סרטן

סרטן: 51% מהישראלים ישנו אורח חייהם בעקבות קמפיין של האגודה למלחמה בסרטן

0
0

כך עולה מסקר חדש: 54% מהציבור ציינו שהמסר המועבר במסע ההסברה של האגודה למלחמה בסרטן לגבי הקשר בין חוסר פעילות ספורטיבית, השמנה ואלכוהול לבין הסיכון לחלות בסרטן, אמין במידה רבה ורבה מאוד בעיניהם.
סרטן: 51% מהישראלים ישנו אורח חייהם בעקבות קמפיין של האגודה למלחמה בסרטן
סרטן: 51% מהישראלים ישנו אורח חייהם בעקבות קמפיין של האגודה למלחמה בסרטן

מסתבר, כי הציבור הישראלי מוכן לשנות את אורח החיים כאשר הוא מבין את הסיכונים הכרוכים בסגנון חיים לא בריא. סקר חדש שנערך ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, קובע, כי 51% מהישראלים השתכנעו לשנות את הרגלי אורח החיים שלהם בעקבות קמפיין של האגודה למלחמה בסרטן.

הסקר נערך בקרב 500 גברים ונשים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה, במהלך השבוע הראשון של חודש יוני 2008 בעקבות קמפיין של האגודה למלחמה בסרטן להעלאת המודעות בקרב הציבור לחשיבות שמירה על אורח בריא במטרה להקטין את הסיכון לחלות בסרטן. הקמפיין הופק בהתנדבות על ידי bbdo soho גיתם ועלה למשך כשבועיים בערוצי הטלוויזיה, באתרי האינטרנט, בעיתונות המודפסת וברדיו.

מירי זיו, מנכ”ל האגודה למלחמה בסרטן, מסרה היום, כי: “תוצאות הסקר מוכיחות, כי גם הציבור הישראלי מבין ללא ספק, כי סרטן אינו גזירה משמיים וכי לכולנו יש את היכולת להשפיע על התפתחות המחלה באמצעות אימוץ סגנון חיים בריא יותר.

מחקרים רבים מצביעים באופן חד משמעי על כך שמשקל עודף, תזונה בעלת שיעורי שומן גבוהים, צריכת קלוריות רבות ופעילות גופנית מועטה, מגבירים את הסיכון לחלות במחלות סרטן ותוצאות הסקר המעודדות מוכיחות שגם הציבור הרחב מבין זאת עתה ומוכן לשנות את ההרגלים הישנים”.

מהסקר שנערך בעקבות הקמפיין, עלה, כי כשליש (34%) מהציבור בישראל נחשף לקמפיין של האגודה למלחמה בסרטן. כאשר 71% מהנחשפים (המהווים 24% מכלל הציבור) ראו את הקמפיין בטלוויזיה.

מירי זיו

שיעור הנחשפים לקמפיין יורד עם העלייה בגיל, נמוך יחסית בקרב בעלי הכנסה נמוכה (27%) ובקרב משפחות דתיות חרדיות (19%). כאשר 77% מהישראלים שנחשפו לקמפיין, ידעו להסביר את המסר של הפרסומת.

54% מהציבור ציינו שהמסר המועבר במסע ההסברה של האגודה למלחמה בסרטן לגבי הקשר בין חוסר פעילות ספורטיבית, השמנה ואלכוהול לבין הסיכון לחלות בסרטן, אמין במידה רבה ורבה מאוד בעיניהם. שיעור זה גבוה באופן מובהק בקרב ציבור שציין שנחשף לפרסומת באופן בלתי נעזר, בהשוואה למי שלא ראה או שמע את הפרסומת באמצעי התקשורת (61% לעומת 50%, בהתאמה).

שיעור זה, יורד עם העלייה בגיל וגבוה באופן מובהק בקרב בעלי הכנסה גבוהה, בהשוואה לבעלי הכנסה נמוכה יותר (62% לעומת 46%-47% בקרב בעלי הכנסה נמוכה ובינונית).

כאמור 51% מהציבור, ציינו שהמסר המועבר די או מאוד מניע ומשכנע אותם לשנות את הרגלי אורח החיים שלהם. שיעור זה גבוה באופן מובהק בקרב ציבור שציין שנחשף לפרסומת באופן בלתי נעזר, בהשוואה למי שלא ראה או שמע את הפרסומת באמצעי התקשורת (57% לעומת 49%, בהתאמה).

שיעור זה, עולה עם העלייה ברמת ההשכלה, יורד עם העלייה ברמת הדתיות, וגבוה באופן מובהק בקרב מבוגרים בגילאי 55+, בהשוואה לצעירים יותר (59% לעומת 41% ו-47%).

שיעור זה, גבוה באופן מובהק בקרב ציבור שציין שנחשף לקמפיין באופן בלתי נעזר, בהשוואה למי שלא ראה או שמע את הפרסומת באמצעי התקשורת (57% לעומת 49%, בהתאמה).

האגודה למלחמה בסרטן

שיעור זה, עולה עם העלייה ברמת ההשכלה, יורד עם העלייה ברמת הדתיות, וגבוה באופן מובהק בקרב מבוגרים בגילאי 55+, בהשוואה לצעירים יותר (59% לעומת 41% ו-47%).

כזכור, הקמפיין של האגודה למלחמה בסרטן, נראה בהתחלה כמו מודעת דרושים, הכותרות רצות על המסך בסגנון פרומו לתוכנית טלוויזיה, והקריין גיל קומר, אשר התנדב לקמפיין, מזמין את הצופים להגיש מועמדות לפרסומת חדשה.

הקונספט הקריאטיבי הוא טייק אוף על כל תוכניות הריאליטי אשר משודרות בימים אלו כאשר התובנה מתבססת על הטרנד שהיום כולם רוצים להיות כוכבים. הדרישות, בעלי עודף משקל, שהספורט היחיד שלהם הוא לרבוץ מול הטלוויזיה, שותים אלכוהול בהפרזה, מכורים ל-ג’אנק פוד, יתרון למעשנים (נרגילה גם נחשב). לאחר הצגת הדרישות שואל הקריין עונים על הדרישות? אתם עלולים להיות הכוכבים הבאים בקמפיין של האגודה למלחמה בסרטן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

יום העצמאות תשפ”ה ישראל בת 77

ברכה ליום העצמאות ה-77 למדינת ישראל. עיבוד צילום: שולי סונגו ©
לחץ כאן

ברכת ראש הממשלה ליום העצמאות ה-77 למדינה

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

פתיחת חגיגות יום העצמאות ה77 בהר הרצל

תפילה ליום העצמאות ה-77 תשפ”ה

חגיגה ישראלית – מוסיקה ליום העצמאות ה- 77

רמיקסים לחגיגת יום העצמאות 77

דילוג לתוכן