צרכנות

שר התקשורת החליט לקצר את תקופת ההתחייבות של הלקוחות הפרטיים לחברות הסלולריות

0
0

מועד כניסת התקנה לתוקף: 22.4.08 • השר אטיאס: “ההחלטה על קיצור תקופת ההתחייבות תיתן דחיפה נוספת ביכולת המעבר בקלות מחברה לחברה שתעודד את התחרות, תוזיל תעריפים ותשפר את השירות”
שר התקשורת החליט לקצר את תקופת ההתחייבות של הלקוחות הפרטיים לחברות הסלולריות
שר התקשורת החליט לקצר את תקופת ההתחייבות של הלקוחות הפרטיים לחברות הסלולריות

משרד התקשורת מסיר חסם מעבר מרכזי נוסף ומקצר את משך תקופת ההתחייבות של לקוחות פרטיים לחברות הסלולריות, לתקופה מרבית של 18 חודשים. בנוסף יחייב המשרד את החברות להציע ללקוחותיהן הפרטיים בכל עת תוכניות אפקטיביות ואטרקטיביות, ללא תקופת התחייבות.

בשנתיים האחרונות משווקות החברות הסלולריות תוכניות למנוייהן הפרטיים, המחייבות את המנויים בהתחייבות לתקופה של 36 חודשים עם החברה, כאשר לעתים ההתחייבות היא לתוכנית תעריפים ספציפית ולעתים ההתחייבות היא להשארות המנוי ברשתו של המפעיל.

הפרה של התחיבות זו כרוכה בקנס יציאה משמעותי, שככל שידוע למשרד עלול להגיע לגובה של עד שקלים 1500.

משרד התקשורת פרסם שימוע לחברות לפני מספר חודשים בנושא, וכאמור קיבל החלטה, החלה על מנויים פרטיים בלבד (ולא על המגזר העסקי), לקצוב את תקופת ההתחייבות ל-18 חודשים לכל היותר. בנוסף, חייב המשרד את החברות להציע ללקוחותיהן הפרטיים, בכל עת, מסלולים אטרקטיביים ללא תקופת התחייבות.

מהנתונים שהגיעו לידי המשרד, עולה, כי בעוד תופעה זו רווחה בעבר בעיקר במגזר העסקי, כיום, דווקא בשוק הפרטי, תופעה זו הינה משמעותית ולהערכת המשרד, ללא התערבות רגולטורית, שיעור זה ילך ויגדל.

המשרד, סבור, כי חוזים תקופתיים הכוללים התחייבות ארוכת טווח מהווים חסם מעבר בין חברות, ובכך יכולים להקטין את רמת התחרותיות בענף התקשורת. באירופה, כמו גם בארה”ב נהגו בעבר לשווק תוכניות לתקופת התחייבות ארוכה כגון; 36 חודשים, אולם אלו הלכו ונעלמו לחלוטין בשנים האחרונות וכיום עומדות תקופות ההתחייבות בעולם המערבי על 12 חודשים או 18 חודשים, ולעיתים רחוקות יותר על תקופה של 24 חודשים.

מנתונים שהגיעו ל-משרד התקשורת, הסתבר כי אורך חיי מדף ממוצע של מכשיר הקצה (מכשיר סלולרי) הנו כשנתיים ובממוצע נוטים מנויים בעולם להחליף את מכשירי הקצה כל 12-24 חודשים, לפיכך, לא קיימת כיום התאמה בפועל בין משך תקופת התחיבות למשך השימוש במכשיר הקצה. במצב הדברים הקיים כיום, המנוי הממוצע מחליף את מכשיר הקצה שלו כל שנתיים בממוצע.

כ-74% מכלל המנויים נקשרים בהסכם חדש עם חברה סלולרית, אליה היו קשורים טרם השדרוג, הכולל תקופת התחייבות חדשה.

מצב דברים זה, מכניס את המנוי למעגל של כבילה מתמדת, ולפיו, בכל פעם שהמנוי מעוניין לשדרג את מכשיר הסלולר שלו, יהיה עליו לחדש את ההתחייבות ל-36 חודשים נוספים, לרשת/לתוכנית.

שר התקשורת אריאל אטיאס, אמר, כי: “השינוי משלים את רפורמת ניידות המספרים, בכך שהוא מאפשר ללקוח שמעוניין לעבור חברה, בתום תקופת התחייבות קצרה, לשדרג את מכשיר הסלולר שלו וגם לשמור על המספר שלו כולל הקידומת”.

מנכ”ל המשרד מרדכי מרדכי, אמר, כי: “אני מודה לעובדי המשרד על העבודה הרבה שהשקיעו בנושא. בתקנות אלו המשרד מוצא את האיזון שבין שמירה על האינטרסים של הצרכן לבין מתן אפשרות פעולה נאותה לחברות”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

ברכת ראש הממשלה ליום העצמאות ה-77 למדינה

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

פתיחת חגיגות יום העצמאות ה77 בהר הרצל

תפילה ליום העצמאות ה-77 תשפ”ה

חגיגה ישראלית – מוסיקה ליום העצמאות ה- 77

רמיקסים לחגיגת יום העצמאות 77

דילוג לתוכן