לב וכלי דם

מדטרוניק משיקה בישראל את “מלודי” – טכנולוגיית מסתם דרך צנתר

0
0

הטכנולוגיה החדשנית, מהווה פריצת דרך רפואית וחלופה לניתוחי לב פתוחים לילדים עם מום בלב • “מסתם מלודי הוא דוגמא למחויבותה של מדטרוניק לפיתוח הידע המדעי על מחלת לב מבנית והצבתה במרכז הבמה” מציינת יהודית גל, מנכ”ל מדטרוניק ישראל
מדטרוניק משיקה בישראל את
מדטרוניק משיקה בישראל את “מלודי” – טכנולוגיית מסתם דרך צנתר

חברת מדטרוניק, המובילה בתחום הטכנולוגיות הרפואיות, הודיעה על השקת “מלודי” – מסתם ריאתי המושתל דרך מערכת צנתור. יש לזכור, כי השתלת מסתם ריאתי בוצעה עד היום בניתוח לב פתוח עם מכונת לב-ריאה. ההשתלה הצנתורית, לעומת זאת, כרוכה בפולשנות מזערית: כניסה לווריד המפשעה בזמן שהחולה מורדם והלב פועל כרגיל.

המסתם המיועד להשתלה תפור לתומך מתכתי (סטנט), מקופל ומולבש על בלון. הוא מקודם תחת שיקוף למקום המיועד להשתלה. שם, מנופח הבלון בצורה מבוקרת עד שהמסתם מקובע בצורה בטוחה ולאחר מכן הבלון מרוקן ומוצא מהגוף. בשלב זה נכנס המסתם לפעולה מידית.

ההתאוששות מתהליך ההשתלה מהירה, והמטופל יכול להשתחרר לביתו למחרת ולחזור לפעילות רגילה תוך ימים ספורים. על-כן, ובמיוחד לאור העובדה שרוב הילדים הללו עברו ניתוח לב אחד או יותר בעברם, ההשתלה הצנתורית מהווה מהפך גדול בדרכי הטיפול בבעיות מסתמיות בכלל ובמומי ילדים בפרט, הן מבחינה רפואית גרידא והן מבחינת אי-הנוחות והסיכון לחולה. יצוין כי ההשתלות הראשונות בוצעו ב-מרכז שניידר לרפואת ילדים.

מחלת לב מולדת היא מום הלידה השכיח בעולם, שכיחותו הינה כ-0.8% מכלל הילודים. כ-20% מאותם תינוקות נולדים עם מומים המשבשים את זרימת הדם מהחדר הימני אל העורק הריאתי. אנשים הסובלים ממום מולד המשבש את זרימת הדם מהחדר הימני לעורק הריאתי מתעייפים בקלות רבה, מפני שהלב מגיע למאמץ יתר בניסיון להזרים דם לאברי הגוף.

מום מסוג זה, מצריך בדרך כלל ניתוח לב פתוח בגיל צעיר מאוד כדי להשתיל מסתם זר לתיקון המום. אולם עם תהליך הגדילה של הילד מפסיק המסתם הזר להתאים לו, כמו כן, משך חיי התפקוד של מסתם כזה הינו מוגבל. כתוצאה מכך, רוב המטופלים בעלי מום מסוג זה נאלצים לעבור מספר ניתוחי לב פתוחים במהלך חייהם להחלפת המסתם. עד כה ילדים רבים שנולדו עם מום במסתם הריאתי נאלצו לעבור בין 3-4 ניתוחים לב פתוח לתיקון הבעיה עד הגיעם לגיל העשרה.

מסתם ריאתי “מלודי” המוחדר בצנתור פותח על-ידי חברת מדטרוניק בשיתוף עם הקרדיולוג פרופ’ פיליפ בונהופר, ראש מכון הלב בביה”ח הידוע לילדים Great Ormond Street בעיר לונדון וחלוץ טכנולוגיית המסתם דרך צנתר. המסתם עשוי מוריד הצוואר של בקר, ופועל באותו אופן בו פועל המסתם הטבעי של הלב.

הוא מבטיח את זרימת הדם מהחדר הימני אל הריאות, ובסופו של דבר אל יתר אברי הגוף. אל המסתם מתווספת מערכת הולכה ייחודית, הכוללת צנתר (צינורית ארוכה) המשמש להעברת מסתם המלודי דרך וריד ברגל אל המיקום הנכון בלב.

הצנתר מכיל מערכת של “בלון בתוך בלון” המתרחבת וממקמת את המסתם בנקודה הרצויה. פרופ’ בונהופר השתיל את המסתם הראשון בספטמבר 2000. עד היום, הושתל המלודי בלמעלה מ-400 חולים בעולם.

“מסתם מלודי הוא דוגמא למחויבותה של מדטרוניק לפיתוח הידע המדעי על מחלת לב מבנית והצבתה במרכז הבמה” – מציינת יהודית גל, מנכ”ל מדטרוניק ישראל וממשיכה; “התמקדות זו, ממחישה את דבקותנו במטרה לספק טכנולוגיית מסתם חדשנית הנותנת מענה לצרכי החולה שלא נמצא פיתרון עבורו עד כה. החלפת מסתם ריאתי דרך צנתר בטוחה, מהירה ונוחה.

היא מאפשרת לרופאים להימנע מהליך של פתיחה חוזרת של בית החזה ומניתוח לב פתוח כשאנו נותנים בידי הרופאים אפשרויות פחות פולשניות ומונעים בדרך זו את הצורך ולו בניתוח אחד עבור חולה, אנו משפרים לאין שיעור את איכות חייו של אותו חולה.

לחצו כאן – לסרטון הסברה

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן