צרכנות

שר התקשורת החליט לעשות סדר בשירותי התוכן והמסחר הטלפוני בטלפון הסלולארי והנייח

0
0

משרד התקשורת יצא בשימוע לחברות בכוונה לקבוע מדיניות להסדרת שירותי התוכן ומתן שירותי מסחר טלפוני הניתנים באמצעות הטלפון הסלולארי והנייח • כחלק מהשימוע נבחנת האפשרות כי ספקי התוכן יחויבו בקבלת היתר כללי לאספקת שירות מסחר טלפוני
שר התקשורת החליט לעשות סדר בשירותי התוכן והמסחר הטלפוני בטלפון הסלולארי והנייח
שר התקשורת החליט לעשות סדר בשירותי התוכן והמסחר הטלפוני בטלפון הסלולארי והנייח

בכוונת משרד התקשורת לקבוע מדיניות להסדרה חדשה ומקיפה של נושא התוכן ומתן שירותי מסחר טלפוני באמצעות חברות הטלפוניה בישראל, הנייחים והניידים. שירות מסחר טלפוני הינו כל שירות מידע ובידור ורכישת מוצרים ושירותים הנרכשים באמצעות הטלפון הסלולרי או הנייח ומחויבים באמצעות חשבון הטלפון.

משרד התקשורת, סבור, כי התפשטות המסחר הטלפוני ושירותי תוכן מידע ובידור והסוגיות הצרכניות העולות מכך, מחייבות הסדרה מאוזנת וברורה של זכויות הצרכנים וחובות חברות התקשורת וספקי השירותים.

בתקופה האחרונה, הגיעו למשרד התקשורת מספר רב של תלונות מצד צרכנים אשר קובלים על הערפול, אי-הבהירות, והמחירים הגבוהים הקיימים בתחום עלות שירותי התוכן המסופקים באמצעות מכשירי הטלפוניה הקווית והניידת.

יש לציין, כי מבדיקות שערך המשרד, עולה, כי עלות השירות אינה ברורה די צורכה. המשרד, סבור, כי יש להגביר את השקיפות בתחום ולעגן באופן ברור את הכללים בתחום באמצעות הסדרה.

באספקת שירותי תוכן, הרווחים מתחלקים בין ספק השירות ובין חברות הטלפוניה. ככלל, ככל שהשיחה מתמשכת זמן רב יותר, בתשלום המחושב לפי משך זמן השיחה, מחיר השירות מגיע לסכומים גבוהים.

אריאל אטיאס שר התקשורת שהחליט לעשות סדר בשירותי התוכן ומתן שירותי מסחר טלפוני בטלפון הסלולארי והנייח, אמר, כי; “העמימות ואי-הבהירות השוררים בתחום העלויות של שירותי התוכן המסופקים באמצעות מכשירי הטלפון מחייבים הסדרה בכללים ברורים, אשר יגבירו את השקיפות ויתנו מענה להיבטים הצרכניים”

כאמור, מסמך מדיניות זה נועד לקבוע הסדר חדש ומקיף, בעניין מתן שירותי מסחר טלפוני במתכונת של שירות ארצי או רשתי, שיחול הן על חברות המספקות שירותי בזק פנים-ארציים נייחים (לרבות בעל רישיון כללי-ייחודי) והן על החברות הסלולאריות.

בין היתר, חברות התקשורת לא תוכלנה להתקשר בהסכמים עם ספקי תוכן אשר לא קיבלו היתר כללי ממשרד התקשורת. כמו כן, נבחנת האפשרות, כי חברות התקשורת תוכלנה לספק בעצמן שירות מסחר טלפוני באותו האופן.

▼ שירותי המסחר הטלפוניים הינם:

אספקת מידע קולי או חזותי, שירותי בידור, הכרויות, צ’אטים, לרבות לצורך קיום הגרלות, משאלים או הצבעות, או מתן אפשרות לרכישה של מוצר או שירות, באמצעות מתקן בזק, הניתנים למנוי, לפי בקשתו, באמצעות הטלפון, ואשר התשלום בעדו מתבצע באמצעות חשבון הטלפון, וקיים הסדר חלוקת הכנסות או העברת תמורה אחרת בין הספק לבעל הרשיון שבאמצעותו ניתן השירות.

▼ השירותים מתחלקים לשני סוגים:

• “עסקה קטנה” – שירות מסחר טלפוני שהתשלום בעדו אינו גבוה מ:

(1) בתשלום חד-פעמי – עד חמישה (5) ₪ כולל מע”מ לעסקה;

(2) בתשלום המתבצע לפי משך זמן – עד עשרים ושתיים (22) אגורות כולל מע”מ לדקה.

• “עסקה גדולה” – שירות מסחר טלפוני שהתשלום בעדו עולה על הסכומים הקבועים לעניין עסקה קטנה.

ד”ר יחיאל שבי דובר משרד התקשורת, מסר לפורטל כאן נעים, כי המשרד, סבור, שאת החיוב בעבור השירות יש לגבות אך ורק לאחר מתן הודעה ברורה למתקשר, ובכל אופן רק מרגע קבלת השירות בפועל.

משרד התקשורת, כאמור, פונה אל הציבור ואל חברות התקשורת, לקבלת התייחסות עד לתאריך 4 במאי 2008. מסמך השימוע כולל הבקשה לקבלת העמדה וטיוטת המדיניות, מפורסם באתר האינטרנט של המשרד: WWW.MOC.GOV.IL מדור “שימועים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

ברכת ראש הממשלה ליום העצמאות ה-77 למדינה

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

פתיחת חגיגות יום העצמאות ה77 בהר הרצל

תפילה ליום העצמאות ה-77 תשפ”ה

חגיגה ישראלית – מוסיקה ליום העצמאות ה- 77

רמיקסים לחגיגת יום העצמאות 77

דילוג לתוכן