מחקרי רפואה

אכילת ג’אנק פוד יחד עם יין אדום ממתנת נזקים בריאותיים

0
0

כך מצא מחקר שנעשה בביה”ס לרוקחות של האוניברסיטה העברית • חשוב לשלב במהלך הארוחה יין אדום, ירקות, פירות או מוצרים אחרים עתירי נוגדי-חמצון ייחודיים (פוליפנוליים) • התוצאות מובילות לחשיבה חדשה על מיקום פעילותם של נוגדי החמצון התזונתיים
אכילת ג’אנק פוד יחד עם יין אדום ממתנת נזקים בריאותיים
אכילת ג’אנק פוד יחד עם יין אדום ממתנת נזקים בריאותיים

מזון בעל פוטנציאל התחמצנות גבוה, כמו בשר אדום, מתחמצן בזמן שהותו בקיבה ומהווה מקור ליצירת גורמי חמצון רעילים. גורמי חמצון אלו נספגים ממערכת העיכול לפלסמה, מתפזרים ברקמות הגוף ועשויים להיות אחראיים למגוון תהליכים פתולוגיים באדם (למשל טרשת עורקים) – כך עולה ממחקר שנעשה בבית הספר לרוקחות של האוניברסיטה העברית בעיר ירושלים.

תוצאות המחקר, שנערך ע”י הדוקטורנטית שלומית גורליק מביה”ס ל-רוקחות של האוניברסיטה העברית בהנחיית פרופ’ יוסף קנר ממרכז וולקני, פרופ’ רוני כהן מהפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית, ופרופ’ משה ליגומסקי ממרכז רפואי הדסה, אומרים, כי המחקר זיהה את דרך פעולתם של נוגדי-חמצון ביין אדום באדם.

לכן, קובעים עורכי המחקר, חשוב לשלב במהלך הארוחה יין אדום, ירקות, פירות או מוצרים אחרים עתירי נוגדי-חמצון ייחודיים (פוליפנוליים).

לדברי שלומית גורליק; “נהוג לייחס את עיקר התועלת הנובעת מאכילת פירות, ירקות או משתיית יין אדום לקבוצת נוגדי-חמצון טבעיים המכונים פוליפנולים שמנגנון פעילותם באדם עדיין לא הוברר סופית.

אכילת מנת בשר הודו אדום, העלתה פי 5 את רמת תוצרי חמצון השומן

הפרדוקס הטמון בהבנת מנגנון פעולתם באדם מצוי בעובדה שחומרים אלו כמעט אינם נספגים במערכת העיכול ורמתם באברים, כמו; מוח, לב ומערכות כלי הדם נמוכה ביותר”.

במחקר, שהתפרסם בעיתון המדעי של הפדרציה האמריקאית של האגודות לביולוגיה ניסיונית, מתואר ניסוי שערכו גורליק והמנחים שלה במתנדבים בריאים.

במהלך הניסוי, התברר, כי אכילת מנת בשר הודו אדום, העלתה פי 5 את רמת תוצרי חמצון השומן בפלסמה (את הקרבוניל הפעיל מלונדיאלדהיד) שמקורו במזון.

אולם, אכילת אותה מנת בשר בתוספת של שתי כוסות יין אדום לערך עם הארוחה מנעה לחלוטין את יצירת וספיגת הקרבוניל הפעיל ל-פלסמת הדם.

תוצאות המחקר מובילות לחשיבה חדשה על מיקום פעילותם של נוגדי החמצון התזונתיים, על דרך פעילותם באדם ועל אופן הגנתם על בריאותינו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן