בעקבות עלייה בהמתנת אוניות הקונפרנס בנמל חיפה באפריל יעלו היטלי הצפיפות בקווים לצפון ולמערב אירופה • יו”ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית: מקווים, כי לאחר החגים ההמתנות תפחתנה וההיטלים ישובו ויירדו • לאחרונה סוכם כי חברת צים תוריד את הייטלים לסין ולארה”ב
עליה בהיטלי הצפיפות בנמל חיפה בקווי הקונפרנס EMTA – צפון – מערב אירופה – ישראל
בהתאם לסיכום בין איגוד המשתמשים בהובלה ימית לבין נציגי הקונפרנס EMTA – צפון-מערב אירופה – ישראל, בעקבות עלייה בהמתנת אוניות הקונפרנס בנמל חיפה בחודש אפריל יעלה היטל הצפיפות בנמל חיפה בקווים אלו ל- 17 $ למכולה במקום 12 $, החל מה-15 במאי 2008 ועד ה-14 ביוני 2008. בהיטל הצפיפות בנמל אשדוד לא חל שינוי והוא נותר 14 $ למכולה.
כתוצאה מהמתנת יתר של אניות בנמלים בהם קצב העבודה אינו מתאים לכמויות המטענים (כתוצאה משינויים עונתיים או סיבות אחרות) נגרמים הפסדים לבעלי האניות וחברות הספנות נוהגות להטיל היטל צפיפות במטרה לפצות את עצמן על הפסד זה.
היטלי הצפיפות נקבעים מעתה אחת לחודש על בסיס ממוצעי הצפיפות ב-3 חודשים קודמים.
גד שפר יו”ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, מעריך, כי העלייה בהמתנת האוניות שגרמה להעלאת היטל הצפיפות בקווי הקונפרנס, היא עלייה עונתית בלבד, שמורגשת בכל שנה בתקופת החגים.
“אני משוכנע, כי לאחר החגים, בבדיקה הבאה שתיעשה במשותף על ידי הקונפרנס ואיגוד המשתמשים, נראה כי המתנות האוניות תפחתנה ובעקבותיהן יירדו גם ההיטלים” – אמר שפר.
לאחרונה, החליטה צים להפחית את היטלי הצפיפות בקוויה ל-ארה”ב ולמזרח הרחוק בכ-40 אחוזים וזאת בעקבות דרישת איגוד המשתמשים בהובלה ימית.
Add Comment