בחזרה לבית הספר ולגן

173.820 תלמידים ילמדו השנה במחוז חיפה של משרד החינוך

0
0

עם פתיחת שנת הלימודים תשס”ט ב-28 רשויות מקומיות מהעיר חדרה בדרום עד קריית טבעון בצפון ◄ 92 בתי ספר מתוך 367 בתי”ס יפעלו במסגרת תכנית “אופק חדש” ◄ מנהל המחוז: בשורת הרפורמה – שיפור היחס בין מורה לתלמיד
173.820 תלמידים ילמדו השנה במחוז חיפה של משרד החינוך
173.820 תלמידים ילמדו השנה במחוז חיפה של משרד החינוך

“סיימנו כמעט את כל ההכנות, אנו ערוכים ומוכנים לפתיחת שנת הלימודים החדשה, בתי הספר ערוכים לפתיחת שנת הלימודים, איוש המורים והמנהלים הושלם. אני מקווה שימצא פתרון בעקבותיו יאפשרו הרשויות המקומיות לפתוח את שנת הלימודים כמתוכנן” – אמר אהרן זבידה, מנהל מחוז חיפה, לרגל פתיחת שנת הלימודים החדשה בשבוע הבא.

לאחר שבוע בו התקיימו שלושה כנסי היערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים, יפתח המחוז חדר מצב ביום א’ הקרוב , אשר יפעל עד שעה מאוחרת ויימשך גם ביום שני בבוקר; זאת לאחר שבשבוע הקודם, התקיים “קו פתוח” לציבור הרחב, כדי לתת מענה לשאלות ובעיות המתעוררות.

מעל 60 מנהלי בתי ספר חדשים, (28 חדשים לחלוטין- שזו להם הפעם הראשונה בה הם מנהלים בית ספר) נבחרו לבתי הספר במחוז. השנה יצאו 300 מורים ומנהלים לגמלאות, מרצונם, (לעומת 190 בשנה שעברה).

“אנו מרחיבים את נושא רפורמת “אופק חדש” בתוספת 60 בתי ספר ברחבי מחוז חיפה, כך שבשנת הלימודים החדשה היא תפעל ב-92 בתי ספר. כמעט בכל יישוב במחוז כבר יש לפחות בית ספר אחד שבו הונהגה הרפורמה ויש גם יישובים שלמים כמו נשר ו-קריית טבעון, בהם כל בתי הספר כבר פועלים במסגרת הרפורמה שהצליחה מאד בשנה הקודמת.

הרפורמה מהווה בשורה חשובה למערכת החינוך, במיוחד בשיפור היחס בין מורה לתלמיד. בזכותה נוספו חמש שעות פרטניות של כל מורה ובמסגרתה ניתן לקדם הן תלמידים חלשים והן תלמידים מצטיינים.

דו שיח בין מורה לתלמיד יוביל להישגים גבוהים ואוירה טובה בבתי הספר. ההוראה הפרטנית הזו מעלה את רף ההישגים הלימודיים של כלל בית הספר” אמר מנהל המחוז. ברפורמה ייקחו חלק 3000 מורים ו-30.000 תלמידים.

מלבד הטמעת רפורמת “אופק חדש”, יעדי המחוז העיקריים לשנת הלימודים הבאה הם צמצום פערים בבתי הספר ומניעת נשירה.

“המחוז, יפעל עם בתי הספר, עד כמה שניתן, כדי להוביל את כלל התלמידים לבחינות הבגרות, גם אם זה יהיה על חשבון אחוז המצליחים בבחינות הבגרות באותם בתי ספר. זוהי מדיניות חדשה אך אנו מטפחים אותה כבר שנים ולשמחתי יותר ויותר בתי ספר משתפים פעולה. חשוב מאד גם לחברה הישראלית וגם למערכת החינוך שהתלמידים שהחלו בכיתה ז’ בחטיבת הביניים יסיימו בכיתה י”ב בביה”ס התיכון. לכן אנו פועלים למניעת נשירה וחיזוק כוח ההתמדה של התלמידים בבתי הספר” – אמר זבידה.

מנהל המחוז, פנה אל המחנכים, המנהלים והמורים להגביר את ערנותם ביחס לתלמידים, כדי שיבחינו בבעיותיהם, ינסו לפתור אותם בכל הנוגע לתחום השפעתם ויתייחסו בכבוד לתלמידים, כך לדעתו, יזכו המורים ליחס הוגן ולהערכה מצד התלמידים.

“בשנה הבאה נמשיך להדגיש, לצד רף ההישגים הלימודיים גם את האקלים הבית ספרי, דהיינו פעולות נגד מעשי אלימות, טיפול בלתי מתפשר בנושאי משמעת, מניעת סמים ואלכוהול; נעמיק את הטיפול במעשי אובדנות של תלמידים ובנושאי קידום בריאות על ידי הפיכת 130 בתי ספר למקדמי בריאות, כולל עיסוק בתזונה נכונה” – אמר מנהל המחוז.

השנה ייעשה מאמץ לטפח ולבנות מנהיגות חינוכית באמצעות מכון חדש, “אבני ראשה” שנועד לקדם את מנהלי בתי הספר המכהנים ולהכין עתודה של מנהלים חדשים.

המכון מופעל על ידי משרד החינוך, קרן רוטשילד וממשלת ישראל, מרכזו בירושלים והוא פועל במחוזות השונים בארץ באמצעות אוניברסיטאות ומכללות באותם אזורים. כבר השנה ייכנסו מנהלים וצוותי ניהול למעגל ההשתלמויות במסגרת המכון.

מנהל המחוז, מביע תקוה, כי השנה הבאה עלינו לטובה, תוביל להישגים ולהצלחות; “שתהיה זו שנה רגועה שתעודד בנו שוב את הגירוי והסקרנות, שנה בה נפעל במוטיבציה וחקרנות, שנה שבה יעסקו המורים והמחנכים אך ורק במה שהם יודעים והוכשרו לעשותו: ללמד, לחנך ולהקנות ערכים.

אני מאחל לתלמידים, למורים ולהורים שנת לימודים מוצלחת” – איחל אהרן זבידה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן