הריון | לידה | תינוקות

סקר מגלה: 14% מבנות ה-15 נוטלות גלולות למניעת הריון

0
0

עוד בסקר “גיאוקרטוגרפיה” עבור חברת “שרינג פלאו”: 38% מנשים בגילאי 18-40 אינן משתמשות באמצעי מניעה כלל • פרופ’ זיידמן, יו”ר החברה הישראלית לאמצעי מניעה: אני דווקא מעודד ש-14% משתמשות באמצעי מניעה, אני יותר מודאג מ-14% שלא משתמשות בכלום
סקר מגלה: 14% מבנות ה-15 נוטלות גלולות למניעת הריון
סקר מגלה: 14% מבנות ה-15 נוטלות גלולות למניעת הריון

שוק אמצעי המניעה מקבל נפח בשנים האחרונות בדמותם של אמצעי מניעה שאינם גלולות, כמו מדבקה נרתיקית או טבעת. לאחרונה ערכה “גיאוקרטוגרפיה” סקר בנושא עבור חברת “שרינג פלאו”. הסקר נערך בקרב 1063 נשים בגילאי 18-40. (טווח השגיאה הסטטיסטית: 4.38 ברמת מובהקות של 95%).

40% מהנשים, ציינו, כי הן משתמשות בטמפונים. 38% מהן ציינו, כי אינן משתמשות באמצעי מניעה כלל. 28% מהנשים, דיווחו, כי הן נוטלות גלולות למניעת הריון או משתמשות ב-טבעת נרתיקית או ב-מדבקה.

19% מהנשים, ציינו, כי הן נטלו גלולות/השתמשו ב-טבעת נרתיקית או במדבקה השנה וכעת אינן נוטלות.

▼ גיל התחלת השימוש:

באשר לגיל בו הנשים מתחילות ליטול גלולות נראה, כי הגיל הממוצע הוא 21, אלא שהסתכלות פרטנית על כל שנתון מגלה כי מגיל 15 ישנה עלייה משמעותית בשימוש, ו-14% מבנות 15 עד 16 נוטלות גלולות למניעת הריון, פי 14 מגיל 14 (1%).

לדברי פרופ’ דניאל זיידמן, יו”ר החברה הישראלית לאמצעי מניעה ובריאות מינית, החשש האמיתי מגיע מהמספרים שלא מצויים בסקר; “אני דווקא מעודד ש-14% משתמשות ב-אמצעי מניעה, אני יותר מודאג מכך ש-14% לא משתמשות בכלום”.

פרופ’ דניאל זיידמן

זיידמן מתייחס להכחשה מצד המשפחה והנשים עצמן. כמו כן לפרופ’ זיידמן ברור, כי בשנים האחרונות ישנה ירידה בגיל בו בני נוער מתחילים לקיים יחסי מין.

בהמשך לסקר, נראה, כי בשנתון לאחר מכן (גילאי 17-18) ישנה עלייה פי 2 בהתחלת השימוש בגלולות, אך השיא הוא בשנתון 18-19 (30%).

▼ משך השימוש:

משך הזמן הממוצע לשימוש בגלולה הראשונה הוא 3.2 שנים, בגלולות הבאות ישתמשו פחות זמן, זמן ממוצע לשימוש בגלולה הנוכחית עומד על 2.9 שנים.

▼ הסיבות העיקריות להפסקת השימוש:

הסיבה העיקרית להפסקת השימוש בנטילת גלולות נעוצה בתכנון הריון או מצבים אחרים הקשורים להריון (24%), הסיבה העיקרית השנייה הכוללת חמישית מהנשאלות היא תופעות הלוואי (21%).

▼ הסיבות הנוספות הן: אין בן זוג (12%), מחויבות גדולה מדיי (9%).

▼ המקור הממליץ על הגלולה:

מגיל 15 ישנה עלייה משמעותית בשימוש בגלולות

בשאלה זו הייתה תמימות דעים בקרב הנשאלות, וכ-90% ציינו כי הן נוטלות גלולות שרופא הנשים המליץ עליהן. פרסומות (1%), משפחה (1%) ועיתון (1%) לא נתגלו כמשפיעים.

▼ היענות הרופא לבקשות המטופלות:

למרות הקונצנזוס סביב עצתו של רופא הנשים, בחינת היענות הרופא לבקשת המטופלות העלתה, כי 42% מהנשים נענו על ידי הרופא לבקשתן.

▼ מקור למידע רפואי:

חשיבותו של רופא הנשים בקרב הנשאלות מתבטא גם בשאלה זו, כאשר 60%, ציינו, כי רופא הנשים הוא הכתובת לקבלת מידע רפואי, מייד אחריו מתייצב בגאון ה-אינטרנט עם 31%.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן