מנכ”ל משרד הפנים ויו”ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה; “אחת הבעיות המרכזיות בארץ צפופה ומצטופפת כישראל היא היעדר שטחים מספיקים לתכנון ולפיתוח של תשתיות.
המועצה לתכנון ולבנייה: יישמרו רצועות לתכנון מסילות רכבת עתידיות
המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות מנכ”ל משרד הפנים מר אריה בר, החליטה בישיבתה השבוע (יום שלישי, 11.9.07), להעביר להערות הוועדות המחוזיות את שינוי מספר 23 לתכנית המתאר הארצית למסילות ברזל (תמ”א 23).
השינוי המוצע בהוראות התכנית, נועד לשריין רצועות לתכנון של תוואי מסילות ברזל, על מנת לאפשר למשרד התחבורה ול”רכבת ישראל”, שטרם סיימו הכנת תכניות מפורטות לכלל התוואים והרצועות המסומנות כיום בתמ”א 23, להשלים את התכנון בעתיד.
השינוי קובע הארכה של שלוש שנים במשך הזמן העומד לרשות משרד התחבורה ו”רכבת ישראל”, על מנת להכין תכניות מפורטות למסילות הברזל.
בתוך שנה וחצי תגיש רכבת ישראל למועצה הארצית בחינה מחודשת של רצועות לתכנון, במגמה לצמצם את מספר הרצועות. בתוך שלוש שנים תגיש רכבת ישראל רשימה מעודכנת של רצועות תכנון, רוחבן ונחיצותן.
אריה בר, מנכ”ל משרד הפנים ויו”ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה; “אחת הבעיות המרכזיות בארץ צפופה ומצטופפת כישראל היא היעדר שטחים מספיקים לתכנון ולפיתוח של תשתיות. לפיכך, ועל מנת לאפשר פיתוח תשתיות חיוניות גם לעתיד לבוא, מקפידה מערכת התכנון על שמירת שטחים מתאימים לפיתוח עתידי”.
בר, מדגיש, כי; “החלטת המועצה הארצית בישיבתה השבוע, תבטיח למעשה, המשך פיתוח של רשת מסילות הברזל גם לתוואים אשר אין להם היום ביקוש מספיק, ולכן אין טעם לפתחם היום”.
Add Comment