עולם ערב

הצ’רקסים: השר שטרית פועל כשהוא מפלה בין דם צ’רקסי לדם דרוזי

0
0

המתמודד לראשות קדימה, מאיר שטרית, אישר לכ-450 דרוזים לבקר בסוריה ובמקביל סירב לאשר ביקור לקבוצת צ’רקסים אצל בני משפחותיהם בסוריה ◄ עיתונאי צ’רקסי: שטרית שולח דרוזים למדינת אויב ומעלים עין מהחוק כדי לתפוס את ראשות קדימה
הצ’רקסים: השר שטרית פועל כשהוא מפלה בין דם צ’רקסי לדם דרוזי
הצ’רקסים: השר שטרית פועל כשהוא מפלה בין דם צ’רקסי לדם דרוזי

מחאה חריפה על אפליה וקיפוח בקרב הקהילה הצ’רקסית בישראל בעקבות היתר הנסיעה לסוריה שניתן על ידי שר הפנים, מאיר שטרית, לכ-400 דרוזים מרמת הגולן. “מדובר במשחק פוליטי – לפני כשנה שטרית היה מסרב לאשר ביקורים וכיום, רגע לפני הבחירות בקדימה, הוא לא מהסס לשלוח ישראלים לסוריה, אשר אגב הוגדרה מדינת אוייב”, טוענים בקהילה הצ’רקסית.

בשבוע שעבר אישר שטרית ליותר מ-400 אנשי דת דרוזים ולעוד מספר נשים דרוזיות לבקר בסוריה.

משרד הפנים, טוען, כי מדובר בעצם באנשי דת שמגיעים לסוריה לטקס דתי. לאחרונה, סירב משרד הפנים בראשות השר שטרית לאשר ביקור של קבוצה בת 15 איש מהקהילה הצ’רקסית לסוריה.

העיתונאי הצ’רקסי, הארון תחאוכו, בצילום למעלה, טען בדבריו לפורטל Kan-naim.co.il, כי: “גם לנו בני קהילת הצ’רקסים, כמו לקהילת הדרוזים, יש קרובים ובני משפחה במדינת סוריה שנמלטו מרמת הגולן בזמן המלחמה ב-1967. אנחנו חושבים שגם לנו כבני אדם מגיע לבקר את בני משפחתנו שלא ראינו מאז המלחמה”.

לדברי תחאוכו; “הרי מדינת ישראל, עובדת על עצמה בעיניים כשהיא טוענת שהדרוזים נשלחו לסוריה לטקס דתי. השר שטרית בעצמו טען בעבר, כי ישראל לא מסכימה לביקור אזרחיה בסוריה מכיוון שיש חשש שיגויסו על ידה ויפעלו נגד ישראל. אז מדוע, אם יש חשש כזה, נשלחים אנשי הדת הדרוזים למדינת אוייב? גם אם מדובר בטקס דתי או לא, אם לא היה מדובר בפוליטיקה אז המדינה לא הייתה מאפשרת יציאה של דרוזים לסוריה”.

תושב כפר קמא, יישוב צ’רקסי, שנרשם לקבוצה שהייתה אמורה לצאת לסוריה, טען, כי; “לקראת הבחירות במפלגת קדימה, ומועמדותו של מאיר שטרית לראשות המפלגה, הוא חייב לצבור קולות של חברי מרכז, והכי קל לעשות זאת באמצעות חלוקת אישורי יציאה למדינת אוייב על ימין ועל שמאל. שטרית מעלים עין מהחוק כדי להיות מנהיג מפלגת קדימה.

מכיוון שלמיעוט הצ’רקסי אין כוח פוליטי – אז המיעוט הזה הוא מחוץ למשחק. השר שטרית פועל במדיניות צבועה ומושחתת כשהוא מבדיל ומפלה בין דם דרוזי לדם צ’רקסי. לא פלא שישנה ירידה במספר המתגייסים הצ’רקסים לשירות בצה”ל, שכן הקהילה חשה שהמדינה רומסת אותה ואת זכויותיה” סיכם איש כפר קמא.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן