מסחר | תעשייה

איגוד המשתמשים בהובלה ימית: הצעת הרפורמה בתעריפי נמלי ישראל תחסל מפעלים ועסקים

0
0

ביקורת חריפה בהנהלת איגוד המשתמשים בהובלה ימית על הצעה שהגישו משרדי התחבורה והאוצר לרפורמה בתעריפי הנמלים: יש בה עיוותים ואי שקיפות ■ המשתמשים וחברות הספנות שוקלים להגיש הצעת נגד
איגוד המשתמשים בהובלה ימית: הצעת הרפורמה בתעריפי נמלי ישראל תחסל מפעלים ועסקים
איגוד המשתמשים בהובלה ימית: הצעת הרפורמה בתעריפי נמלי ישראל תחסל מפעלים ועסקים

יו”ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, הזהיר אתמול (חמישי), כי אם תתקבל הצעת הרפורמה בתעריפי נמלי ישראל שהוצעה ע”י משרדי התחבורה והאוצר, מפעלים ועסקים רבים לא יוכלו לעמוד בתעריפים החדשים ויקרסו. הצעת הרפורמה, המבססת את התעריפים על בסיס אופי הפעולה הנמלית ולא מתחשבת בערך הסחורה או בגודלה של האונייה המביאה אותה, תגרום לייקור בלתי נסבל שמפעלים רבים לא יוכלו לעמוד בו.

הנהלת איגוד המשתמשים ב-הובלה ימית, שבה חברים תעשיינים, לשכות המסחר, משרדי ממשלה ו-אגרקסקו כינסה היום ישיבה מיוחדת כדי לדון בהצעת הרפורמה שהוגשה בסוף אפריל. בישיבה אמרו גם נציגי מפעלים מהגדולים במשק כי יצטרכו לוותר על חטיבות שלמות שלא יוכלו לעמוד בייקור הצפוי.

בישיבה הובעה ביקורת חריפה ביותר על ההצעה. נאמר, כי אין בה שקיפות של הנתונים, נושאים רבים אינם ברורים ויש בה עיוותים בלתי נסבלים; “ההצעה הזו, שהוגשה עכשיו, בטענה, כי זו הצעה המתחשבת בהסתייגויות של המשתמשים בנמלים מההצעה הראשונה, שהוגשה בנובמבר 2007, גרועה בהרבה מההצעה הקודמת” – אמר ד”ר יורם זבה, יו”ר UPI ובעבר מנכ”ל צים.

ד”ר זבה עומד בראש גוף משותף שהקימו חברות הספנות והמשתמשים ב-הובלה הימית, כדי לייצג את עמדות המשתמשים בנמלים מול משרדי הממשלה.

ד”ר זבה, הבהיר, עוד, כי למרות שמדובר לכאורה באינטרסים מנוגדים בין חברות הספנות למשתמשים בהובלה הימית ובין יבואנים ליצואנים, לכולם אינטרס משותף, כי הרפורמה בנמלים תשרת את המשק בצורה מיטבית. הוא התריע שבהצעה שהוגשה קיימים עיוותים בלתי נסבלים.

ד”ר זבה, הזהיר, כי בעיוותים הקיימים בהצעה, אי אפשר יהיה להגיע להפרטה של הנמלים, שכן אף קונה לא יסכים לתנאים כאלה.

הוא מנה בין הדוגמאות לעיוותים: “אגרות כלי השייט עבור אוניות קטנות יעלו פי 6. לא יתכן, כי מס הרציף יהווה יותר ממחצית מכלל ההכנסות של המערכת הנמלית, אם מס הרציף ייגבה, כפי שמתוכנן, ישירות ע”י חנ”י (חברת נמלי ישראל), התשלום על מכולות ריקות ביבוא יהיה גבוה ממכולות עם תכולה ואלה רק דוגמאות ספורות”.

מיקי פנקס, מ-מפעלי נייר אמריקאיים ישראליים בע”מ (מנא”י), החבר באותו גוף משותף, הזהיר; “אסור שהבסיס לחישוב תעריפי הנמלים יהיה התפוקות הקיימות היום בנמלי ישראל, תפוקות הנמוכות בהרבה מהמקובל בעולם. עלינו לעמוד על שלושה עקרונות; התחייבות להתייעלות הנמלים, שמירת מסגרת כספית ושמירת חלוקת הנטל בין המשתמשים לספנות”.

בשלב ראשון יגיעו חברי הגוף המשותף לישיבה המתוכננת עם משרדי האוצר והתחבורה ב-22 בחודש זה כדי להבהיר שנדרש זמן נוסף כדי ללמוד את ההצעה, לקבל יותר נתונים עליה ונדרוש שקיפות מלאה. בשלב מאוחר יותר נשקלת האפשרות, כי הגופים המשתמשים ב-נמלים יגבשו הצעה חלופית כדי להבטיח שהרפורמה בתעריפים תהיה בת מימוש.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

ברכת ראש הממשלה ליום העצמאות ה-77 למדינה

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

פתיחת חגיגות יום העצמאות ה77 בהר הרצל

תפילה ליום העצמאות ה-77 תשפ”ה

חגיגה ישראלית – מוסיקה ליום העצמאות ה- 77

רמיקסים לחגיגת יום העצמאות 77

דילוג לתוכן