התייקרו: אבקות מרק ב-5.3%, אורז ב-4.4%, עוף טרי ב-3.2%, פסטות, ב-2.7%, ביצים ב-2.6%, ופלים ב-2.5%, חזה עוף והודו ב-2.3%, דגים ב-2.2%, בשר משומר ומעובד ב-1.9%, קפה נמס ב-1.8%, עוגות ב-1.7%, קמח ב-1.3%, חטיפים מלוחים ב-1.2%, מיונז ב-1.1% ושוקולד ב-1%.
מדד המחירים לצרכן באוקטובר 2008, עלה ב-0.1%
מסקירה חודשית של מדדי מחירים לחודש אוקטובר 2008, עולה, כי מדד המחירים לצרכן, עלה בחודש אוקטובר 2008 ב-0.1 אחוז, בהשוואה לחודש ספטמבר 2008 והגיע ל-107.1 נקודות, לעומת 107.0 נקודות בחודש הקודם (הבסיס: ממוצע 2006=100.0 נקודות). עליות נרשמו במיוחד בסעיפי: ירקות טריים (ב-5.2%), הלבשה והנעלה (ב-5.0%), דיור (ב-0.8%) ומזון (ב-0.6%). לעומתם ירדו במיוחד סעיפי: פירות טריים (ב-3.0%), תחבורה (ב-1.4%) ותרבות ובידור (באחוז אחד).
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הגיב לפרסום שיעור המדד: “עליית המדד ב- 0.1% תואמת את ציפיות בנק ישראל. היא מהווה אינדיקציה לכך שהאינפלציה אכן נבלמה, עקב החששות ממיתון, ושהפחתת הריבית, שבוצעה לאחרונה, לרמה של 3% אכן הייתה מוצדקת”.
לדבריו של לין, אם בתקופה הקרובה הנתונים אכן יצביעו על בלימת הלחצים האינפלציוניים תהיה זו הכשרת קרקע נאותה להפחתה נוספת בשיעור הריבית.
עו”ד יהודה טלמון, נשיא להב – לשכת ארגוני העצמאים והעסקים, אמר על מדד אוקטובר: “האויב העיקרי במערכה על עתיד הכלכלה הישראלית, הוא המיתון ולאו דווקא האינפלציה.
המדד הוא איתות נוסף לכך, כי יש להמשיך במגמה המבורכת של הורדה משמעותית של הריבית, כדי להיאבק בהאטה ולהגדיל את מצאי האשראי. רק מדיניות מוניטארית מעודדת פעילות עסקית, והפעלתן המיידית של תוכניות סיוע לעסקים, תוכלנה לחלצנו מאסון כלכלי”.
<!–PriceIndicesforOctober2008_14-11-08_01.htm–>
◄ מתחילת השנה עלו המדד הכללי ב-4.5 אחוזים, המדד ללא ירקות ופירות ב-4.2 אחוזים, המדד ללא דיור ב-3.8 אחוזים והמדד ללא אנרגיה ב-4.5 אחוזים.
◄ בשנים עשר החודשים האחרונים (אוקטובר 2008 לעומת אוקטובר 2007), עלו המדד הכללי ב-5.5 אחוזים, המדד ללא ירקות ופירות ב-5.2 אחוזים, המדד ללא דיור ב-5.3 אחוזים והמדד ללא אנרגיה ב-5.1 אחוזים.
◄ נתוני המגמה בחודשים יולי 2008 – אוקטובר 2008:
על-פי נתוני המגמה לתקופה זו, קצב הגידול השנתי של מדד המחירים לצרכן הגיע ל-5.8%. קצב הגידול של המדד ללא דיור הגיע ל-3.4% ושל המדד ללא דיור וללא ירקות ופירות ל-3.1%.
◄ מזון (ללא ירקות ופירות)- מדד מחירי המזון עלה ב-0.6 אחוז.
התייקרו במיוחד: אבקות מרק (ב-5.3 אחוזים), אורז (ב-4.4 אחוזים), עוף טרי (ב-3.2 אחוזים), אטריות, ספגטי וכו’ (ב-2.7 אחוזים), ביצים (ב-2.6 אחוזים), ופלים (ב-2.5 אחוזים), חזה עוף והודו (ב-2.3 אחוזים), דגים (ב-2.2 אחוזים), בשר משומר ומעובד (ב-1.9 אחוזים), קפה נמס (ב-1.8 אחוזים), עוגות מוכנות (ב-1.7 אחוזים), קמח (ב-1.3 אחוזים), חטיפים מלוחים (ב-1.2 אחוזים), מיונז (ב-1.1 אחוזים) ושוקולד (באחוז אחד).
הוזלו במיוחד: דגנים פריכים (ב-3.5 אחוזים), עוף קפוא (ב-1.3 אחוזים) ומזון לתינוקות (ב-1.1 אחוזים).
◄ ירקות ופירות – מדד מחירי הירקות והפירות עלה ב-1.9 אחוזים.
מדד מחירי ירקות טריים עלה ב-5.2 אחוזים; לעומתו מדד מחירי פירות טריים ירד ב-3.0 אחוזים. מדד מחירי ירקות קפואים, כבושים ומשומרים עלה ב-2.6 אחוזים ומדד מחירי פירות משומרים ויבשים עלה ב-1.2 אחוזים.
מבין הירקות הטריים התייקרו במיוחד: עגבניות (ב-31.3 אחוזים), סלק (ב-17.6 אחוזים), חסה (ב-14.3 אחוזים), פלפל וגמבה (ב-5.9 אחוזים) ובצל (ב-4.4 אחוזים).הוזלו במיוחד: מלפפונים (ב-18.7 אחוזים).
מבין הפירות הטריים הוזלו במיוחד: לימונים (ב-31.4 אחוזים), תפוזים (ב-20.7 אחוזים), אבוקדו (ב-17.4 אחוזים), אפרסמון (ב-11.3 אחוזים לעומת פברואר 2008) וקלמנטינות (ב-10.9 אחוזים).
התייקרו במיוחד: קיווי (ב-20.5 אחוזים לעומת יוני 2008), ענבים (ב-16.1 אחוזים), אשכוליות (ב-10.7 לעומת מאי 2008), שזיפים (ב-6.9 אחוזים), אפרסקים (ב-5.5 אחוזים), בננות (ב-3.9 אחוזים) ואגסים (ב-3.7 אחוזים).
מבין הירקות והפירות המעובדים התייקרו במיוחד: מיצי פירות טבעיים (ב-7.0 אחוזים), סלטי ירקות מוכנים (ב-4.8 אחוזים), פירות משומרים (ב-2.8 אחוזים), ירקות קפואים (ב-2.1 אחוזים) וירקות משומרים (ב-1.3 אחוזים). הוזלו במיוחד: צימוקים (ב-1.6 אחוזים).
◄ דיור – מדד מחירי הדיור עלה ב-0.8 אחוז.
מדד שירותי דיור בבעלות הדיירים עלה ב-0.7 אחוז, מדד שכר דירה עלה ב-0.9 אחוז ומדד הוצאות דיור אחרות עלה ב-1.9 אחוזים. העלייה שנרשמה במדד שירותי דיור בבעלות הדיירים בחודש אוקטובר 2008, בהשוואה לחודש ספטמבר 2008, מבטאת את השינויים במחירי שכר דירה שנקבעו בחוזים שנחתמו בחודשים ספטמבר 2008 – אוקטובר 2008, לעומת חוזים שנחתמו בחודשים אוגוסט 2008 – ספטמבר 2008.
◄ אחזקת הדירה- מדד מחירי אחזקת הדירה נותר ללא שינוי.
התייקרו במיוחד: אבקות ומרככי כביסה (ב-1.1 אחוזים).
הוזלו במיוחד: נפט וסולר לחימום הדירה (ב-5.2 אחוזים), מוצרי חיטוי והדברה (ב-3.3 אחוזים) ושירותי צביעה וסיוד (ב-1.5 אחוזים).
◄ ריהוט וציוד לבית – מדד מחירי ריהוט וציוד ירד ב-0.2 אחוז.
הוזלו במיוחד: שטיחים (ב-5.1 אחוזים), מפות ומפיות (ב-2.0 אחוזים), ציוד לתינוק (ב-1.3 אחוזים), מזגן (באחוז אחד) וסכו”ם (באחוז אחד).
התייקרו במיוחד: אהילים ונברשות (ב-2.0 אחוזים), כלי מיטה, מגבות וכו’ (ב-1.7 אחוזים) ומזרונים (ב-1.5 אחוזים).
◄ הלבשה והנעלה מדד מחירי הלבשה והנעלה עלה ב-5.0 אחוזים; בניכוי השפעות עונתיות עלה המדד ב-1.2%.
מדד מחירי הלבשה עלה ב-5.4 אחוזים ומדד מחירי הנעלה עלה ב-3.4 אחוזים. בסעיף ההלבשה התייקרו במיוחד: בגדי ספורט והתעמלות (ב-10.4 אחוזים) והלבשה עליונה (ב-6.3 אחוזים). בסעיף ההנעלה התייקרו במיוחד: הנעלה לילדים/ות (ב-8.6 אחוזים) והנעלה לאישה (ב-3.7 אחוזים).
◄ בריאות – מדד מחירי בריאות עלה ב-0.1 אחוז.
התייקרו במיוחד: מוצרי היגיינה (ב-2.8 אחוזים), משקפי שמש לגבר ולאישה (ב-2.0 אחוזים) וביטוח רפואי משלים בקופ”ח (ב-1.1 אחוזים).
הוזלו במיוחד: עדשות ומסגרות למשקפיים (ב-2.0 אחוזים).
◄ חינוך, תרבות ובידור – מדד מחירי חינוך, תרבות ובידור ירד ב-0.5 אחוז.
מדד מחירי שירותי חינוך עלה ב-0.3 אחוז; לעומתו ירד מדד מחירי תרבות ובידור באחוז אחד.
הוזלו במיוחד: מלונות ובתי הבראה (ב-5.0 אחוזים), ציוד ושירותי צילום (ב-2.1 אחוזים), ספרי דת (ב-2.0 אחוזים), מנוי למועדון ספורט או בריכה (ב-1.9 אחוזים), מחשב ביתי ואביזריו (ב-1.8 אחוזים), דמי כניסה למועדון לילה (ב-1.7 אחוזים), עריכת מסיבות ואירועים (ב-1.4 אחוזים), טלויזיה (ב-1.4 אחוזים), צעצועים (ב-1.3 אחוזים) ווידיאו טייפ ומצלמות וידיאו (ב-1.2 אחוזים).
התייקרו במיוחד: כפר נופש, אכסניות וכו’ (ב-2.6 אחוזים) ושיעורים וקורסים לאומנות (ב-1.5 אחוזים).
◄ תחבורה ותקשורת – מדד מחירי תחבורה ותקשורת ירד ב-1.1 אחוזים.
מדד מחירי תחבורה ירד ב-1.4 אחוזים; לעומתו מדד מחירי תקשורת נותר ללא שינוי.
הוזלו במיוחד: דלק ושמנים לכלי רכב (ב-4.7 אחוזים), אביזרים לרכב ורחיצתו (ב-2.7 אחוזים) ומכוניות (ב-1.6 אחוזים).
התייקרו במיוחד: שכירת רכב לנסיעה בארץ (ב-1.7 אחוזים) וביטוח רכב (באחוז אחד).
◄ שונות – מדד מחירי הסעיף עלה ב-0.2 אחוז.
התייקרו במיוחד: מברשת ומשחת שיניים (ב-1.2 אחוזים) ומוצרים לתינוק (ב-1.2 אחוזים).
מדד המחירים הסיטוניים של תפוקת התעשייה ליעדים מקומיים
מדד המחירים הסיטוניים של תפוקת התעשייה ליעדים מקומיי
Add Comment