לב וכלי דם

האיגוד הקרדיולוגי יוצא בקריאה לנשיא המדינה להגברת המלחמה במחלות הלב וכלי הדם

0
0

הפנייה נעשית לקראת יום בריאות הלב שיצוין בישראל ובעולם ב- 28 בספטמבר ולאור העובדה כי מדינת ישראל אינה עושה די למלחמה בגורם המוות העיקרי של תושביה ◄ אכיפה יעילה של החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים צפויה למנוע מקרים רבים של התקפי לב
האיגוד הקרדיולוגי יוצא בקריאה לנשיא המדינה להגברת המלחמה במחלות הלב וכלי הדם
האיגוד הקרדיולוגי יוצא בקריאה לנשיא המדינה להגברת המלחמה במחלות הלב וכלי הדם

לקראת יום הלב הבינלאומי אשר יצוין בישראל ובעולם ב- 28 בספטמבר, פונה האיגוד הקרדיולוגי בישראל, במכתב לנשיא המדינה, שמעון פרס, בקריאה להצטרף ולסייע לקרדיולוגים במאבק במחלות הלב וכלי הדם. על המכתב חתומים, פרופ’ בזיל לואיס, נשיא האיגוד הקרדיולוגי בישראל ופרופ’ דורון זגר, מזכ”ל האיגוד.

השניים, ציינו, כי מדובר בגורם המוות העיקרי בישראל ובעולם המערבי וכי מדי שעה לוקה אדם אחד בישראל ב-דום לב ומדי שנה מתאשפזים בישראל כ- 19 אלף חולים עקב אוטם חריף בשריר הלב.

מדובר במספרים המהווים את קצה הקרחון מפני שאלפי חולים נוספים הלוקים ב-אוטם שריר הלב אינם זוכים כלל להגיע לבית החולים ומתים מוות פתאומי לפני שהגיעה אליהם עזרה. “אנו מעריכים שמדי יום מתרחשים בישראל בין 10-20 מקרים טרגיים כאלה” – כותבים השניים.

האיגוד הקרדיולוגי בישראל

על פי עמדת האיגוד הקרדיולוגי בישראל, מדינת ישראל אינה עושה די למלחמה בגורם המוות העיקרי של תושביה, על כן פונה האיגוד הקרדיולוגי לנשיא בקריאה לגבש תכנית לאומית להפחתת התמותה ממחלות לב וכלי דם.

התוכנית, אמורה לכלול, תשומת לב רבה יותר למלחמה ב-מחלות הלב וכלי דם ואף הקצאת משאבים למטרה חשובה זו.

“הניסיון שהצטבר במספר מקומות בעולם, מוכיח, כי אכיפה יעילה של החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים צפויה למנוע מקרים רבים של התקפי לב ותמותה מדי שנה וזאת בהשקעה מעטה יחסית” – נאמר במכתב.

האיגוד הקרדיולוגי בישראל, מקווה, כי הנשיא וממשלת ישראל, ימצאו לנכון לתת את קולם למאבק חיוני זה וחתמו את המכתב במילים; “אנו מקווים, כי תמצא לנכון לתת את קולך למאבק חיוני זה על ידי איגרת שתקרא להגברת המלחמה במחלות הלב וכלי הדם”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן