111
בעלי אתרים, שימו לב
חוזר חדש של מס הכנסה מנסה לעשות סדר בנושא הטיפול הראוי בהוצאות הקשורות בתפעול והקמה של אתרי אינטרנט. רואה החשבון אבי הלר שופך אור על סעיפי המסמך
גל מור
חוזר חדש, שפורסם באתר האינטרנט של מס הכנסה ב-1 בינואר, 2003, מנסה לעשות סדר בנושא הטיפול הראוי בהוצאות הקשורות באתרי אינטרנט.
החוזר מסביר מהו אתר אינטרנט, מהם רכיביו, מה ההבדל בין אתר סטטי לאתר דינמי ומהם ההבדלים בין אתר שיווקי, אתר מידע, אתר תמיכה, אתר מסחר אלקטרוני, אתר של מוסד ציבורי לפורטל. כמו כן, המסמך מבחין בין שלבים שונים בהקמת אתר, בהם שלב האפיון, התכנות, האינטגרציה, ה-QA, שלב ההטמעה והעלייה לרשת, רכישת שם מתחם ותפעול שוטף של האתר. לבסוף, מפרטים כותבי הממסך את העלויות הקשורות באינטרנט לצורכי מס.
“מדובר בחוזר שמנסה להתאים את ההוצאות באינטרנט למצב החוקי הקיים ואינו מבשר על שינוי החוק או התקנות”, אומר רואה החשבון אבי הלר ממשרד רואי החשבון קסלמן וקסלמן, “למעשה, החוזר מיועד לעובדי מס הכנסה במטרה לפרש את החוק הקיים עבורם ולשמש להם מעין מורה דרך”.
כיצד נהגו הנישומים עד כה?
“עד עכשיו, המצב החוקי לא היה ברור לחלוטין. בהעדר פרשנות ברורה של החוק, חלק מבתי העסק שמנהלים אתרים התנהגו בדומה לסעיפי החוזר החדש, בעוד אחרים ניסו לקבל החזר שוטף עבור חלק גדול מההוצאות שהשקיעו עבור ההקמה ותפעול האתר”.
Add Comment