קיבוץ

התנועה הקיבוצית: רוב של 72% מהקיבוצים, מקציבים לגמלאים לפחות 2640 שקלים

0
0

כך עולה מסיכום נתוני הפנסיה בקיבוצים המופרטים זאת במטרה ליידע קיבוצים על זכויות הפנסיונרים בקיבוץ. השוואת הנתונים התבצעה רק בקיבוצים במודל “רשת בטחון” עם חברים בגיל הפנסיה. הם לא כוללים קיבוצים במודל שיתופי, וקיבוצים צעירים בהם אין עדיין פנסיונרים.
התנועה הקיבוצית: רוב של 72% מהקיבוצים, מקציבים לגמלאים לפחות 2640 שקלים
התנועה הקיבוצית: רוב של 72% מהקיבוצים, מקציבים לגמלאים לפחות 2640 שקלים אורי זליגמן, צילום: אביב לשם

מאיסוף נתונים שערכה התנועה הקיבוצית ב- 152 קיבוצים מתחדשים (קיבוצים המתנהלים במודל “רשת ביטחון”- הפרטות, שכר מדורג לחברים ומהלכי שיוך) עולה כי 72% מקיבוצים אלה מקציבים לחבריהם הגמלאים קצבה בגובה של לפחות 2640 שקלים בחודש – הסכום הנדרש לפי תקנות הסיווג לקיבוץ מתחדש (34% מהשכר הממוצע במשק).

ב-“תנועה הקיבוצית”, הדגישו, כי הסכום לא כולל קצבת ביטוח לאומי מהמדינה, ושירותים ב”שווה כסף” שמספק הקיבוץ לחבריו.

עוד עולה בסיכום הנתונים, כי 28% מהקיבוצים טרם הגיעו לגובה הקצבה הנדרשת, אך ציינו, כי בתקציב הקהילה 2009 הקציבו את הסכום הנדרש לסגירת הפער.

המידע נמסר בכנס שערכה התנועה הקיבוצית, בהשתתפות רשם האגודות השיתופיות, עו”ד אורי זליגמן, במטרה ליידע קיבוצים על זכויות הפנסיונרים בקיבוץ.

השוואת הנתונים התבצעה רק בקיבוצים במודל “רשת בטחון” עם חברים בגיל הפנסיה. הם לא כוללים קיבוצים במודל שיתופי, וקיבוצים צעירים בהם אין עדיין פנסיונרים.

מן התנועה הקיבוצית, נמסר עוד, כי נתוני הפנסיה ב-2008 מתבססים על תקציבים שהוכנו בקיבוצים בשנת 2007 כאשר הקצבה המחייבת הייתה עדיין רק 2400 שקלים בלבד.

* סך האוכלוסייה הקבועה בקיבוצים היא כ-100,000 נפשות. היקף אוכלוסיית הגמלאים היא כ-12,000 נפשות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן