בחזרה לבית הספר ולגן

איך לחזור לביה”ס ללא חור בתקציב

0
0

לא חייבים ילקוט חדש כל שנה, ניתן בהחלט להעביר ילקוט משנה לשנה ומילד לילד ■ אין שום סיבה להסיע את הילדים אם ביה”ס בטווח הליכה של עד חצי שעה ■ סנדוויץ’ טעים וארוז היטב ובקבוק שוקו יעשו לילד את היום לא פחות ממשהו קנוי
איך לחזור לביה
איך לחזור לביה”ס ללא חור בתקציב

לקראת החזרה לביה"ס בולמוס הקניות מתחיל – עצרו רגע וקבלו מארגון פעמונים – ארגון לשיקום כלכלי המעניק סיוע למשפחות לעמוד על רגליהן בחינם מגיש 10 טיפים איך לחזור לביה"ס ללא חור בתקציב?

1. הכנת רשימת ציוד; לערוך רשימת ציוד בבית שיזדקקו לה הילדים בשנת הלימודים הקרובה. את הרשימה חשוב לערוך יחד עם הילדים. בזמן הקנייה חשוב להצמד לרשימת הקניות.

2. חלוקת התקציב; יש להציג מהו הסכום הכולל אשר מוקצה לקניית ציוד לשנת הלימודים. ובכך יש לחבר בין הרשימה שנערכה לבין הסכום שהוקצה מבלי לחרוג מהתקציב.

3. חלוקה נכונה של הכסף; במידה והילד מעוניין בציוד אשר עולה יותר וגורם לחריגה מהתקציב המוקצה יש להציג את החריגה ולתת לילד לבחור על מה הוא מוותר או מקטין בכמות או בהוצאה בציוד האחר.

4. ילקוט ביה”ס; לא חייבים ילקוט חדש כל שנה, ניתן בהחלט להעביר ילקוט משנה לשנה ומילד לילד (בתנאי שהוא מתאים לגודל משקל וכו’) ולצ’פר את הילד במשהו אחר; זול יותר, ואולי אף אטרקטיבי לילד יותר.

5. השוואת מחירים; חשוב לערוך סקר שווקים לפני קניית הציוד. כמו כן, יש לשים לב למודעות על מבצעים. לעיתים ניתן להשיג את אותם מחברות ועטים במחיר זול מאד בחנויות 2 שקלים וכדומה ולא בחנויות יוקרה.

6. ספרים; ניתן לחסוך כסף רב במכירת הספרים המשומשים מהשנה החולפת וכן בקניית ספרים משומשים, צריך קצת סבלנות ואורך רוח לעמוד בתור לחנויות הללו. המלצה; עדיף לארגן בבית הספר מכירה מיד ליד, או בשכונה.

7. תשלומי הורים; מומלץ לשלם אך ורק על פי הוראות משרד החינוך ולא יותר. מצ”ב קישור לאתר משרד החינוך: משרד החינוך

8. הסעות; אין שום סיבה להסיע את הילדים אם ביה”ס בטווח הליכה של עד חצי שעה, כמו כן, במידת הצורך יש אוטובוסים. את ההסעות הפרטיות יש לשמור למקרים מיוחדים כמו ימי חורף סוערים.

9. יום לימודים ארוך, צהרון, מטפלת; אם ההורים חוזרים מאוחר הביתה, ניתן לבדוק היטב את השעות ובמקום תשלום יקר, לקחת נערה בוגרת מחט”ע שתשמש כבייביסיטר לשעתיים עד שההורים חוזרים. בבדיקה מדוקדקת זה יוצא לעיתים הרבה יותר זול.

10. אוכל לבית הספר; סנדוויץ’ טעים וארוז היטב ובקבוק שוקו יעשו לילד את היום לא פחות ממשהו קנוי. את חווית הקניה וה”בזבוז” ניתן להשיג באמצעות דמי הכיס הרגילים (אם נותנים) או במענק חד פעמי חודשי שהילד יהיה רשאי להחליט מתי ועל מה להוציאו.
________

ארגון פעמונים – ארגון לשיקום כלכלי מעניק סיוע למשפחות לעמוד על רגליהן.

הארגון נוסד לפני 10 שנים ורק בשנה האחרונה הצליח לסייע בשיקומן הכלכלי של כ-2000 משפחות.

הסיוע נעשה באמצעות הדרכה, ליווי ופיקוח כלכלי. הסיוע ניתן חינם על ידי כ-600 מתנדבים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן