פרסום | יח"צ | דוברות | שיווק

השתתפות שיא בכנס השנתי של ענף יחסי הציבור והדוברות

0
0

בכנס, שנמשך יומיים בסימן הזדהות עם הדרום, השתתפו כ-150 יועצי תקשורת, דוברים ואנשי יחסי ציבור; ברוש ועיני זכו כאנשי השנה בתקשורת; דיונים סוערים בכנס; על המגזר הערבי: “חושבים שהמגזר זה רק חומוס”; על האינטרנט: “מכתיב את סדר היום”
השתתפות שיא בכנס השנתי של ענף יחסי הציבור והדוברות
השתתפות שיא בכנס השנתי של ענף יחסי הציבור והדוברות

בכנס השנתי המקצועי של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות שהתקיים בסוף השבוע במלון “גני דן” באשקלון, כאות הזדהות עם תושבי הדרום, הוענק במשותף אות ’איש השנה בתקשורת’ לשרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ולעופר עיני, מזכ”ל ההסתדרות. האות הוענק לשניים ע”י יו”ר האיגוד הגב’ סילביה בית הלחמי. בכנס, שנמשך יומיים, הייתה השנה השתתפות שיא של כ-150 יועצי תקשורת, דוברים ואנשי יחסי ציבור. בין המרצים המרכזיים: השר לבטחון פנים, אבי דיכטר ואשת העסקים, עופרה שטראוס.

דיון סוער במיוחד התפתח במסגרת פאנל תקשורת ויחסי ציבור במגזר הערבי בהנחיית איש יחסי הציבור רני רהב; “יש כאלה שחושבים שהמגזר הערבי זה רק חומוס”, התריס פדול מזאווי, מנכ”ל מזאווי פרסומים, שאף הציג בפני הקהל צלחת חומוס; “כדי להכיר את המגזר זה אומר להתחבר מבפנים ולא בשלט רחוק. ישנם מנהלי שיווק שמסתכלים על המגזר בראייה שנקינאית”.

איש יחסי הציבור סלימן פרג’, הבעלים של משרד יחסי ציבור ניו – בראנד בעיר נצרת, הוסיף; “דו- קיום אינו מתבטא רק סביב החומוס. יש רשימה ארוכה של כינויים המעידים על קצר בתקשורת וכשל בהבנה של החברה הערבית בישראל”. בפאנל השתתפו גם; דני לוי, מנהל החדשות בערבית בטלוויזיה הישראלית בתל-אביב ורובה וורוור, עורכת ומגישה בערוץ 33 של הטלוויזיה הישראלית.

בפאנל, שעסק בניהול משברים תקשורתיים, בהנחיית אסתי אפלבוים-פולני, השתתפו: פרופ’ גדי וולפספלד, ראש החוג לתקשורת פוליטית באוניברסיטה העברית; בני כהן, יועץ אסטרטגי לחברת הלווין YES ומוטי מורל, ממשרד מורל יחסי ציבור ותקשורת; “משברים בדרך כלל הם קצרים”, אמר בני כהן; “אם אתה נוהג בהגינות, ביושר ובשקיפות הכעס הוא יותר נמוך וזו הייתה האסטרטגיה שלנו במשבר YES. אמרנו שאנחנו לא אשמים, כי אנחנו לא אחראים לתקלות בשידור שנבעו מגורמים זרים. אמרתי שאנחנו לא נלך ונתנצל. בסופו של דבר, משברים סופרים בקופה ולא בתקשורת. YES הכפילה את לקוחותיה”.

יועץ התקשורת מוטי מורל תיאר את משבר שביתת המורים בו טיפל משרדו וכיצד הצליחו ליצור עניין תקשורתי ותמיכה ציבורית; “כשנכנסים באמצע אין זמן לאסטרטגיה, אז הפטנט הוא: אם העסק בסכנה תעשה הפוך ממה שעשית עד היום. צא להתקפה והצד השני יצטרך לתת את התשובות. בסופו של דבר, ההישג הגדול הוא שינוי בתדמית המורים גם בקרב הציבור וגם כלפי עצמם”.

בפאנל, שדן בכוחה ובעתידה של התקשורת המקוונת, בהנחייתו של איש יחסי הציבור רני רוגל, ובהשתתפותם של דורון אביגד, עורך גלובס און-ליין, אריאל וייס, עורך ראשי של MSN ו-אורן בסון, עורך פורטל השיווק אולמרקטינג דנו בעתיד האינטרנט וההשפעה על העתונות הכתובה. “האינטרנט הוא היום מדיום מוביל” – אמר דורון אביגד; “הטלוויזיה והעתונות המודפסת מתפקדים כלווינים”.

אריאל וייס, הוסיף: “האינטרנט במידה רבה מכתיב את סדר היום, זה גלגל שמתחיל קודם כל ברשת”. רני רוגל: “האינטרנט החליף, למעשה, את סוכנות הידיעות של אתמול”.

בכנס הירצו עוד: יצחק נוי, עורך השעה הבינלאומית בתחנת “קול ישראל” על תדמית ישראל והשתקפותה בתקשורת הבינלאומית; והמומחית נעמי טל על כלים לשיפור הפרזנטציה האישית כמנוף להצלחה וביטחון עצמי, כלים לשיפור התקשורת הבינאישית העסקית ושפת הגוף והבנת כוחם של מסרים המועברים באמצעותה.

בתום הכנס המקצועי קיים רוני מהצרי ראש העיר, אשקלון סיור בעיר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

ברכת ראש הממשלה ליום העצמאות ה-77 למדינה

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

פתיחת חגיגות יום העצמאות ה77 בהר הרצל

תפילה ליום העצמאות ה-77 תשפ”ה

חגיגה ישראלית – מוסיקה ליום העצמאות ה- 77

דילוג לתוכן