הפרויקט כבר יצא לדרך ונמצא בשלב מיון מוקדם; מדובר בפיילוט שבמסגרתו יועברו לאחזקה בשיטת PFI כבישים באזור חדרה – מס’ 4, מס’ 65, מס’ 66 ומס’ 70 ■ המכרז הבא יצא בפרק זמן קצר מהמכרז הראשון” – אמר מנכ”ל החברה הלאומית לדרכים.
החברה הלאומית לדרכים קיימה כנס מציעים לפרויקט אחזקה בשיטת PFI
החברה הלאומית לדרכים קיימה היום (8 בנובמבר) כנס מציעים לפרויקט אחזקה בשיטת PFI. יותר מ-200 נציגי חברות ובנקים המובילים במשק הגיעו לכנס ולקחו בו חלק פעיל כאשר 9 חברות מהמובילות במשק כבר רכשו מסמכי שלב מיון מוקדם.
פרויקט PFI אחזקה הוא ראשון מסוגו בארץ, בו ישתתף המגזר הפרטי ובמסגרתו החברה הלאומית לדרכים תעביר כ-273 ק”מ של כבישים בינעירוניים לאחזקת זכיינים פרטיים למשך 15 עד 20 שנה, כאשר תהליך יתבצע בשיטת PFI (Privet Financial Initiative) לפי מודל Rehabilitate Operate Transfer.
בתוך תקופת האחזקה הכללית תכלל תקופת שיקום ושדרוג של רשת הדרכים שתיארך עד 3 שנים שלאחריהן ועד תום תקופת ההתקשרות יהיה הזכיין אחראי להפעלה ולאחזקה השוטפת של הדרך .
מנכ”ל החברה הלאומית לדרכים, אינג’ אלכס ויזניצר
העקרונות הבסיסיים של השיטה הם להכניס את כל מרכיבי האחזקה, כגון; מיסעה, מערכת ניקוז, תאורה, סימני דרך, שילוט ועוד תחת “קורת גג” אחת כך שזכיין אחד יהיה אחראי על כל קטע הכביש ולא כמו במצב הקיים היום, כאשר לכל מרכיב של אותו קטע הכביש אחראי זכיין אחר.
במסגרת ההתקשרות יידרש הזכיין לבנות תכנית עבודה לטווח ארוך ולשמור על סטנדרט קבוע לאורך כל תקופת האחזקה, מה שמהווה שינוי משמעותי בשיטת העבודה.
“מדובר בפיילוט שבמסגרתו יועברו לאחזקה בשיטת PFI כבישים באזור חדרה – מס’ 4, מס’ 65, מס’ 66 ומס’ 70. על מנת להוציא לפועל פרויקטים בכבישים נוספים במטרה לעלות את רמת הבטיחות בכבישי ישראל, אלחץ ואקדם את הפרויקט בכל דרך אפשרית כך, שהמכרז הבא יצא בפרק זמן קצר מהמכרז הראשון” – אמר בטקס מנכ”ל החברה הלאומית לדרכים, אינג’ אלכס ויז’ניצר.
Add Comment