מחקרי רפואה

מחקר חדש: שתיית תה על בסיס יומי מסייעת לבריאות הלב וכלי הדם

0
0

המחקר מצטרף לשורה של מחקרים חדשים אשר מצביעים על האופן בו מרכיבי האנטי אוקסידנטים הטבעיים הקיימים בריכוז גבוה בתה, מסייעים לעיכוב תהליכי הזדקנות, למניעת מחלות ולשיפור במצבן של מחלות קיימות.
מחקר חדש: שתיית תה על בסיס יומי מסייעת לבריאות הלב וכלי הדם
מחקר חדש: שתיית תה על בסיס יומי מסייעת לבריאות הלב וכלי הדם

מחקר חדש, שנערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בוסטון, קבע כי שתיית תֶה על בסיס קבוע, של כפעמיים ביום משפרת את תפקודם של כלי הדם ומערכת הלב, בזכות המרכיבים האנטי אוקסידנטיים הטבעיים הנמצאים בתה.

מדובר במרכיבים הנקראים בשפה העברית נוגד חמצון המעכבים ומפרקים רדיקלים חופשיים הגורמים נזק לרקמות ולאיברים שונים בגוף האדם ועשויים לגרום למחלות שונות ולהזדקנות מואצת.

בין יתר הפעולות מעודדים האנטי אוקסידנטים את פעילותה של המערכת החיסונית ובכך משפרים את מעבר החמצן בגוף.

במהלך המחקר נבחן הקשר הישיר בין הרכיבים האנטי אוקסידנטיים הטבעיים הנמצאים בתֶה, לבין הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם.

המחקר בוצע בקרב 42 נבדקים הסובלים ממחלות לב וכלי דם, אשר חולקו ל-2 קבוצות, כאשר קבוצה אחת שתתה תה פעמיים ביום במהלך תקופת המחקר והקבוצה השנייה קיבלה כשתייה נוזל צבעוני כלשהו אשר שימש כפלצבו.

תה קר

המחקר התנהל במשך כשבועיים ובמהלכם נבדקה פעילותם של כלי הדם בקרב המשתתפים, באמצעות בדיקת אולטרא סאונד בעורקי הזרוע, במספר נקודות זמן, לפני תחילת שתיית התה, שעתיים אחר כך, בתום שבועיים של שתייה רצופה וכ-14 שעות לאחר שתיית הכוס האחרונה במהלך תקופת המחקר.

מניתוח תוצאות הבדיקות שנערכו, הצטיירה תמונת מצב אופטימית. בקרב המשתתפים אשר שתו תֶה, כאמור פעמיים ביום במהלך שבועיים, נמצא שיפור משמעותי במצב מחלת הלב וניכר שיפור במצב כלי הדם שלהם ובקרב המשתתפים ששתו את נוזל הפלצבו לא נמצאה השפעה כלל.

המחקר פורסם בגיליון האחרון של כתב העת המדעי של הקולג’ האמריקאי לתזונה (Journal of The American College of Nutrition).

מחקר זה, מצטרף לשורה של מחקרים חדשים אשר מצביעים על האופן בו מרכיבי האנטי אוקסידנטים הטבעיים הקיימים בריכוז גבוה בתה, מסייעים לעיכוב תהליכי הזדקנות, למניעת מחלות ולשיפור במצבן של מחלות קיימות.

על ידי צריכה קבועה של תה חם או קר ניתן ליהנות מפעילותם היעילה המסייעת בהפחתת הסיכויים ללקות במחלות; כלי דם, מחלות לב, טרשת עורקים, שבץ, אלצהיימר, פרקינסון, דלקת פרקים ועוד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן