גינה

כיצד להחזיר את החיים לגינה בתקופת החורף

0
0

המעוניינים להעמיק ידיעותיהם ולקבל הדרכה והכשרה ביסודות הטיפול הנכון בגינה הביתית בנושאי גינון, יכולים להירשם לקורס טיפוח הגינה הביתית שעורכות משתלות גבעת ברנר • מפגשים בנושא הטיפול בגינה בחודשי החורף נערכים במשתלות גבעת ברנר
כיצד להחזיר את החיים לגינה בתקופת החורף
כיצד להחזיר את החיים לגינה בתקופת החורף

בתקופת החורף הטמפרטורות יורדות וכמות הגשמים עולה. האקלים החורפי אינו מטיב עם הצמחייה, הגן שפרח בכל תקופת הקיץ מאבד מפריחתו ונראה חסר התפתחות. למרות הקושי בטיפוח הגן בתקופות הקרות, אין סיבה לנטוש את פעילות הגינון בחודשי החורף ולקבל את המראה החורפי כברירה היחידה.

לדברי אהרון ברגר; “עונת החורף אינה מטיבה עם הצמחים, לכן ניתן לעשות מספר פעולות כדי לשמור על גן מטופח ולהמשיך ולהעשיר את הצמחייה: זריעה של צמחייה עונתית כמו הפקעות ופרחי הבר, מעשירה את הגן בצבעי פריחה שונים במקום המראה הנשיר. את הדשא שנוטה לאבד מצבעו ונפחו נזרע בערבוב של זרעים במדשאה הקיימת. את האפקט המדהים של הזריעה מחדש ניתן לראות בהשוואה בין המדשאה הביתית למדשאות במגרשי הכדורגל ששומרות על הגוון הירוק העז גם בתקופת החורף”.

ברגר, מוסיף ש”אפשר לנצל את התקופה החמה יחסית בתחילת החורף לשתילת צמחייה חדשה. האדמה עדיין חמה ובשתילה עם הוספת דשן בפירוק איטי הצמחים יכולים להיקלט בגן. על ידי גיזום נכון של עצי הפרי נוכל לשפר את הסיכוי להנבת פירות גדולה יותר בעונה הבאה.

גם צמחי הבית דורשים טיפול מיוחד למרות שהם נמצאים בחלל סגור. החימום שאנו מפעילים גורם לצמחים להתייבש והם נזקקים להשקיה מרובה יותר”.

משתלות גבעת ברנר עורכות מעת לעת מפגש בנושא הטיפול בגינה בחודשי החורף, הפעילות לטיפול בגינה שתחזיר את החיים לגן בעונת החורף. ההשתתפות במפגש אינה כרוכה בתשלום אך מומלץ להירשם בטלפון: 08-9443952.

מי שמעוניינים להעמיק ידיעותיהם בנושאי גינון יכולים להירשם לקורס טיפוח הגינה הביתית שעורכות משתלות גבעת ברנר.

לנצל את התקופה החמה יחסית בתחילת החורף לשתילת צמחייה חדשה

הקורס מיועד לחובבי צמחים ולבעלי גינות המעוניינים לקבל הדרכה והכשרה ביסודות הטיפול הנכון בגינה הביתית. הוא יכלול מפגשי הדרכה וסיורים מודרכים במשתלה שבהם ניתן יהיה לראות את נושאי הלימוד בשטח.

בין נושאי הקורס; דישון והזנת הצמחים, טיפול בצמחי גג, מרפסת ובית, הכרת מזיקים, מחלות ועשבים רעים והדברתם בדרכים שונות, זני דשא, תחזוקתם וטיפול בבעיות ואחזקת הגינה – פעולות עונתיות והוספת מרכיבים מיוחדים לגינה כמו; מים, אבן, עץ ותאורה.

פרטים על הקורס ועל מפגשים נוספים בנושאי גינון ואוכל באתר המשתלות: www.gardens.co.il

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן