תחבורה | רכב | תעופה

אוהדי מכבי נתניה בעקבות “פרשת הפקק”, פנייה לשר לביטחון פנים ולשר התחבורה

0
0

דוד שרן; “כאנשי ביטחון בכירים לשעבר, אשר עסקו רבות בהערכות מצב המבוססות על מודיעין והכרת השטח תוך כדי שילוב בין ארגונים שונים. נהדמתי לראות כאן עיוורון ביצועי, אשר סיכן אלפי נהגים ויכול היה בתכנון פשוט להימנע…”.
אוהדי מכבי נתניה בעקבות
אוהדי מכבי נתניה בעקבות “פרשת הפקק”, פנייה לשר לביטחון פנים ולשר התחבורה

בעקבות פרשת הפקק (כביש חיפה – נתניה) של אוהדי מכבי נתניה בשובם לנתניה ממשחק לאחר המשחק מול לייריה מפורטוגל במסגרת גביע אופ”א, שיגר דוד שרן עוזרו של ח”כ יובל שטיינמיץ, מכתב חריף לשר לביטחון פנים אבי דיכטר ולשר התחבורה שאול מופז ובו הלין על היערכות לקויה בכביש מספר 2 ביום חמישי, 30.8.2007, שלטענתו; “אם חס וחלילה, הייתה נגרמת תאונה עם נפגעים הייתה מוקמת ועדה בדיקה לעניין… מי שרוצה להוביל כאן במדינה ייקח אחריות ויוביל. יש כבר מי שאמר, כי זו מדינה של כלום שבה החלוטרה הפכה למקצוע…”.

דוד שרן, כותב במכתבו את הדברים הבאים, לא נגענו: “ביום חמישי 30.8.2007 נערך משחק כדורגל בינ”ל בין קבוצת מכבי נתניה וקבוצת לירייה מפורטוגל. המשחק נערך במגרש שבקרית אליעזר בעיר חיפה. המשחק החל בשמונה וחצי בערב. כשעתיים אח”כ, בסיום המשחק, חזרתי, כפי שעשו עוד אלפי צופים – לנכון לחזור לביתי בת”א. חלק מהאוהדים חזרו בוודאי לבתיהם בעיר נתניה, העיר ממנו באה הקבוצה אותה הם אוהדים.

ביום רגיל, נסיעה כזו אמורה להימשך כשעה וחצי. לתדהמתי, ביום חמישי האחרון הנסיעה נמשכה כ-4 שעות! אם הייתי לבדי הדבר לא היה נורא כל כך. למרבה ההפתעה היו עוד אלפים ש”בילו” איתי בנסיעה זו.

כידוע “מע”צ החדשה” מבצעת תיקונים ושיפורים בכביש החוף, דבר אשר פוגע זמנית בקיבולת הכביש בקטעים המדוברים. בכדי להקל בעומסים ולהימנע מבעיות בטיחות, מע”צ מבצעת עבודות אלה בשעות הלילה.

כאנשי ביטחון בכירים לשעבר, אשר עסקו רבות בהערכות מצב המבוססות על מודיעין והכרת השטח תוך כדי שילוב בין ארגונים שונים. נהדמתי לראות כאן עיוורון ביצועי, אשר סיכן אלפי נהגים ויכול היה בתכנון פשוט להימנע.

אני מניח (או מקווה לפחות), שכאשר מדובר במשחק בינ”ל יש הערכות מצב והכנות ברמה שתבטיח את ביטחון האזרחים והשחקנים ברמה גבוהה ממשחק שבשיגרה.

מכיוון שהקבוצה המארחת היא מהעיר נתניה והמשחק התנהל בעיר חיפה, לא קשה היה לנחש שמספר אוהדים יגיע מכיוון נתניה לחיפה דרך כביש החוף. סביר להניח שאותם אוהדים יחזרו באותה דרך. בפועל, היו כ-9,000 אוהדי הקבוצה באצטדיון. להערכתי, מדובר בכ-2,500 כלי רכב. הנתונים הללו הם נתונים שניתן לצפות אותם מראש ולהיערך בהתאם.

המשחק הסתיים בשעה 22:30 (נתון שהיה ידוע מראש), לכן ניתן היה לצפות מראש שכמות כלי הרכב האלה יעלו על כביש החוף בערך באותה שעה. דבר זה היה צפוי להכביד נקודתית על גודש התנועה.

בהערכת מצב והערכות פשוטה היה ניתן לתת הנחייה להתחיל את העבודות בכביש החוף בשעה 24:00 בלילה וכך לאפשר לתנועה לזרום. כנראה שלא חשבו על אפשרות שכזו, אחרת קשה להסביר את המצב שנוצר. בפועל היו אלפי נהגים עייפים, עצבניים ומותשים על הכביש. הנהגים נאלצו לנהוג זמן רב במהירות איטית וצמודים רכב לרכב בצורה מסוכנת. היו מספר תאונות קטנות, לעיתים ירדו נהגים עייפים לשוליים לנוח ובכך סיכנו את עצמם ונהגים אחרים.

אני מניח שאם חס וחלילה, הייתה נגרמת תאונה עם נפגעים הייתה מוקמת ועדה בדיקה לעניין בראשות קצין בכיר בדימוס. המציאות היא שאכן נפגעו מספר אלפי אזרחים באירוע שלא היה צריך להתרחש.

כמפקדים לשעבר חינכתם מאות אנשי ביטחון ולמדתם אותם שפסיביות ותופעת הראש הקטן היא אסון.

לכן הגיע הזמן שמי שרוצה להוביל כאן במדינה ייקח אחריות ויוביל. אני מניח שההסבר שלכם יהיה שהגורמים המקצועיים הם שקיבלו את ההחלטות. יש כבר מי שאמר, כי זו מדינה של כלום שבה החלוטרה הפכה למקצוע”.

עד כאן מכתבו של דוד שרן עוזרו של ח”כ יובל שטיינמיץ.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

ברכת ראש הממשלה ליום העצמאות ה-77 למדינה

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

פתיחת חגיגות יום העצמאות ה77 בהר הרצל

תפילה ליום העצמאות ה-77 תשפ”ה

חגיגה ישראלית – מוסיקה ליום העצמאות ה- 77

רמיקסים לחגיגת יום העצמאות 77

דילוג לתוכן