כך עולה מבדיקת איגוד האינטרנט הישראלי ועמותת נגישות ישראל ◄ הוכח מעבר לכל ספק, כי להנגשת אתרים ישנן גם תועלות כלכליות – אומרת גילה גרטל, מנהלת קבוצת המשימה לנגישות באינטרנט; אתר אינטרנט נגיש מעלה משמעותית את הדירוג במנועי החיפוש
אתרי האינטרנט של מרבית חברות הביטוח אינם נגישים לבעלי צרכים מיוחדים
אתרי האינטרנט של חברות הביטוח הגדולות ביניהן: מגדל, הראל, ביטוח ישיר, AIG, הפניקס ומנורה אינם נגישים לאנשים עם מוגבלויות, כך עולה מבדיקה שערכו קבוצת המשימה של איגוד האינטרנט הישראלי ועמותת נגישות ישראל העוסקת בקידום נגישות האינטרנט לאנשים עם מוגבלויות.
בשנה האחרונה מבצעים שני הגופים בדיקות “נגישות” לאתרי אינטרנט במגזרים שונים. עד כה נבדקו אתרי משרדי ממשלה ורשויות מקומיות, קופות החולים, רשתות השיווק ובנקים. במרבית המקרים התגלה, כי בוני ומתחזקי האתרים לא לקחו בחשבון את בעלי המוגבלויות המשתמשים באינטרנט בעת הבניה והתחזוקה השוטפת.
לאור הנתונים הקשים פנו איגוד האינטרנט ועמותת “נגישות” למנכ”לי חברות הביטוח במטרה לעורר את מודעותם לנושא. תגובות חיוביות הגיעו מחברת “ביטוח ישיר” שקיבלה החלטה להנגיש את האתר שלה ומחברות “הפניקס” וחברת “AIG” שהודיעו, כי הן; “ישקלו בחיוב את הנושא”. לעומת זאת, עד היום לא התקבלה כל תגובה מחברות “הראל”, “מגדל” ו-“מנורה”.
חברת הביטוח הראל ביקשה לאחר פרסום הידיעה להגיב בזו הלשון; “חברת הראל נמצאת כיום כבר בתהליך הנגשה של האתר שלה ופועלת לצורך קידום הנושא”.
“לקויות ראיה, שמיעה, קריאה, קשב ומוטוריקה הן מנת חלקם של מעל למחצית מבני האדם בשל לקויות מולדות, כתוצאה ממחלה או פגיעה או כתוצאה מגיל מתקדם.” – אומר רימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי.
רימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט
לוי, מוסיף, כי; “כאשר אתר נגיש מדובר ב-“WIN WIN” – אתר נגיש מרוויח שיפור בתדמית, גידול בקהל הלקוחות, גידול ברווחיות, שיפור הנוחות ושביעות הרצון של הלקוחות ועמידה בדרישות החוק”.
יובל וגנר, יו”ר עמותת “נגישות ישראל” אומר, כי; “עמותת איגוד האינטרנט ועמותת “נגישות ישראל” ישמחו לתת ייעוץ ותמיכה מקצועית לגופים המעוניינים להנגיש את אתריהם ולהתאימם לתקנים של ה-W3C.
“הוכח מעבר לכל ספק, כי להנגשת אתרים ישנן גם תועלות כלכליות” – אומרת גילה גרטל, מנהלת קבוצת המשימה לנגישות באינטרנט; “אתר אינטרנט נגיש מעלה משמעותית את הדירוג במנועי החיפוש.
בנוסף, כאשר האתר אינו נגיש יעדיפו אנשים מבוגרים ואנשים עם צרכים מיוחדים לקבל שרות פרונטאלי או טלפוני הכרוכים בעלות תפעול גבוהות פי 10 מעלויות תפעול שרות אינטרנטי”.
יובל וגנר: נשמח לייעץ ולתמוך מקצועית בגופים המעוניינים להנגיש אתריהם
case study שפורסם ע”י ה-BSI – מכון התקנים הבריטי, מצביע על תועלות כלכליות של הנגשת ושדרוג של אתר של חברת ביטוח בריטית גדולה. בין התוצאות המרשימות: עלייה של 30 אחוז בכניסה לאתר דרך מנועי החיפוש, וכן עליה של 95 אחוז במספר הבקשות להצעות מחיר לביטוח חיים ועליה של 90 אחוז במכירות ביטוח החיים באמצעות האתר.
בחודשים הקרובים ייערכו בדיקות נגישות אתרים ל”בעלי מוגבלויות” גם בתחומים הבאים: אתרי טלויזיה ורדיו, אתרי חברות הסלולר ואתרי העיתונות המקוונת.
למידע נוסף – אתר האינטרנט www.nagish.org.il מרכז מידע והנחיות בנושא נגישות לאינטרנט.
לפרטים נוספים – גילה גרטל, מרכזת קבוצת המשימה “נגישות האינטרנט לאנשים עם מוגבלויות” בכתובת הבאה: gila@isoc.org.il