מרקים | Soups

מרק עם תפוחי אדמה לחימום והעשרה באנרגיה בימי חורף

קיבוצי חבל מעון, מגדלי תפוחי אדמה וגזר "דוד משה" ממליצים על בחירה נכונה של תפוחי אדמה למרק כדי שלא יתפוררו במרק ◄מרק עם תפוחי אדמה לחימום והעשרה באנרגיה בימי חורף ◄בעת ההגשה ניתן להוסיף למרק פסטה מבושלת.
0
0
מרק עם תפוחי אדמה
מרק עם תפוחי אדמה

מרק חם עם תפוחי אדמה וירקות שורש אחרים מסייע לחימום והעשרה באנרגיה בעונת החורף. לירקות ערך תזונתי ובריאותי ידוע. הפחמימות שבתפוחי אדמה מספקים את תשוקת הגוף למאכלים עם פחמימות יחד עם ויטמינים מקבוצות B ו- C, ברזל, סידן, נתרן וסיבים תזונתיים וזאת במקום להגדיל את צריכת דברי המתיקה.

מרק עם תפוחי אדמה לחימום והעשרה באנרגיה בימי חורף

קיבוצי חבל מעון בנגב המערבי, מגדלי תפוחי אדמה וגזר “דוד משה” ממליצים לבחור זני תפוחי אדמה “יציבים” המתאימים לבישול כדי שלא יתפוררו במרק. תפוחי האדמה האידיאלים למשימה זו הם אלו עם הקליפה הלבנה שיוכלו למלא כראוי את ייעודם בתבשילי קדירה ומרקים.

על מנת להקל על הצרכנים נארזים תפוחי אדמה “דוד משה” שמתאימים לבישול ולהכנת מרק באריזות בצבע ירוק. זנים אלו כוללים את; בליני, דיטה, ויולדי, מרבל וניקולה.

מומלץ לא לוותר על הגזר כחלק ממרכיבי המרק בגלל ערכו התזונתי רב. גזר, עשיר בחומר המשמש את הגוף ליצירת ויטמין A. אומרים על גזרים שהם טובים לעיניים מכיוון שויטמין A משפר את ראיית הלילה. מעבר לכך, הגזר עשיר גם בסיבים תזונתיים, אנטי אוקסידנטים ומינרלים.

במפעלי חבל מעון, ממליצים על מתכון בסיסי להכנת מרק ירקות;

חומרים:

▪ 4 כפות שמן,
▪ 1 בצל,
▪ 1 שומר,
▪ 1 שורש סלרי (כולל העלים),
▪ 1 שורש פטרוזיליה (כולל העלים),
▪ גזר,
▪ דלעת,
▪ בטטה,
▪ קישואים,
▪ תפוחי אדמה “דוד משה”
▪ עלי כוסברה,
▪ מלח,
▪ פלפל
▪ כמון.
– (רצוי לחתוך את הירקות לקוביות),

אופן הכנה:

מחממים את השמן בסיר המרק. בינתיים קוצצים את הבצל ומטגנים. חותכים את הירקות לחתיכות קטנות ומוסיפים לסיר. מכסים את הכול במים, מביאים לרתיחה ומשאירים על האש עד שהירקות יתרככו מאוד. להקפיד להוסיף מים כשהמפלס יורד.

בעת ההגשה ניתן להוסיף למרק פסטה מבושלת. אפשר להשתמש במרק המוכן מייד, לשמור במקרר יומיים, או להקפיא לשימוש מאוחר יותר.

מתכונים נוספים ומידע על זני תפוחי אדמה באתר דוד משה

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן