צרכנות

משרד התקשורת; בקרוב מודל חדש לחשבונות הטלפון של לקוחות חברות הסלולר

0
0

משרד התקשורת הקים ועדה משרדית בנושא שקיפות החשבונות ■ שר התקשורת אריאל אטיאס; “בכוונתי להפסיק את “הערפול” במסלולים ולהעניק לצרכנים את הכלים האופטימאליים, האם המסלול והחברה מתאימים לצרכיהם, כחלק משחרור חסמי המעבר לקראת ניידות המספרים”
משרד התקשורת; בקרוב מודל חדש לחשבונות הטלפון של לקוחות חברות הסלולר
משרד התקשורת; בקרוב מודל חדש לחשבונות הטלפון של לקוחות חברות הסלולר

משרד התקשורת הקים ועדה משרדית שתגבש מודל חדש לחשבונות הטלפון של לקוחות חברות הסלולר, במטרה להגביר את השקיפות בחשבונות. המשרד, מתכוון לחייב את חברות התקשורת להציג נתונים נוספים בחשבונות הטלפון, שיאפשרו למנוי לבצע השוואה בין התוכניות והמסלולים השונים המוצעים על ידי החברות.

כזכור, משרד התקשורת חייב לפני כשנתיים את חברות התקשורת לפעול על פי תקן ישראלי 5262 שענינו גילוי נאות בחשבונות הטלפון המוגשים לצרכנים ובנושא דיוק ואמינות החיוב. התקן הוכן במכון התקנים ביוזמתו של משרד התקשורת.

יישום התקן היה אמור להביא לכך כי הצרכן יקבל חשבון ברור, מפורט ופשוט, המתבסס על מערכת חיוב מדויקת ואמינה, שיאפשר לו להבין בדיוק על איזה שירותים הוא משלם ולפי איזה תעריפים, כך שיוכל לשמש בסיס ל”צרכנות נבונה”, להשוואה בין מפעילים ומסלולי שירותים ולבחירה מושכלת ביניהם.

מהניסיון שהצטבר במהלך השנתיים האחרונות הגיע המשרד לכלל דעה, כי לצורך הגברת השקיפות של חשבון הטלפון יש לדרוש מהחברות להציג נתונים נוספים, שאין הן מחויבות להציגם כעת, כגון; פירוט תמציתי של התוכנית ותנאיה, לרבות מועד סיום ההתחייבות, גובה “קנס היציאה” המוטל על מנוי שנטש לפני תום תקופת ההתחייבות, נתוני צריכה בפועל של שירותים ולא רק נתוני צריכה לחיוב, ממוצעי שימוש חודשיים בשירותים (זמן אוויר, מסרונים, נתונים) וכן ממוצע מרוכז אחת ל-6 חודשים.

בנוסף לכך, יש בכוונת משרד התקשורת להבהיר נושאים שנדרש להבהירם כגון הצגת התעריפים של כל סוגי השירותים, הצגת התעריפים גם על דו”ח פירוט של צריכת שירותים (זמן אוויר, מסרונים, נתונים), דרישות כלליות לגבי החלקים המרכיבים את החשבון ועוד, כך שהלקוח יוכל לוודא שהחיובים בחשבון נעשו על פי תוכנית התעריפים שאליה הוא נרשם.

כיום, עם שינוי הרגלי הצריכה של הציבור, בשל השימוש הגובר בטלפונים סלולרים בדור שלישי והאפליקציות הקיימות בהם, נדרשת בחינת מודל חדש שיציג בפירוט את השירותים בהם השתמש הלקוח.

ד”ר יחיאל שבי, דובר משרד התקשורת, מסר לכתב פורטל כאן נעים – Kan-naim.co.il, כי; “מתוך הבנת חשיבותו הרבה של הנושא מבחינה צרכנית, החליט מרדכי מרדכי מנכ”ל משרד התקשורת, על הקמת ועדה משרדית מיוחדת לטיפול בנושא.

הוועדה תגבש את המודל המתאים ביותר אשר ישקף את הרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי, בין היתר, על-ידי בחינת מודלים אחרים בעולם.

המשרד מתכוון לבצע את השינויים באמצעות תיקון רישיונות המפעילים לאחר שיבוצע לכך שימוע כמקובל” – סיכם ד”ר שבי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

ברכת ראש הממשלה ליום העצמאות ה-77 למדינה

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

פתיחת חגיגות יום העצמאות ה77 בהר הרצל

תפילה ליום העצמאות ה-77 תשפ”ה

חגיגה ישראלית – מוסיקה ליום העצמאות ה- 77

רמיקסים לחגיגת יום העצמאות 77

דילוג לתוכן