סביבה | אקולוגיה

בעיר נתניה וערי השרון יוצבו ניידות לטיהור האוויר של מלר”ז

0
0

מלר”ז פנתה בימים אלה אל המשרד להגנת הסביבה בבקשה להשתתף עמה בעלות הפעלתה של ניידת נוספות למדידת זיהום אוויר מכלי רכב שתפעל בשתי משמרות ■ רוב הנהגים (למעלה מ-95%) מעדיפים לתקן את הרכב לחזור, להיבדק ולבטל את הקנס.
בעיר נתניה וערי השרון יוצבו ניידות לטיהור האוויר של מלר
בעיר נתניה וערי השרון יוצבו ניידות לטיהור האוויר של מלר”ז

עמותת מלר”ז מפעילה ניידת למדידת זיהום אוויר מכלי רכב באזור השרון; הניידת תבדוק את מידת פליטת הגזים הרעילים ו”מורידות מהכביש” כלי רכב שפועלים בניגוד לחוק. אם תתקבל בקשתה של עמותת מלר”ז, תוצב בקרוב ניידת למדידת ניטור אוויר באזור השרון, בערים: נתניה, כפר סבא, רעננה, הוד השרון, רמת השרון והעיר הרצליה.

ניידת זו, שתקנוס ותוריד מהכביש כלי רכב מזהמים, שתסייע להורדת רמת זיהום האוויר מרכבים העומד כיום, לפי נתוני המשרד להגנת הסביבה, כבר מעבר לקו האדום שבו נגרמים נזקים בריאותיים לאוכלוסייה.

חלקה של התחבורה בגרימת זיהום אוויר במרכזי הערים ובמיוחד של כלי רכב מונעי דיזל היא מהגדולה והבעייתית, בשל הרכב הגזים הנפלטים מכלי רכב אלו.

בכל שעה ביום אנו נושמים גזים רעילים שנפלטים מכלי הרכב שעלולים לגרום לנו לכאבי ראש, עייפות, או אף התקפי לב, מחלות סרטן ומוות. מחקרים בעולם אף מצאו קשר בין זיהום אוויר למחלות סרטן השד ולמקרי מוות בעריסה.

עמותת מלר”ז (המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר בישראל (ע”ר) המפעילה מזה ארבע שנים פרויקט לניטור זיהום האוויר מכלי רכב, פנתה בימים אלה אל המשרד להגנת הסביבה בבקשה להשתתף עמה בעלות הפעלתה של ניידת נוספות למדידת זיהום אוויר מכלי רכב שתפעל בשתי משמרות בין השעות 07:30 בבוקר ועד 21:00 בלילה. בכל משמרת יועסק שוטר ושני בוחני רכב מקצועיים.

צוות הניידת עוצר כלי רכב ומודד את רמת זיהום האוויר הנפלטת מהם. באם המדידה אינה תקינה, הרכב “מורד” מהכביש (בבדיקת רכבי דיזל) ועליו לנסוע למוסך הקרוב לתקן את הרכב ולעבור מבחן שנתי מחודש, בנוסף מקבל בעל הרכב קנס.

ניידת מלר”ז תקנוס ותוריד מהכביש כלי רכב מזהמים. צילום; ארכיונעים

במדידת רכבי בנזין, אם מתגלית חריגה בכמות הפליטה, ניתנת לבעליו הזדמנות לתקנו במוסך מורשה תוך מספר ימים ולחזור ולבצע בדיקה חוזרת, אם חזר והוכיח, כי הרכב אינו מזהם – לא ישלם קנס. אם לא יחזור, יקבל קנס. מסתבר, כי רוב הנהגים (למעלה מ-95%) מעדיפים לתקן את הרכב לחזור, להיבדק ולבטל את הקנס.

במשך 4 שנות פעילות הפרויקט נבדקו 30,822 רכבים, מתוכם התגלו 2,883 רכבים מזהמים שנשלחו לתיקון או הורדו מהכביש.

חיליק רוזנבלום יו”ר מלר”ז; “פרויקט ניידות הניטור הוא פרויקט הכרחי שאמור להביא להפחתה של כמות התמותה והמחלות בערים כתוצאה מזיהום אוויר, שעומדת כיום. לדברי המשרד להגנת הסביבה על כ-1,100 מיתות בשנה ועוד עשרות אלפי חולים. אנו עוצרים את הרכבים ומאלצים אותם לטפל בזיהום האוויר הנפלט מהם, וכך מסייעים להקל את בעיית הזיהום בערים, הפוגעת ישירות באוכלוסיה.

מלר”ז קוראת לשר להגנת הסביבה מר גדעון עזרא לשנות את יעדי המשרד ולהגדיר את נושא הפחתת הזיהום מכלי רכב כמשימה עיקרית של משרדו בחמש השנים הקרובות. אנו מבקשים מן המשרד להקצות משאבים מוגדלים לטובת הנושא – מלר”ז מגייסת עתה מיליוני שקלים מעשרים רשויות מקומיות ומצפה מהמשרד להגנת הסביבה וממשרד האוצר להטות כתף ולהשלים את הסכום הנותר” – סיכם חיליק רוזנבלום.

________

בצילום למעלה בדיקת זיהום אוויר מכלי רכב. צילום: רועי זיני, מפקח המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן