מחקרי רפואה

נמצאה תשובה למזון בעל פוטנציאל התחמצנות גבוה כמו בשר אדום

0
0

עיקר פעילותם של נוגדי החמצון מתרחשת במערכת העיכול ולכן חשוב לשלב במהלך הארוחה ובעיקר זו המכילה בשר אדום או מוצרים מטוגנים, ירקות, פירות או מוצריהם העתירים בנוגדי חמצון פוליפנולים.
נמצאה תשובה למזון בעל פוטנציאל התחמצנות גבוה כמו בשר אדום
נמצאה תשובה למזון בעל פוטנציאל התחמצנות גבוה כמו בשר אדום

נמצאה תשובה למזון בעל פוטנציאל התחמצנות גבוה כמו בשר אדום המתחמצן בזמן שהותו בקיבה, ומהווה מקור ליצירה משמעותית של מחמצנים רעילים – מחקר חדש העוסק בבעיה זו והתפרסם בעיתון המדעי של הפדרציה האמריקאית של האגודות לביולוגיה ניסיונית (FASEB.J) נערך על ידי הדוקטורנטית שלומית גורליק ופרופ’ יוסף קנר מהמכון לטכנולוגיה ואחסון של תוצרת חקלאית במינהל המחקר החקלאי, בשיתוף פרופ’ רוני כהן מהאוניברסיטה העברית בירושלים ופרופ’ משה ליגומסקי מהמרכז הרפואי הדסה בירושלים.

הספרות המדעית מייחסת את עיקר התועלת הטמונה באכילת פירות וירקות או שתיית יין אדום, לקבוצת חומרים נוגדי חמצון טבעיים המכונים פוליפנולים. קבוצת חומרים זו נבדקה ברמת המבחנה ובתרבית תאיים אך המנגנון הקשור לפעילותם באורגניזם (יצור חי) השלם עדיין לא הובררה סופית.

המחקר החדש של הדוקטורנטית שלומית גורליק ופרופ’ יוסף קנר מהמכון לטכנולוגיה ואחסון של תוצרת חקלאית במינהל המחקר החקלאי, בשיתוף פרופ’ רוני כהן מהאוניברסיטה העברית בירושלים ופרופ’ משה ליגומסקי מהמרכז הרפואי הדסה בירושלים דן במיקום פעילותם של נוגדי החמצון התזונתיים, דרך פעילותם באורגניזם השלם, ואופן הגנתם על בריאותינו.

תוצאות המחקר הראו שמזון בעל פוטנציאל התחמצנות גבוה כמו בשר אדום מתחמצן בזמן הכנתו ושהותו בקיבה ומהווה מקור ליצירה משמעותית של מחמצנים רעילים (קרבונילים).

מנת בשר + שתי כוסות יין אדום מונע לחלוטין ספיגת הקרבוניל

גורמי חמצון מזיקים אלו נספגים במערכת העיכול ומגיעים לפלסמה, מתפזרים ברקמות הגוף ועלולים לגרום לתהליכים המולידים מחלות שונות, כמו; טרשת עורקים.

תוצאות המחקר יושמו בניסיון במתנדבים בריאים והם הראו שאכילת מנת בשר הודו אדום העלה בפלסמה את רמת הקרבוניל הרעיל פי 5.

אולם אכילת אותה מנת בשר בתוספת של שתי כוסות יין אדום מונע לחלוטין את ספיגת הקרבוניל הרעיל לפלסמת הדם.

ממצאים אלה מצביעים על כך שעיקר פעילותם של נוגדי החמצון מתרחשת במערכת העיכול ולכן חשוב לשלב במהלך הארוחה ובעיקר זו המכילה בשר אדום או מוצרים מטוגנים, ירקות, פירות או מוצריהם העתירים בנוגדי חמצון פוליפנולים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן