שרירים ועוד. אנחנו מטפחים את הבית ואפילו את הרכב בצורה מתוקתקת. אבל מה עם המוח שלך? מתי בפעם האחרונה עשית לו כושר? – ד”ר ירון ריבר, נוירולוג, יועץ מקצועי של מכון Brain-Train בעיר רעננה, מסביר כמה דברים חשובים על המוח, ונותן כמה טיפים לשיפור הזיכרון והיכולת הקוגניטיבית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ד”ר ריבר; “כל ההנאות שאנחנו חווים הן תוצאות של פעילות המוח. אבל גם פעילות מנטלית לשמה זה מקור לעונג. כיום אנחנו יודעים לבודד את החלק החלש במוח ולאמן אותו. התוצאות מדהימות ואנשים מרגישים בשינוי תוך מספר מפגשים וגם התוצאה המתקבלת בבדיקה משתפרת לעין שיעור”.

מכון Brain Train בעיר רעננה, פונה לאנשים בריאים מעל גיל 45+ אך התכנית במכון מיועדת גם לאנשים שמרגישים היחלשות ברמת הזיכרון. האימון במכון Brain Train, מתאים לכל אחד ואחת ובתוך כך גם לאנשי עסקים ומנהלים בכירים המעוניינים לשפר את הריכוז, התפקוד והיעילות במקום העבודה.

טיפים לשיפור הזיכרון והיכולת הקוגניטיבית

• בניגוד לשאר האיברים בגוף, אימון המוח אינו שוחק אותו. להיפך. ככל שנאמן אותו יותר, כך נשפר את יכולתו הקוגניטיבית.
• חשוב ומומלץ להקפיד על גירוי המוח בקריאה, למידה, משחקי חשיבה ועוד.
• נשים זוכרות פרטים קטנים ו-גברים חזקים בזיכרון טכני חזק. המשותף לשני המקרים הוא שהזיכרון קשור לרגש.
• מה שיעניין אותנו באופן אישי ייזכר טוב יותר מאשר דבר שאינו מעניין אותנו.
• הדרך הראשונה לזכור דברים היא לחבר את החוויה למשהו רגשי ואישי. זה מצריך קצת דמיון, אבל זה עובד.
• שינון הוא כלי חשוב מאוד בזכירה. הזיכרון שלנו עובד בכמה שלבים; רישום, הצפנה, הרבדה ושליפה. ככל שנשנן את החוויה, כך נעמיק אותה בשלב ההצפנה וההרבדה. בצורה כזו נוכל לשלוף את הזיכרון בצורה קלה בשלב מאוחר יותר.
• אם לא מצליחים לשלוף מהזיכרון מספר, או שם של מישהו, מומלץ להמשיך הלאה בסדר היום, לפעמים הזיכרון מגיע מעצמו.

מוח על האש - טיפים לאימון המוח ולשיפור הזיכרון• המוח שלנו מדהים, וממשיך בעיבוד הנתונים גם כשאנחנו ממשכים לדברים אחרים לגמרי.
• מומלץ להשתמש ברמזי שליפה. אם נתבקשנו לזכור רצף של עצמים או מספרים, כדאי ליצור איזשהו סיפור שיעזור לנו להכניס את כל המידע לתבנית מוכרת. גם עם מספרים זה מתאפשר. אפשר לחשוב על הקשר רגשי בינינו ובין המספרים, לדוגמה: האם אחד המספרים הוא תאריך ההולדת שלכם? או הגופייה של הכדורסלן שאתם הכי אוהבים?
• אם אין אפשרות להשתמש ברמזי זיכרון, נסו להכניס את הפרטים לכדי תמונה ויזואלית. לדוגמה; נסו להכניס את הפריטים שנתבקשתם לזכור, לתוך בית ולזכור אותם לפי המיקום שלהם בחלל. אם תוכלו לשלב רגש ולהכניס גם דמות שאתם מכירים (כמו אימא ילדים נכדים ) הסיכוי שתזכרו את העצמים גדול הרבה יותר.
חשוב לזכור, כי מחקרים רבים הוכיחו חד משמעית, כי אימון המוח מקטין את הסיכוי לחלות בדמנציה ובאלצהיימר בגיל מבוגר.
• נסו ללמוד משהו חדש בכל יום. ולא פחות חשוב. נסו גם לזכור מה למדתם.

מוח

מוח (Brain) הוא איבר המצוי בגופם של בעלי חיים מפותחים. המוח הוא האיבר הראשי במערכת העצבים. הוא מבקר ומתאם את ההתנהגות, את פעילות החושים ואת רוב פעולת איברי הגוף וכן פונקציות מנטליות, כגון; למידה וזיכרון.

בעלי חיים בעלי מוח אינם מסוגלים לחיות בלעדיו. חוט השדרה מהווה את המשכו התחתון של המוח ויוצר יחד איתו את מערכת העצבים המרכזית. דרך חוט השדרה מקושר המוח לכל איברי הגוף, הפנימיים והחיצוניים כאחד.

המוח מחולק לשלושה חלקים: המוח הקדמי, שכולל את ההמיספרות הימנית והשמאלית, המוח האמצעי והמוח האחורי. שני האחרונים מרכיבים יחד את גזע המוח.

(על המוח ועוד ב-ויקיפדיה)

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן