נגישות כאן ישראל

בעלי מוגבלויות: באצטדיון בלומפילד הוקם יציע נפרד, אך לאלו אין גישה מתאימה לשירותים

0
0

אוהדי בית”ר י-ם היושבים ביציע המזרחי שרו שירי הסתה נגד אוהדי סכנין ואלה לא כיבדו את שירת ההימנון הישראלי. הנהלת מכבי נתניה והמשטרה שיכנו את אוהדי מכבי פתח-תקווה ביציע 5 שאינו לא נוח לצפייה ואילו הרמה הסניטרית של השירותים במקום הנה ירודה
בעלי מוגבלויות: באצטדיון בלומפילד הוקם יציע נפרד, אך לאלו אין גישה מתאימה לשירותים
בעלי מוגבלויות: באצטדיון בלומפילד הוקם יציע נפרד, אך לאלו אין גישה מתאימה לשירותים

הקרן החדשה לישראל, פרסמה דו”ח ההגינות במגרשי הכדורגל מטעם הקרן החדשה לישראל, במסגרת המחזור 12 של ליגת העל (29.11.08 – 1.12.08), ממנו עולה, בחשיפה ראשונה, כי באצטדיון ע”ש בלומפילד בעיר תל אביב-יפו, הוקם יציע נפרד לבעלי מוגבלויות, אך לאלו אין גישה מתאימה ל… שירותים. זאת ועוד בדו”ח; מרבית אוהדי בית”ר י-ם היושבים ביציע המזרחי שרו שירי הסתה נגד אוהדי סכנין, כדלקמן: “אני נשבע במנורה שלא יהיו פה ערבים… אוהדי סכנין, שרו שירי עידוד לקבוצתם ולא כיבדו את שירת ההימנון הישראלי. הנהלת מכבי נתניה והמשטרה שיכנו את אוהדי מכבי פתח-תקווה ביציע 5 שאינו לא נוח לצפייה ואילו הרמה הסניטרית של השירותים במקום הנה ירודה.

“הקרן החדשה לישראל” (באנגלית: New Israel Fund) מגדירה את עצמה כפועלת כקרן הון לסיכוי חברתי, למען חיזוק הדמוקרטיה בישראל וקידום החופש, הצדק והשוויון לכל אזרחיה. לדברי אוהד איל, רכז תכנית ’בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים’ של הקרן; פרויקט “המשקיפים המתנדבים” של הקרן, פועל בימים אלו לפיתרון הבעיה בשיתוף עם עמותת ’בזכות’ לקידום זכויות הנכים במגרשים.

◄ להלן אירועים חיוביים בולטים העולים מן הדו”ח:

● הנהלת מ.ס. אשדוד, חילקה לפני המשחק לכלל האוהדים מנשר הקורא לקהל לעודד את הקבוצה, לא להיכנס למגרש ולא להיגרר לאלימות ולגזענות. מן המנשר; “לא נוכל להרשות לעצמנו התנהגות בלתי ספורטיבית במשחקים שלנו. קריאות גזעניות לא מכבדות את הכדורגל הישראלי”. עפ”י דיווחי המשקיפים שנכחו ביציעים, משחקה של מ.ס. אשדוד נגד מכבי חיפה – אכן עבר ללא אירועים אלימים ותקריות גזעניות.
● איציק קורנפיין, יו”ר בית”ר י-ם, פנה במהלך שבוע שעבר דרך האתר הרשמי של המועדון לאוהדי הקבוצה, בבקשה להימנע מקריאות גזעניות ואלימות. מדבריו; “… מבקשים אנו בכל לשון של בקשה: אנא הימנעו מכל פעולה שלא תיטיב עם הקבוצה ולא תשרת את מטרותיה, כגון; גילוי אלימות פיזית ומילולית וגילויי גזענות. אנא זכרו, כנגד המועדון עומד עונש הפחתת 4 נקודות שימומש בכל מקרה של התפרעות אוהדים. שמרו על איפוק והפנו את מאמציכם בעידוד הקבוצה והסמל”.
● בזמן שקבוצת אוהדי בית”ר י-ם נהמה לשחקניה השחורים של סכנין, מזואה אנסומבו ואבודו אוקוצ’ה, קבוצה מתנגדת של כ30 אוהדי בית”ר י-ם ביציע המערבי השתיקה אותם – הנהמות פסקו בהדרגה בסופו של דבר.
● לאחר החמצת בעיטת ה-11 של רביד גזל, מרבית קהלה של מכבי נתניה עודד את השחקן במשך מספר דקות.
● אוהדי איחוד בני סכנין לא הפסיקו לעודד במהלך כל המשחק. הדבר בא במיוחד לידי ביטוי בדקה ה-75: תגובתם של אוהדי הקבוצה לקריאות “מחבל” לעבר חאלד חלאיילה מצד קבוצת אוהדי בית”ר י-ם, הייתה נקיה מקריאות חוזרות של הסתה וגזענות. בפועל, אוהדי הקבוצה עודדו ביתר שאת את קבוצתם עד תום המשחק.
● כוחות השיטור והאבטחה באצטדיון ע”ש ’טדי’ ביצעו אבטחה קפדנית בתורי הכניסה למגרש – לא נזרק ולו חזיז או רימון עשן אחד במהלך המשחק. ההפרדה בין מחנות האוהדים הייתה אבסולוטית, ואילו נוכחות השוטרים ביציע המזרחי של אוהדי בית”ר ירושלים הייתה דלילה.

◄ אירועים שליליים בולטים:

● מרבית אוהדי בית”ר י-ם היושבים ביציע המזרחי, שרו לאורך כל המשחק שירי הסתה נגד אוהדי סכנין, כדלקמן: “אני נשבע במנורה שלא יהיו פה ערבים…שיישרף לכם הכפר… אח, יא רב רב, אני שונא את סלים טועמה, שונא את כל הערבים… הר הבית בידינו…”.

בתחילת המשחק, במהלך שירה מסיתה זו ילדי בית”ר י-ם שאמונים על החזרת הכדורים לשדה המשחק, עודדו מן המגרש את השירה הנ”ל ואף מחאו לאוהדים כפיים. ביציע המערבי מרבית אוהדי הקבוצה צעקו כ-5 פעמים במהלך המשחק: “טועמה מחבל”.

כמו כן, בתגובה לעבירה חריפה של מזואה אנסומבו, שחקנה השחור של סכנין, על שחקן בית”ר י-ם, כ-100 אוהדים של הקבוצה היושבים ביציע המערבי נהמו לעברו מספר פעמים. כאמור, קבוצה מתנגדת אכן גינתה נהמות אלו.

● בזמן שירת ההימנון, טרם פתיחת המשחק, אוהדי סכנין שרו שירי עידוד לקבוצתם ולא כיבדו את שירת ההימנון.
● הנהלת מכבי נתניה וכוח המשטרה במקום שיכנה את אוהדי מכבי פתח-תקווה ביציע 5 במגרש ’הקופסא’. היציע אינו לא נוח לצפייה, ואילו הרמה הסניטרית של השירותים במקום הנה ירודה. משקיף הקרן החדשה שנכח ביציע הנ”ל; “ביקשתי ממפקד האבטחה שיעביר את הקהל של מכבי פ”ת ליציע 4 היותר מרווח והלא מאוכלס. הקצין סירב מבלי לנפק סיבה”.
● השירותים במגרש ע”ש הי”א בעיר אשדוד, מזוהמים. כמו כן, רק שתי קופות מכירה נפתחו, הדבר יצר תורים ארוכים לקופות הכרטיסים. בנוסף, כשעה לפני המשחק לא נשארו כרטיסי נוער במחירים מוזלים לאוהדי מכבי חיפה.

הקרן החדשה לישראל פועלת כקרן הון לסיכוי חברתי, למען חיזוק הדמוקרטיה בישראל וקידום החופש, הצדק והשוויון לכל אזרחיה. הקרן משקיעה במאות ארגוני שטח המחוללים שינוי, מטפחת יוזמות חברתיות ומעצימה מנהיגים חברתיים.

שתי”ל, מייסודה של הקרן, מרכז ייחודי מסוגו בעולם, מעניק ייעוץ מקצועי וארגוני למיזמים החברתיים ומסייע בהפיכת החזון למציאות.

קישור לאתר; הקרן החדשה לישראל

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן