אור עקיבא | Or Akiva

ועדת הפנים החליטה לקדם איחוד אור עקיבא והישוב קיסריה

0
0

השר יעקב אדרי (קדימה), לשעבר ראש עיריית אור עקיבא; “במשך 20 שנה היו ניסיונות להגיע להסכמים כיוון שלא הגיעו להסכמים נולדה הצעת חוק • בתגובה לנציגי הברון רוטשילד, ענה השר אדרי; ישנם הרבה תורמים למדינה, ותורמים אלו אינם יכולים להכתיב את התנהלות המדינה”.
ועדת הפנים החליטה לקדם איחוד אור עקיבא והישוב קיסריה
ועדת הפנים החליטה לקדם איחוד אור עקיבא והישוב קיסריה. ח”כ אליהו

ועדת הפנים של הכנסת, החליטה היום (שני) לפני שעה קלה לקדם את הצעת החוק של ח”כ אליהו גבאי (האיחוד הלאומי-מפד”ל) לאחד את הרשויות המקומיות אור עקיבא וקיסריה. ח”כ גבאי, הדגיש, כי; “מדינת ישראל, יצרה במשך השנים מעמדות שונים של יישובים, חלשים וחזקים מבחינה כלכלית. דוגמא נוספת לכך, מלבד היישובים אור עקיבא וקיסריה, הינה הכור בעיר דימונה, בעבר היה משלם את מיסיו לעין גדי הרחוקה ממנו קילומטרים רבים, ולא לדימונה היושבת לידו. להם היו נותנים מהכור גלולות נגד קרינה. האם זו לא אפליה? האם אין זה יצירת מעמדות? האם אין זה יצירת מעמדות שאין בהם כל היגיון?!”.

גבאי, ציין, כי ליישובים חזקים כלכלית יש דונמים רבים, ומצרפים להם שטחים נוספים, הנותנים להם אפשרות לקבלת הכנסות נוספות אשר מביאות לחיזוק נוסף וליצירת פערים גדולים אף יותר. לדברי ח”כ גבאי, ההפרדה ויצירה של ישובים המובדלים מבחינה כלכלית מעוותת מעיקרה, ונוצרה רק לצורך והפרדה בין מעמדות.

גבאי, התייחס גם לטענת תושבי קיסריה, כי לא נועצו בהם, ואמר, כי לאיחוד יש השלכות רבות ורעיונות עמוקים יותר העומדים מאחוריו. וכי למדינה לפעמים ישנם תוכניות ארוכות טווח, ולא תמיד הם עולות עם הרצונות של כל יחיד.

שמחה יוספוב, ראש עריית אור עקיבא, ציין, כי חוף הים בישוב קיסריה, סגור כיום בפני תושבי אור עקיבא, כאשר בעיר אור עקיבא אין ולו בריכת שחייה אחת – ולאנשי קיסריה בריכה בכל בית.

קיסריה לא מאפשרת להגיע עם רכבים לים, מה שבפועל נועד על מנת למנוע מתושבי אור עקיבא להשתמש בחוף, ובעצם יוצר חוף פרטי לתושבי קיסריה בלבד”.

השר יעקב אדרי (קדימה), לשעבר ראש עיריית אור עקיבא

בדיון השתתף גם תושב קיסריה, שהדגיש, כי הוא תומך באיחוד, ועדיף בעיניו להיות כפוף למועצה נבחרת המתנהלת בצורה שקופה, ולא לחברה כלכלית שאיננה כזאת.

השר יעקב אדרי (סיעת קדימה), לשעבר ראש עיריית אור עקיבא, הדגיש, כי במשך 20 שנה היו ניסיונות להגיע להסכמים כיוון שלא הגיעו להסכמים נולדה הצעת חוק.

בתגובה לנציגי הברון רוטשילד, ענה השר אדרי, כי ישנם הרבה תורמים למדינה, ותורמים אלו אינם יכולים להכתיב את התנהלות המדינה.

יו”ר הועדה, ח”כ אופיר פינס (סיעת העבודה) אמר, בדיון, כי; “שורש הבעיה היא בעמדה הדו משמעית של ממשלת ישראל, אשר מצד אחד חידשה את ההסכם בקיסריה, ומצד שני תומכת בהצעת חוק זו. שמענו בדיון ראשוני את העמדות והתפיסות של האנשים. חלק גדול מהרעיונות בא לידי ביטוי והדעות והמחלוקות ברורות”.

פינס, ציין, כי בסוף הישיבה פנה אליו נציגו של שר הפנים אשר מבקש להיכנס לעובי הקורה ולמצוא פתרון משותף למחלוקת בין שתי המועצות המקומיות. לכן יאפשר פינס את ההדברות הזו לתקופה של 30 יום.

פינס, הדגיש, כי לנוכח עמדת הממשלה, התומכת בהצעת החוק, אם העמדה לא תשונה הוא יביא את ההצעה להצבעה ראשונה במליאה, לאחר חודש ימים, אלא אם כן תהיה הסכמה והידברות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן