בחזרה לבית הספר ולגן

משרד החינוך מפעיל חדר מצב לפתיחת שנת הלימודים

0
0

שנה”ל החדשה בסימן מניעת אלימות בבתי הספר ■ היום צפוי להתקיים סיור של ראש הממשלה יחד עם שרת החינוך שמסרה; “פתיחת שנת הלימודים מתנהלת “באופן מסודר להפליא” וכי יש רק בעיות נקודתיות ■ אבטחה מוגברת של המשטרה במטרה למנוע פיגועים.
משרד החינוך מפעיל חדר מצב לפתיחת שנת הלימודים
משרד החינוך מפעיל חדר מצב עם פתיחת שנת הלימודים היום

1.81 מיליון ילדים ובני נוער בהם כ-134.5 אלף ילדים המתחילים את לימודיהם בכיתה א’, חוזרים הבוקר לבתי הספר ולמוסדות החינוך בתום חופשת הקיץ. מהיום (ראשון 02/9/07) מהשעה 06:30 ואילך… מפעיל משרד החינוך “חדר מצב” לפתיחת שנת הלימודים; כאשר בחדר המצב ייקחו חלק: הנהלת המשרד, נציגי הורים, נציגי הרשויות המקומיות, נציגי ארגוני המורים.

לחדר המצב, יועברו דיווחים עדכניים באמצעות המחוזות השונים. כמו כן, במהלך כל ימי הפעלת חדר המצב יקיים המטה קשר ישיר עם מנהלי המחוזות באמצעות מערכת ה-Video Conference. להלן מספר טלפון “חדר מצב” (רב קווי); 1212-234567.

גם משטרה ישראל הודיעה, כי נערכת בכוננות גבוהה לרגל פתיחת שנת הלימודים, הבוקר, כאשר דגש מיוחד יושם על הפעלת כוחות מתוגברים בפריסה ארצית סביב מוסדות חינוך וגני ילדים, בתחנות הסעה ובקרבת מוסדות החינוך, תוך ביצוע סיורים רכובים ורגליים, בתחנות ההסעה המרכזיות ובנתיבי התחבורה הציבורית – כל זאת במטרה למנוע פיגועים.

הכוננות הגבוהה לפחות כשלושה ימים ויוקם חדר פיקוד קדמי (חפ”ק) באגף המבצעים של המשטרה זאת בשת”פ לחדר המצב של משרד החינוך שיפנה את הבעיות שיצריכו רק טיפול משטרתי.

היום, צפוי להתקיים סיור של אהוד אולמרט ראש הממשלה יחד עם פרופ’ יולי תמיר שרת החינוך בו יעמדו השניים על היערכות משרד החינוך עם פתיחת שנת הלימודים החדשה שתעמוד בסימן מניעת אלימות בבתי הספר.

שרת החינוך, אמרה, כי פתיחת שנת הלימודים החדשה על פי הדיווחים שהגיעו אליה מתנהלת “באופן מסודר להפליא”, וכי קיימות בעיות נקודתיות בלבד.

ראש הממשלה ושרת החינוך יסיירו בבתיה”ס לרגל פתיחת שנת הלימודים

לצורך כך, יזם משרד החינוך תוכנית מקיפה למלחמה באלימות בבתי הספר, במסגרתה יוקם משמר הורים שיפטרל בבתי הספר בזמן הלימודים, במקביל למשמר תלמידים.

על פי התוכנית, תלמידים עבריינים יורחקו מיידית מבתי הספר, וזאת אפילו ללא כל שיקול דעת של המנהל. כמו כן, מורים יזכו להגנה משפטית מפני תביעות של הורים.

במסגרת התוכנית לשיפור האווירה החברתית, מתכנן משרד החינוך למנות 800 מלווים בהם הורים ומאבטחים (ש”קיבלו אור ירוק” מהמשטרה) לצורך הדרכה ותגבור מערך ההתמודדות עם אלימות ובין היתר אף יערכו חיפוש בתיקי התלמידים בכניסה לבתי ספר, מחשש להחדרת סכינים או כלים חדים ומסוכנים.

עוד בתוכניות משרד החינוך בשנת הלימודים הקרובה היא הפעלת הרפורמה בבתי ספר היסודיים, חיזוק החינוך לאזרחות.

הרפורמה אמורה לפעול בתקופה של השנתיים הקרובות בכ-1,000 בתי ספר, כאשר על פי התוכנית, במהלך 6 השנים הקרובות מתוכננים לעבור כל עובדי ההוראה בבתי הספר היסודיים, בחטיבות הביניים ובגני הילדים לעבוד לפי ההסכם החדש שהתגבש עם הסתדרות המורים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן