חדרה

תושבי חדרה וראש העיר הפגינו ושיבשו את תנועת הרכבות במדינה

0
0

בעקבות העיכוב של משרד התחבורה בתחילת העבודות לבניית הפרדה דו-מפלסית מעל הרכבת • ראש העיר אביטן: לא יעלה על הדעת שבשל שיקולים פוליטיים משרד התחבורה, ימשיך לסכן חיי אדם • מטה צביקה גנדלמן המועמד לראשות העיר: אביטן, האשם היחיד במחדל
תושבי חדרה וראש העיר הפגינו ושיבשו את תנועת הרכבות במדינה
תושבי חדרה וראש העיר הפגינו ושיבשו את תנועת הרכבות במדינה

תושבי חדרה ובראשם ראש העירייה חיים אביטן, פתחו במאבק חסר פשרות נגד משרד התחבורה וכנגד שר התחבורה – שאול מופז במחאה על העיכוב בתחילת העבודות לבניית גשר מעל הרכבת. היום (ראשון) הגיעו מאות מתושבי העיר למסילת הברזל להפגנת הזדהות עם מאבקו של ראש העיר. חלקם של התושבים נשכב על מסילת הברזל ואחרים חסמו את המסילה למעבר רכבות.

העבודות לבניית ההפרדה הדו-מפלסית היו אמורות להתחיל כבר לפני כחצי שנה אולם עד עתה מתעכבת תחילת העבודה. מדובר במסילת ברזל שחוצה את העיר ואשר גורמת לאורך שעות היום לפקקים אדירים ולשיבושי תנועה רבים.

למעלה מ- 300 רכבות חולפות מדי יום במקום ולעיתים דחופות המחסום במתחם משבש משך דקות ממושכות את תנועת עשרות אלפי כלי הרכב החולפים במקום. במרץ 2007 השלימה עיריית חדרה את אישור ה-תב”ע לגשר הרכבת, הבקשה להיתר בנייה אושרה בוועדה המקומית וגם הפקעת הקרקע כבר בוצעה על ידי העירייה.

בנוסף, חברת נתיבי איילון פרסמה מכרז ואף נבחר קבלן מבצע כבר לפני כשנה. בשורה התחתונה עיריית חדרה בצעה את חלקה באישורים הדרושים וכמו כן, העמידה את כל הצוות המקצועי של אגף ההנדסה ללווי ביצוע הגשר על ידי חברת נתיבי איילון.

יתרה מכך, התוכניות נבדקו על ידי יועץ חיצוני מיוחד לפי דרישת משרד האוצר והתחבורה ואף אושרו לביצוע. לפני כארבעה חודשים הציבה חברת נתיבי איילון שילוט לאורך האזור אולם למרות כל זאת העבודות עדיין לא החלו.

חיים אביטן ראש עיריית חדרה שעמד בראש ההפגנה: “בעשר השנים האחרונות נהרגו במקום 28 בני אדם. לא אתן להפקיר את תושבי חדרה. יש תוכניות שאושרו ואף נבחר קבלן, אפילו שמו שלטים אבל העבודות מתמהמהות ולא נעשות בגלל שיקולים פוליטיים, זרים ולא ענייניים מצדו של שר התחבורה.

חלקם של התושבים נשכב על מסילת הברזל ואחרים חסמו את המסילה למעבר רכבות

בכל יום נוסעים בכביש הזה אלפי נהגים שצריכים להתעכב שעות במחסום הרכבת. לא ניתן שתושבי חדרה ימשיכו לסבול בפקקים ויסכנו את חייהם. אני קורא לשר התחבורה ולכל הגורמים להתעורר ולהתחיל בעבודה מיד”.

לאחר תאונת הרכבת הקטלנית בבית יהושע שבה נהרגו חמישה בני אדם ונפצעו עשרות, נחנך גשר מעל פסי הרכבת. כמה ק”מ צפונית משם במפגש בכפר נטר מבוצעות עבודות לבניית הפרדה מפלסית. גם ב-בית חנניה, צפונית לעיר חדרה מבצעים עבודות דומות.

במהלך עצרת המחאה חסמו המפגינים את הפסים באמצעות משאית ובעקבות זאת הודיעה רכבת ישראל על שיבושים בתנועת הרכבות. במהלך ההפגנה הניפו התושבים שלטים ובהם נכתב; “סכנה ופקקים”, “פוליטיקאים אינם שווים חיי אדם”, “משרד התחבורה – דמם של תושבי חדרה אינו הפקר”, “לנו נמאס מהסחבת בפרויקט גשר הרכבת”, “הקץ לסבלם של תושבי חדרה”, “מציאות של שנות ה-2000 – תחבורה משנות המנדט”.

ח”כ משה כחלון יו”ר ועדת הכלכלה של הכנסת אשר השתתף אף הוא בהפגנה מתכוון להעלות את הנושא לדיון בישיבתה הקרובה של הכנסת. כמו כן משרד מבקר המדינה אמור לפתוח בבדיקה לגבי העיכובים בתחילת העבודות לנוכח טענותיו של ראש העיר, כי הם נובעים משקולים פוליטיים. במשרד התחבורה שררה מבוכה לנוכח העוצמה והתגובות הרבות בעקבות ההפגנה בחדרה.

במשרד התחבורה, ציינו, כי 10 מיליון שקלים כבר הועברו לטובת הפרויקט. בנוסף, ציין גורם בכיר במשרד התחבורה, כי הלחץ מצדו של ראש העיר עשה את שלו וכבר במהלך החודש הקרוב יחלו העבודות במקום.

חיים אביטן יודע הוא עצמו האשם היחיד בעובדה שאין עדיין הפרדה דו מפלסית

צביקה גנדלמן

בעוד ראש העיר של חדרה מאשים את שר התחבורה במחדל תחילת העבודות ממטה צביקה גנדלמן המועמד לראשות העיר חדרה נמסר בתגובת להפגנה בנושא בניית ההפרדה המפלסית מעל פסי הרכבת בעיר חדרה, כי; “חיים אביטן, יודע היטב שהוא עצמו האשם היחיד בעובדה שאין עדיין הפרדה דו מפלסית מעל פסי הרכבת בחדרה.

אביטן, יודע ומסתיר מהציבור, כי משרד התחבורה העביר 10 מיליון שקלים לצורך הפרויקט וכי הפרויקט לא יוצא לדרך בשל התנהלות בלתי תקינה של העירייה ובנוסף לכך חוב של העירייה למשרד האוצר.

אלו הסיבות היחידות שבעטיין הציבור בחדרה סובל מבעיות תעבורה קשות בכניסה לעיר ומסכנת חיים לעוברים בכביש המסוכן.

חיים אביטן, גם יודע, כי למרות ההתנהלות השערורייתית שלו ושל העירייה השקיע משרד התחבורה עשרות מיליוני שקלים בפרויקטים תחבורתיים בעיר בשנים האחרונות. לצערנו הציבור בחדרה ממשיך לשלם כרגע את מחיר הניהול הכושל של אביטן.

כל הטענות הפופוליסטיות, תעלולי הבחירות הכושלים וכל הניסיונות של אביטן להפנות אצבע מאשימה לכל העולם חוץ מאשר אל עצמו לא יועילו. הציבור בחדרה, יודע מי אשם בהתדרדרות המתמשכת של העיר שאחד משיאיה הוא באי בניית ההפרדה הדו מפלסית מעל מסילת הרכבת” – ממטה החירות של גנדלמן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

ברכת ראש הממשלה ליום העצמאות ה-77 למדינה

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

פתיחת חגיגות יום העצמאות ה77 בהר הרצל

תפילה ליום העצמאות ה-77 תשפ”ה

חגיגה ישראלית – מוסיקה ליום העצמאות ה- 77

רמיקסים לחגיגת יום העצמאות 77

דילוג לתוכן